Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Jag ska till bm på torsdag. Första sf-måttet och får se vad hon säger om viktuppgång. Senast jag vägde hemma hade jag gått upp 6 kg. Hon kommer även ta järnvärde och sockervärde varje gång. Ska bli intressant och se om värdena är okej än.

• Milleman

Vaknade kl 4 och det gör ont i underlivet. Skulle säga vid livmodertappen typ. Svårt att förklara smärtan men blir orolig för det känns inte som att det ska kännas såhär... Har sammandragningar ibland, men inte många, några per dag. Bebisen rör sig livligt.
    Men frågan är varför det gör ont. Har haft ont i nedre magen några dagar.

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-01-13 06:49:11 följande:
    Jag har oxå haft ont där nere. Jag känner även ett tryck neråt. Har mer sammandragningar nu när jag varit tvungen att köra vagnen i den här förbannade snön. Men tyvärr så måste jag ju göra det då hon måste ha vagnen på dagis.
    Jag kan inte sitta upp. Gör så otroligt ont :(
  • Milleman

Jag kunde välja mellan att åka till antenatalen och sitta och vänta på tid eller ringa barnmorskan. Vet att min bm är ledig på onsdagar och de öppnar inte förrän 9 och risken är att jag inte får tid förrän ännu senare idag då. Så får nog bli upp på sjukhuset. Om jag ens kan åka bil :(

• Milleman

Vi var på antenatalen. De satte kurva på magen. Bebispulsen var jämn och bra men hon sparkade loss dosorna haha :P
    Sen fick vi göra vul men tappen var stängd och lång så inga tecken på för tidig födsel nu. Däremot var en bebisfot allra längst ner i magen och sparkade hårt.
    När läkaren ändå gjorde ultraljud på magen passade hon på att göra tillväxtultraljud (pga att vårt första barn var stort). Men det var tydligen inte lätt "när bebisen dansar zumba" :D bebis mådde prima sa hon. Så skönt att höra.
    Resultatet blev att hon avviker 15 g från genomsnittet, så väldigt godkänt :)
    Orsaken till smärtan gick inte att hitta, mest troligt inget som påverkar bebisen just nu iaf. Kan vara att hon sparkat in en karatespark längst ner i magen.
    Men nu blir det soffan resten av dagen!!

• Milleman

Jag sover som en gris på nätterna. Men det är nog det som är bra :P för övrigt har jag foglossning och numer ibland väldig yrsel. Kunde vara vena cava syndrom men jag vet inte. Tynger i magen när jag går. Jag ska inte klaga, har en man och son som gör allt för mig!
    Jag vill verkligen njuta av den växande magen men har svårt för det än. Minnena sv hur enormt stor jag blev sist och hur stor bebis som skulle ut är lite jobbigt. Tycker det är jobbigt att gå upp i vikt etc.
    Ska till läkaren nästa vecka och då vill han prata om förlossningen. Det stressar mig enormt.

• Milleman

En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?

• Milleman
    mintuu skrev 2016-01-19 22:21:57 följande:

Jag har reumatism o graviditeten, ska fråga om igångsättning eller snitt. Mår sjukt dåligt. Men är de bm man ska prata om eller ska ja prata me min reumatolog? Nån som har lite mer koll?

Min bm tar inga såna samtal med mig utan hänvisar till doktorn. Jag vet inte riktigt vad en reumatolog gör som inte en läkare gör men hen kanske kan skriva intyg om din situation.
    Min läkare vill prata med mig om igångsättning men jag tycker det är så tidigt att besluta om sånt. Plus att om det är ett stort barn rekomenderas ju inte igångsättning. Så svårt.
  • Milleman

Denna graviditeten flyter inte på. Nyss varit hos bm för minskade (nästintill obefintliga) fosterrörelser. Hjärtljuden lät bra men hon fick inte heller gehör när hon buffade och tryckte. Så nu ska vi avvakta till kl 13. Är inte bebisen mer aktiv då ska vi till antenatalakuten.

• Milleman

Vi fick åka till sjukhuset. Vi gjorde allt vi kunde med buffa, hög musik, smörja magen osv men fick väldigt lite respons.
    De satte ctg-kurva. Efter 7 min kom en liten buff men sen dröjde det till 25 minuter innan hon kom igång mer. Hjärtljuden fina. De skickade hem oss då det ändå verkade bra så de ville avvakta med ultraljud.
    Har känt rörelser nu på eftermiddagen litegrann. Känns som att detta blir en sån lurig bebis som kommer få oss att behöva kolla upp flera ggr till skillnad mot sonen :P

Svar på tråden BF april 2016