BF april 2016
Jag har alltid haft litet sfmått, alltid legat på nedersta kurvan. Dom första 3 var små när dom föddes, 2790g 3110g och 3260g men den fjärde vägde 3945g och jag hade lika lågt sfmått som med dom andra.
Jag har alltid haft litet sfmått, alltid legat på nedersta kurvan. Dom första 3 var små när dom föddes, 2790g 3110g och 3260g men den fjärde vägde 3945g och jag hade lika lågt sfmått som med dom andra.
Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.
Jo jag har tänkt att göra det om det inte blir bättre. Avvaktar till eftermiddagen då min man kommit hem, just nu har jag ingen barnvakt. Vill ju gärna inte föda nu.
Ja jag tänker oxå så, men riskerna är ju större att få för tidigt ju fler barn man har varit gravid, och det va ju inte längesen jag var gravid sist, så jag hoppas att min livmoder håller haha
Jag har inte ringt någonstans än, det känns lite bättre idag men fortfarande lätt molande värk både mage och rygg och ett tryck neråt. Vet att det kan kännas då när bebisen fixerar sig men är ju kanske lite väl tidigt för den att fixera sig redan nu. Ska till barnmorskan på torsdag så om det inte blir värre innan dess så ska jag ta upp det med henne.
Min lilla i magen är aktiv nästan hela tiden, precis som min yngsta dotter var.
Vaknade kl 4 och det gör ont i underlivet. Skulle säga vid livmodertappen typ. Svårt att förklara smärtan men blir orolig för det känns inte som att det ska kännas såhär... Har sammandragningar ibland, men inte många, några per dag. Bebisen rör sig livligt.
Men frågan är varför det gör ont. Har haft ont i nedre magen några dagar.
Men fy det låter inge bra! Fick du inte åka till förlossningen?
Jag börjar få lite jobbigt att gå, trycker på både här och där hehe ser ut som jag gjort i byxan när ja går. Och nu idag så har jag knappt kunnat äta, vet inte om bebis ligger konstigt eller nåt, får helt enkelt inte ner maten, känner mig helt uppjäst.