Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Två prinsar skrev 2016-04-23 21:14:42 följande:

Vår lilla Noah föddes idag kl 13.29:))
    4260g & 54 cm lång.
    Allt gick bra!! Och vi mår bra!!!

Gratulerar :D
  • Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-24 05:28:01 följande:

Tackar Milleman :)
    Men vilka eftervärkar man har :/...
    Men det är det värt ;))
    Första natten avklarad på patienthotellet, åker hem till alla storebröder sen idag :)
    5 killar...:)) jag kommer inte få det lätt ;)

Hoppas ni som väntar fortfarande snart får hålla era små liv i famnen!!!
    Tiden är såå dryg på slutet...

Eftervärkarna för mig kändes nog mer som mensvärk. Fast det dämpades kanske av all morfin och värktabletter jag fick/får :P
    Igår började jag trappa ner på mängden värktabletter. Magsäcken svider och jag börjar få huvudvärk av dem. Jag hoppas kunna vara utan dem om några dagar helst.

Oj nä, med 5 pojkar blir det inte helt lätt att höras :D all lycka till er!
  • Milleman

Åh vad det tar emot att skriva det här. Men jag orkar ingenting, orkar inte leka med stora barnet, blir trött och stressad. Gråter. Känner inte glädje och att jag älskar dem. Vad fan är det med mig?

• Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-04-28 17:09:02 följande:
    Nämen :( du kanske har fått förlossningdepression? Eller baby blues. Du kanske kan prata med din barnmorska? Det är starkt av dig att skriva detta. Sen har du väl precis fått barn och är trött.
    Men det är 15 dagar sen jag fick barn. "Ska" inte baby blues komma tidigare?
    Har sån panik över att min ska börja jobba efter helgen. Nästa helg fre-sön jobbar han dessutom 36 timmar. På natten!! Jag som är mörkrädd som det är. Usch, sån ångest.
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-28 17:06:53 följande:
    Babyblues! Det är helt normalt, men det ska gå över! Gör det inte det, var inte rädd att söka hjälp! Kontakta din barnmorska! <3
    Loke -07, Alvin -09
    Jag hoppas det går över snabbt :(
  • Milleman
    Topcom skrev 2016-04-29 09:44:07 följande:
    Tack för svar!:)

Nyss hemkommen från sonens skola. Två gånger har en unge propsat på att det fortfarande ser ut som jag har en bebis i magen. Först tyckte jag det var lite kul. Men idag frågade hon igen. När jag sa nej, sa hon att det ser ut som det. Jag ba "nä, jag har ingen bebis där och det ser inte alls ut som det." Blir både irriterad och lite ledsen.. För gör det kanske det utan att jag ser det?:(

Har ni andra fått den frågan när barnet väl är ute?:/
    Ja första veckan frågade vår snart 5-åring flera gånger om där var en ny bebis i magen. Och en annan sa att "det var en rejäl kula du har kvar". Men nu är det 2 veckor sen födsel och magen har sjunkit in rätt mycket men den ser lite rund ut än. Jag bryr mig inte jättemycket, jag har haft en bebis i magen och då får kroppen återhämta sig i sin takt.
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-05-01 13:25:22 följande:

Våran lilla Leo kom igår 20.45 :)

Grattis! På flaggdag och allt :D
  • Milleman
    Paro skrev 2016-05-01 14:59:45 följande:

Någon mer som känner sig som en zombi? Det är tufft med lite sömn...hur sover era små på natten?

Jag tycker vi sover ganska bra. Somnar oftast i soffan, ger mat vid midnatt sen vaknar hon typ 3 och 6 och så går vi upp vid 8. Vi vaknar nästan mer av vår förkylda 5-åring som blev förkyld samma dag lillasyster föddes och varit förkyld sedan dess med flera kruppanfall och hosta och täppt näsa. Skitjobbigt att det kom just nu.
    Vår bebis sover i babynest mellan oss :) hon har varken eget rum eller spjälsäng. En vagga på hjul som gått i arv i släkten använder vi på dagen när vi äter, klär oss i hallen etc.
  • Milleman
    EmmaRobin skrev 2016-05-01 19:21:04 följande:

Är nästan så man vill gråta. Är idag 11 dagar förbi BF Man börjar undra om den lille nånsin vill komma ut :-P

Åh jobbigt. Men igångsättning om max 4 dagar då väl?
  • Milleman
    EmmaRobin skrev 2016-05-05 03:20:55 följande:
    Jag blev igångsatt i v 41+6. Alla kontroller var okej utom mitt blodtryck som va högt. Så lite därför jag blev igångsatt för att de inte ville dra ut på tiden.

Vår lilla plutt föddes 4/5 klockan 03.09 <3

Från det att jag blev igångsatt till han kom ut tog det 10 och en 1/2 timme. Så med andra ord rätt snabbt för att va första bebisen och igångsättning med gel
    Trodde först du gjort ovan inlägg 15 min efter födsel :P
    Grattis! Hoppas ni njuter!!
  • Milleman
    Romashka skrev 2016-05-05 17:54:11 följande:
    Grattis!! )

Vi åkte in igår för att få igångsättning men då visade det sig att jag redan var öppen 4 cm och hade lite värkar (som jag dock knappt kände av för de var så svaga). Så man spräckte bara hinnorna och sedan började värkarna bli starkare och starkare. Vi var klara inom 4 timmar och vår lille kille föddes också den 4/5 dock kl 23.01. ))) Kul att de är födda samma dag! )))
    Grattis till bebis! :D
  • Milleman

Här går det bra förutom att värmen verkar ta lite hårt. Igår var det 27 grader inne och 27 grader ute :/ då var Tuva inte sig själv. Idag likadant. För övrigt började hon le i helgen och det är ju helt underbart, blir lite mer riktig människa då ;)
    Tuva hatar att ligga på rygg utan sidan eller på mage på oss gäller. Vagn och bilstol gillas bara om de är i rörelse. Min man bävar för den dag han hamnar i bilköer ensam med henne :P
    Vi försöker njuta av värmen och är ute mycket. Min instagram är myrhan.11.16 för den som vill följa oss :)
    Vi längtar till midsommar då mannen går på semester och vi sticker ut och seglar :)

• Milleman
    becka1989 skrev 2016-05-09 12:49:39 följande:

Våran lilla Leo är nu 9dagar gammal efter en tuff start på livet med 1vecka på neo avdelningen blev vi igår utskrivna vilket är jätte skönt att äntligen slippa sjukhusväggarna,

Tycker det är super svårt med hur man ska klä honom, just nu har han långärmad bodys,tunna byxor och strumpor och mössa. Blir nog att shoppa lite fler tunna pyjamaser är nästan lättare att ta på honom det.

Annars är han en väldigt snäll bebis som knappt gråter något ligger och ler ständigt och är ganska vaken på dagarna. Sover bra på nätterna vaknar 2gånger för lite käk.

Tuva har bara blöja hemma. Ute tunn body och tunna tights eller nått. Mössa om det blåser eller solen kan ligga på. De får ju inte bli för varma. De får vätskebrist lätt.
  • Milleman

Malla1: vad har ni för bärsele? Vi har en ergonomisk (kommer inte på märket bara för det, dock ej babybjörn). Vi har ett spädbarnsinlägg men fattar inte alls. Hon ramlar typ ur det, huvudet hålls inte stabilt och jag ser ingenting framåt med det :/ hade så gärna använt den mer.

• Milleman

Tänk på att det varit väldigt varmt senaste dagarna. Vår tjej har ätit oftare och mer än vanligt. Värmen tar hårt på dem.
    Tuva hatar att ligga på rygg. Hon vill ligga på sidan i både babynest och vagn. På rygg skriker hon.
    Jag pumpar ut och ger på flaska (ville inte amma) och kompletterar med ersättning. Så vi kan hjälpas åt. Men min man har ändå fått ta mer med storebrorsan, framförallt de första tre veckorna när han var ledig från jobb.

8 dagar gammal är ju inte mycket, det tar tid märkte vi att komma in i allt med två barn osv. Tuva blir en månad imorgon och vi börjar landa men senast idag bröt jag ihop av stress. Och nu sitter jag här med en bebis som gråtit från och till i 2,5 timme. Vet inte hur jag ska rodda kvällen om hon fortsätter. Min man jobbar hela natten.

• Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-08-13 16:02:14 följande:

Hej tjejer! Jag har skaffat en blogg om ni vill följa oss där :) Skrivs inte så mycket här längre. Har ni några blogg?

numsi.vimedbarn.se/

Jag har bloggenwww.hannasfotoliv.blogg.se som just nu uppdateras lite dåligt för jag snart kraschar in i väggen. Vi får inte ihop det här hemma. Funderar på om man ska prata med BVC?
  • Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-09-03 14:43:59 följande:
    Jag går in och kikar:)

Vad har hänt?
    Jag är så stressad så det gör ont. Huvudvärk, domningar i ansiktet, ångest osv :( känns hemskt. När det ska vara en mysig bebistid. Förlossningsdeppression kanske?
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-09-05 16:33:10 följande:

Kan någon stoppa tiden, den går på tok för fort! Min lilla lilla bebis har börjat ta sig framåt. Sitter även själv kortare stunder. Varför ska min sista lilla bebis ha så bråttom? Kan hon inte vara bebis lite längre, jag kommer ju inte ha några fler bebisar. Buhu

Så har vi med det. Rullade vid tre mån och vill bara sitta vid 4 mån. Fast en del av mig längtar samtidigt till hon börjar åla så hon kan ta sig till leksaker och så :)

Men jag har också tänkt att detta är sista barnet och att hon gärna hade fått vara 2 veckor längre tid.
  • Milleman
    Ahlenish skrev 2016-11-05 16:34:00 följande:

Helo här kmr en till som har Bf april 2016 !

Är så sjukt rädd över förlossningen!!

Är det inte 2017 du har bf då tro? :)
Svar på tråden BF april 2016