Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Mina händer är inte märkvärdigt svullna, jag har bara fruktansvärt ont i lederna, ja det måste nog vara så, tur att jag ska sterilisera mig efter denna gång så det inte blir fler "oönskade" graviditeter. Ska till bm på torsdag så ska försöka ta en ordentlig diskussion med henne då om allting, om igångsättning och så.

• Malla1

Besök hos bm avklarat, fått upp mitt jörnvärde till 118 så nu ligger jag nästan inom det normala!

Tog upp det här med att jag inte riktigt känner mig säker på mitt bf datum,

Första ultraljudet jag gjorde visade bf datum 14 april, och när jag gjorde rul så mätte låret och huvudet olika så jag fick två olika datum, hon som gjorde ul valde att gå på det senare datumet,

Min bm fick tillbaka i journal anteckningarna för att kolla och sa sen att hon förstod att jag var förvirrad när det gäller datumet, så hon tycker jag ska förbereda mig på att den kan komma när som helst, alltså ska jag räkna med att jag egentligen är i ca V.38 istället för V.36.

Jag har hela tiden känt att det inte riktigt stämmer med min vecka men inte tänkt så mycket på det förens nu. Och hon har nu gjort anteckning i min journal att jag hade en störtförlossning sist och därför ska åka in vid första känning och inte ska behöva åka hem. Hon sa även att jag måste stå på mig när jag åker in.

Så nu är det bara att vänta då och se när lillen vill komma eftersom jag tydligen inte vet när den ska komma hehe

• Malla1

Ja alltså med mina andra 4 barn har jag legat på understa kurvan på SF måttet, nu ligger jag på mitten kurvan, så om jag då är 2-3 veckor längre gången så stämmer ju SF måttet med mina andra graviditeter, det har fått mig att fundera lite, och jag har hela tiden känt mig "stor" i jämnförelse med min vecka, som när jag jämfört bilder när jag väntat dom andra samma vecka osv.

• Malla1

Okej, ja kör storstädning här hemma och har bokat tvättstugan på eftermiddagen (trots att jag har tvättmaskin hemma) så får se hur det fortsätter. Jag hoppas att det sätter igång snart.

Men ja vet inte riktigt vad jag ska säga om det skulle sätta igång, att jag är i v36 eller v38 haha

• Malla1

Va precis på toaletten och det kom blodigt slem, nu släpper slemproopen så förhoppningsvis är det dags snart :)

• Malla1

Nej det är ju vara om det är bara blod som man ska åka in, det här va ju slem med blommdstrimmor i, då är det att slemproopen lossnar, då är det säkert därför jag har haft ont mellan benen, för att ja håller på att öppna mig.

Jag har varit med om några slemproppar som släppt så ja känner igen det ;)

• Malla1

Jag har ju ont mellan benen, har haft hela dagen, och "normala" förvärkar alltså inte mer än vanligt, men blir ändå nojjig att det ska bli som sist, att jag har ett "tyst öppningsskede" alltså att jag öppnar mig utan värkar eller att ha ont, vill inte få panik igen som det blev sist.

Man vill ju inte åka in och kolla i onödan heller.

• Malla1

Här händer det inte mycket, har inatt haft molande värk i magen och ryggen ich även haft ont precis vid blygdbenet typ, men inget mer än så, tog en långpromenad med hunden igår kväll vilket resulterade i lite starkare förvärkar som sen avtog och övergick i molande värk. Hade ju hoppats att det skulle hända något inatt..

• Malla1

Vi kanske ses på förlossningen sen becka ;) jag födde en gång i rummet bredvid en av mina nu närmsta vänner, så våra barn är födda med 3 timmars mellanrum och dom är kompisar dom oxå :)

Svar på tråden BF april 2016