Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Nonym skrev 2016-02-23 22:31:07 följande:
    Karpaltunnelsyndrom brukar väl ge domningar snarare än ryckningar (tror jag) och brukar kännas i tummen, pekfingret och halva långfingret.. Sedan kan övriga fingrar också domna, men då är det ytterligare en nerv som hamnat i kläm..
    Mina händer "somnar" lätt nu så det börjar pirra i dem. Men jag har inte ont i handlederna och det hade jag sist vid karpaltunnelsyndrom.
  • Milleman

Jag vaknade inatt av att hjärtat slog så hårt och fort att det nog kunde höras utifrån. Fy vad rädd jag blev :O är det hjärtklappning? Aldrig haft innan. Vet att jag i drömmen precis innan blev arg, men har aldrig vaknat sådär ändå.
    Vågade knappt somna om. Är det något man bör kolla upp eller kan det bli så nu?
    Vi har det lite känslostressigt nu, min mans pappa är väldigt sjuk och kommer inte överleva länge. Kanske är stress? Hoppas inte bebisen far illa bara.

• Milleman
    Josefine85 skrev 2016-02-24 06:05:44 följande:
    Mina händer somnar om nätterna! :/

Är uppe och kissar 100 ggr/natt. En ond cirkel då jag måste dricka mkt vatten på dagarna för att inte samla på mig för mkt vätska :(

60 dagar kvar! Det drar ihop sig :D
    Loke -07, Alvin -09
    Usch vad jobbigt. Jag har sluppit det där hittills. Om jag inte vaknar pga sonen som kommer in eller snarkande man så kan jag ännu sova hela natten.
    Jag lärde mig vid förra graviditeten att man skulle luta sig på ett speciellt sätt för att verkligen få ut allt kiss. Har du testat det? Tänker om det annars är därför du springer så mycket. Man ska luta sig framåt men samtidigt få upp höften. Testa dig fram.
    Det har hjälpt mig i vanliga ogravida livet också. Jag är en sån som kissar väldigt ofta alltid.
  • Milleman
    pomperiposa skrev 2016-02-24 08:18:51 följande:
    Låter som hjärtklappning, jag kan få problem med det vid extrem stress, försök varva ner, jag tycker lugn musik kan hjälpa. Du kan ju ringa bm och fråga vad hon tycker, bättre att fråga en gång för mkt än gång för lite. Jobbigt med din svärfar, framför allt nu när all energi behövs. 

Min ena arm har somnat ibland men inte så ofta, vaknade en gång av sendrag, aj så ont det gör. 40 dagar kvar för mig och ska arbeta en månad till, oj vad jag längtar {#emotions_dlg.flower}
    Rent fysiskt kan jag inte ta det mer lugnt. Igår låg jag i soffan mestadels, gick ut i solen och tittade när man och son spelade bandy på gården en stund.
    Men psykiskt är det nog värre just nu. Förutom tankar på ekonomi, planera föräldradagar och sommarsemester så är det ju det här med svärfar. Vi går och väntar på ett nytt liv samtidigt som ett annat ska släckas. Det är jobbigt att se min man nu. Jag vet inte hur jag ska hantera det riktigt. Vi är så förskonade från sorg. Känns liksom okänsligt att vilja prata om inkomster/utgifter nu.
  • Milleman
    Issi skrev 2016-02-24 10:01:43 följande:

Nu har jag 40 dagar kvar till BF, sjukt. Det innebär att jag bara ska jobba 10 dagar till, eller egentligen 8 om man bara räknar arbetsdagar. SKÖNT. Sedan ska jag ligga i soffan och jäsa samt förbereda det sista. Jag sover inte heller bra, många toabesök samt att det är så sjuk obekvämt hur jag än ligger. Har också börjat snarka (!!!!???!?), drömde själv om det inatt och mannen bekräftade. Jag som är så sjukt sur på honom för att han snarkar jämnt :DD

Har du kudde mellan knäna och lägger in täcket under magen? Jag tycker att det ger jätteskön sovställning. Men som jag längtar till jag kan sova på mage igen :P
  • Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-02-24 19:23:22 följande:

Nu tycker jag tiden går jätte fort!

Har ni köpt allt? Vi har köpt vagn och kläder bara så måste börja köpa allt annat....

Nej vi har skötbord och skötbädd kvar. Blöjor och ersättning köper vi i början av april.
    Sydde babynest häromdagen och gick idag igenom kläderna i stl 50/56 och insåg att vi behöver lite mer. Men i första storleken köper jag bara begagnat för då får man helt opåverkade kläder mycket billigare.
    Sist använde vi inte ens 50/56 men det hoppas jag att vi får göra denna gång :)
  • Milleman
    Issi skrev 2016-02-25 08:40:48 följande:

Och måste för övrigt irritera mig lite. Upptäckte att nackskyddet har försvunnit på babyskyddet (har varit utlånat) och vi kommer inte hitta det. Så det får bli ett nytt men just nu lutar det åt att hyra från NTF faktiskt, kostar ju bara 400 kr för 9 månader. Med dottern bytte vi till bakåtvänd stol vid 5-6 månader när hon kunde sitta.

Menar du nyföddinlägget? Vi använde aldrig det. Hur länge brukar man ha det?
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-02-25 08:54:35 följande:

Hmm.. Vi ska åka till sälen på lördag... Min yngste son sa: "hoppas inte "Bodil" kommer när vi är i sälen"!

Tanken har tidigare inte ens slagit mig... Men TÄNK OM! Hjälp! Mina pojkar har kommit fort och ett par veckor tidigt... HUR ska man hinna ta sig till Mora från hundfjället liksom OM det skulle dra igång?! Ska man packa en liten akutväska tro? :/ kommer vara mellan v 33-34 när vi är borta!

Loke -07, Alvin -09
    Vi vågar inte ens åka till mina föräldrar i Skåne då jag inte vill föda i Helsingborg ;)
    Vi var i Vemdalen förra året och jag tyckte det kändes så långt till läkarvård, nu hade jag aldrig vågat.
    Men i Norrland har ju många långt till sjukhus och det brukar ju lösa sig.

Packa en liten väska så är ni lite förberedda. Murphys lag säger ju att om ni inte packar så kommer bebisen att komma :)

Ska du åka skidor?
  • Milleman

Vi har satt oss i klistret och inte varit tydliga mot sonen. Det har fallit sig så himla overkligt knäppt att jag har foglossning (ryggont), min pappa har opererat ryggen (pga ryggont) min sons farmor har ryggskott (ryggont) och hans farfar har cancer i skelettet (fruktansvärt ryggont).

Men vi har bara generellt sagt "ont i ryggen" om alla och sonen tycker det är konstigt att alla har det. Nu har hans farfar tyvärr hamnat på sjukhus och dagarna är räknade. (Inte alls psykisk stress?!?! :( väldigt konstig stämning när man väntar ett nytt liv och vill glädjas)
    Men nu när Milton då ser hur sjuk farfar är börjar han såklart sätta ihop det med alla andras ryggont. Så dumt av oss att inte ha varit tydligare :(

• Milleman
    Issi skrev 2016-02-25 10:45:44 följande:
    Ja alltså "kudden" som håller huvudet på plats. Skulle inte våga köra utan det med en  nyfödd då flyger väl huvudet åt alla håll och kanter :O
    Milton fick inte plats i stolen med den i. Vi knödde och hade oss. Hade teutonias babyskydd och den hade bra kanter ändå.
Svar på tråden BF april 2016