Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Nej jag har aldrig haft det :/ men ja har ju läst om det och det låter inte som det eftersom det här gör ont typ inne i muffen och typ blygläpparna. Känns som ja blivit våldtagen av ett baseball trä eller nåt haha.

• Malla1

Jag har haft väldigt tur och aldrig haft besvärliga graviditeter innan. Då är det väl självklart att denna som är den sista ska vara det

• Malla1

Jag går in i vecka 15 imorgon och jag har börjat känna små puffar och även "bubbel". Jag ska boka inskrivning till bm veckan som kommer. Men det är så skönt när man går dit för det ända hon säger är "ja behöver inte säga så mycket du kan allt det här" (har haft samma bm med alla mina barn). Vi har inte berättat för så många än då vi fick reda på det nyss ja har berättat för min mamma och min syster som blev jätte glada och har även berättat för äldsta dottern (8år) och hon har varit väldigt duktig som har lyckats hålla det hemligt ;) men min mage skriker gravid så jag måste berätta det för alla rätt snart

• Malla1

Det enda jag oroar mig för denna gång är förlossningen då min förra gick extremt fort. Och dom säger ju att det går fortare ju fler barn man får. Så ja får väl förbereda mig på att föda hemma denna gång

• Malla1

Jag var inskriven på förlossningen i 6 minuter. Från första värk tog det en timme. Mannen min släppte av mig på sjukhuset kl 06.00 och åkte och parkerade bilen, jag satt där och väntade på honom så mötte barnmorskan upp mig vid hissen och tog in oss på intagsrummet (rummet där dom undersöker innan man får komma in på ett förlossnkngsrum) och sa att det är bara att krysta ut den här bebisen, så hon är född där på en vanlig brits kl 06.10.

• Malla1

Jag längtar till förlossningen :) fast det gick extremt fort sist så är det det bästa man kan uppleva!

• Malla1
    Johaseli skrev 2015-10-19 08:48:05 följande:

Hej, jag och min sambo väntar vårt första barn och de är ju väldigt spännande och roligt! Är i vecka 14 , 13+0 och mina byxor har börjat strama och gör ont över magen. Är de normalt så här tidigt tänker jag ? Hoppas de är okej att jag hoppar in i tråden så här sent :) har RUL 27 november :)

Hej och grattis. Ja det är olika för alla. Jag tex måste använda mammakläder och jag har just gått in i vecka 15. Ser ut som ja skulle va minst vecka 20.
  • Malla1

Nej det kan vara helt olika. Min förra förlossning startade med vattenavgång och det va första gången det starta med vatten och det va min 4e förlossning.

• Malla1

Jag har inte ens bokat tid för inskrivning hos bm än. Kanske börjar bli dags att göra det ;)

Svar på tråden BF april 2016