Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Frida9876 skrev 2016-02-17 20:17:22 följande:

Var hos BM idag. Järnvärdet hade sjunkit från 115 till 103, trots att jag ätit Niferex varje dag i flera månader. Så nu blir det dubbla Niferex och Blutsaft. Har känt mig outhärdligt trött senaste veckorna, och järnvärdet kan väl vara en del av förklaringen. 

Någon annan som har lågt värde? Hur mår ni?

Jag har 83 i jörnvärde men känner mig konstigtvis inte trött eller yrslig eller så. Jag kommer förmodligen få sprutor eller dropp med Järn, min bm skulle ringa mig när hon pratat med en läkare.
  • Malla1

Idag har varit värsta dagen på länge, vakna imorse och det va minst 1 decimeter snö, just idag när lilltjejen skulle vara hemma från dagis och äldsta skulle till läkaren. Så först pölsa fram i snön med vagnen och lämna tjejerna i skolan och på dagis, sen pölsa hem, sen efter någon timme pölsa tillbaka till skolan och hämta stora tjejen, pölsa till vårdcentralen och sen tillbaka till skolan och lämna henne, sen gick vi och hälsa på mormor på jobbet och sen hömta dom andra på dagis och sen till skolan igen och sen hem.

Kan säga att nu har jag förvärkar from hell och jag tror inte att jag kommer ta mig upp ur sängen imorgon, tur att mannen är ledig imorgon så han får lämna i skolan haha.

• Malla1

Jag bor i Eskilstuna. Vi hade vårväder i helgen och början på veckan så vakna man till helt vitt imorse, kol som en chock haha. Här har dom sportlov nästa vecka så dom små får gå på dagis så att jag och äldsta kan få lite ensamtid dom dagarna som dom är där :) det är välbehövligt för både henne och mig.

• Malla1

Nu ÄNTLIGEN har jag fått en tid för min järn injektion, så på torsdag kl 13.00 ska jag infinna mig på förlossningen och få injektionen, så hade jag tydligen folsyra brist oxå så blir att knapra piller oxå, tycker det har tagit lång tid sen jag Fick veta att jag har väldigt lågt hb men nu händer det äntligen nånting.

• Malla1

Jag får ont av att göra det mesta men jag gör det ändå, tex att dammsuga är en riktigt pina men jag måste göra det nästan varje dag. Samma sak att gå med vagnen är inte alls roligt, ändå måste jag gå minst 2 vändor på ca 15 minuters gångväg varje dag.

Skönt att det snart är över

• Malla1

[quote=76396150][quote-nick]Nonym skrev 2016-03-02 08:46:07 följande:[/quote-nick]Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....[/

Sådär har jag känt varje gång men man glömmer bort haha

• Malla1

V.33 idag. Har haft massa sammandragningar idag så idag har inte varit någon rolig dag. Hoppas att det försvinner till imorgon när man påbörjar en ny vecka med massa spring och stress :)

• Malla1

Jag vet inte, bm på förlossningen sa att det kunde ta upp till 2 veckor innan det ändrades, jag känner dock ingen skillnad mot innan, fick två påsar dropp. Ska till min bm på torsdag så då får vi väl se om det gått upp något.

• Malla1

Va dock väldigt jobbigt att sitta där på förlossningen och lyssna på en skrikande kvinna och känna att jag har 7 veckor kvar haha. Ja ville oxå vara där av den anledningen

• Malla1

Idag har mina barn varit som pesten kan jag säga, känner bara för att lägga mig under täcket och gråta. Imorgon är mannen ledig så jag slipper vara själv iaf men just nu känns allt såååå tungt.

Halkade på lera ute så jag sträckte ena sidan av magen och höften så nu har jag skitont, mitt hem ser förjävligt ut men jag pallar inte att städa.

KAN INTE DENNA DAG BARA TA SLUT

Svar på tråden BF april 2016