Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Ska man använda stödstrumpor när man har lågt blodtryck? Jag vet att det är bra att använda stödstrumpor när man är gravid, men har aldrig hört att man ska använda det just när man har lågt blodtryck, och då har jag varit gravid 5 ggr och alltid varit lågtryckare

• Malla1

44 dagar kvar till bf, men jag hoppas verkligen att den lilla vill komma lite tidigare, typ V.37 (två av mina barn är födda V.37)

Har fått jordens foglossning vilket jag aldrig haft förut och det börjar bli riktigt jobbigt, jag kan ju tyvär inte ta det lugnt och undvika en massa saker vilket resulterar i att jag knappt kan röra mig alls på kvällarna, kan knappt bära min yngsta dotter men jag gör det såklart ändå om det verkligen behövs. Men jag blir gråtfärdig såfort jag vet att jag måste göra något tex när jag ska gå och hämta/lämna, när ja måste dammsuga eller hänga tvätt. Men det är bara att stå ut och räkna ner dagarna

• Malla1

Jag försöker att inte bära min lilla så mycket men hon är ju bara 1 år så blir en hel del jag måste bära henne ändå, städa försöker jag få mina större barn att hjälpa till men det är inte alltid det lättaste och min man hinner inte så mycket på veckorna eftersom han jobbar 10 timmarsdagar 2 timmar hemifrån så han är inte hemma nästan nånting på vardagar, åker halv 6 och är hemma 20-20,30. Och han hjälper ju till fre-sön när han är hemma men om jag låter bli hemmet dom övriga 4 dagarna så är mitt hem förfallet tyvär. Men jag kämpar på så gott jag kan

• Malla1

Min bästa vän just nu, värmekudden, anpassad för gravida, perfekt när man kan knäppa den så den sitter där, hjälper iaf för stunden så den här tänker jag gå runt med så fort jag är hemma.
  • Malla1

Ja den är jätte smart, såg den på blocket så ja slog till direkt :)

• Malla1

Nu har man setat på en platstol i sporthallen hela dagen då äldsta dottern har haft handbollscup, inte skönt för min foglossning kan jag söga, har även haft en del onda förvärkar idag trots absolut ingen ansträngning alls så hoppas att det inte är något på gång.

• Malla1

Jag drack hallonbladste sist, har köpt men inte börjar dricka då ja gick in i V 35 idag, men jag vet inte riktigt om jag törs dricka det eftersom min förlossning fick så fort sist, om det var det som påverkade det, man vet ju aldrig haha

• Malla1

Usch milleman det låter inte alls trevligt!

Min bebis har bytit sida, har hela tiden legat med ryggen på höger sida och då sparkat/tryckt ut fötterna på vänster sida, men nu ligger den med ryggen på vänster sida och trycker ut sig på höger sida vilket gör riktigt ont haha

Svar på tråden BF april 2016