BF april 2016
Vår lilla Noah föddes idag kl 13.29:))
4260g & 54 cm lång.
Allt gick bra!! Och vi mår bra!!!
Vår lilla Noah föddes idag kl 13.29:))
4260g & 54 cm lång.
Allt gick bra!! Och vi mår bra!!!
Tackar Milleman :)
Men vilka eftervärkar man har :/...
Men det är det värt ;))
Första natten avklarad på patienthotellet, åker hem till alla storebröder sen idag :)
5 killar...:)) jag kommer inte få det lätt ;)
Hoppas ni som väntar fortfarande snart får hålla era små liv i famnen!!!
Tiden är såå dryg på slutet...
Åh vad det tar emot att skriva det här. Men jag orkar ingenting, orkar inte leka med stora barnet, blir trött och stressad. Gråter. Känner inte glädje och att jag älskar dem. Vad fan är det med mig?
Våran lilla Leo kom igår 20.45 :)
Någon mer som känner sig som en zombi? Det är tufft med lite sömn...hur sover era små på natten?
Är nästan så man vill gråta. Är idag 11 dagar förbi BF Man börjar undra om den lille nånsin vill komma ut :-P
Här går det bra förutom att värmen verkar ta lite hårt. Igår var det 27 grader inne och 27 grader ute :/ då var Tuva inte sig själv. Idag likadant. För övrigt började hon le i helgen och det är ju helt underbart, blir lite mer riktig människa då ;)
Tuva hatar att ligga på rygg utan sidan eller på mage på oss gäller. Vagn och bilstol gillas bara om de är i rörelse. Min man bävar för den dag han hamnar i bilköer ensam med henne :P
Vi försöker njuta av värmen och är ute mycket. Min instagram är myrhan.11.16 för den som vill följa oss :)
Vi längtar till midsommar då mannen går på semester och vi sticker ut och seglar :)
Våran lilla Leo är nu 9dagar gammal efter en tuff start på livet med 1vecka på neo avdelningen blev vi igår utskrivna vilket är jätte skönt att äntligen slippa sjukhusväggarna,
Tycker det är super svårt med hur man ska klä honom, just nu har han långärmad bodys,tunna byxor och strumpor och mössa. Blir nog att shoppa lite fler tunna pyjamaser är nästan lättare att ta på honom det.
Annars är han en väldigt snäll bebis som knappt gråter något ligger och ler ständigt och är ganska vaken på dagarna. Sover bra på nätterna vaknar 2gånger för lite käk.
Malla1: vad har ni för bärsele? Vi har en ergonomisk (kommer inte på märket bara för det, dock ej babybjörn). Vi har ett spädbarnsinlägg men fattar inte alls. Hon ramlar typ ur det, huvudet hålls inte stabilt och jag ser ingenting framåt med det :/ hade så gärna använt den mer.
Tänk på att det varit väldigt varmt senaste dagarna. Vår tjej har ätit oftare och mer än vanligt. Värmen tar hårt på dem.
Tuva hatar att ligga på rygg. Hon vill ligga på sidan i både babynest och vagn. På rygg skriker hon.
Jag pumpar ut och ger på flaska (ville inte amma) och kompletterar med ersättning. Så vi kan hjälpas åt. Men min man har ändå fått ta mer med storebrorsan, framförallt de första tre veckorna när han var ledig från jobb.
8 dagar gammal är ju inte mycket, det tar tid märkte vi att komma in i allt med två barn osv. Tuva blir en månad imorgon och vi börjar landa men senast idag bröt jag ihop av stress. Och nu sitter jag här med en bebis som gråtit från och till i 2,5 timme. Vet inte hur jag ska rodda kvällen om hon fortsätter. Min man jobbar hela natten.
Hej tjejer! Jag har skaffat en blogg om ni vill följa oss där :) Skrivs inte så mycket här längre. Har ni några blogg?
numsi.vimedbarn.se/
Kan någon stoppa tiden, den går på tok för fort! Min lilla lilla bebis har börjat ta sig framåt. Sitter även själv kortare stunder. Varför ska min sista lilla bebis ha så bråttom? Kan hon inte vara bebis lite längre, jag kommer ju inte ha några fler bebisar. Buhu
Helo här kmr en till som har Bf april 2016 !
Är så sjukt rädd över förlossningen!!