• Gert

Invandring kan aldrig utrota fattigdom

Journalisten och analytikern Roy Beck.

tinyurl.com/pympmzw

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Invandring kan aldrig utrota fattigdom
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-08-07 22:56:57 följande:
    Lyssna i stället på vad Mig-kvinnan säger. Dessutom finns 18-åringar och över som ljuger om sin ålder. Därför kastas passen. Det finns ingen ålderskontroll av ensamkommande barn i Sverige.
    Det finns ålderskontroller. 
    De som visar sig vara äldre än tillåtet får avslag. 

Fria tider gnäller om att tre av fyra flyktingbarn visar sig ljuga vid ålderstester. Det kanske övertygar dig om att de faktiskt utförs, eller far Fria tider medvetet med lögner? TystFörvånad
  • Flash Gordon
    Solidaritet skrev 2015-08-14 22:07:52 följande:

Fria tider gnäller om att tre av fyra flyktingbarn visar sig ljuga vid ålderstester. Det kanske övertygar dig om att de faktiskt utförs, eller far Fria tider medvetet med lögner? TystFörvånad
    Medicinska ålderstester är frivilligt för den sökande att acceptera, eller inte.

I praktiken används dessa alltså enbart när verkets handläggare säger till den sökande att man är tveksam över den sökandes ålder och att det kan bli så att man skriver upp den sökandes ålder.

Då väljer inte sällan även fuskande ensamkommande att ta ett medicinskt test. Med följd att tre av fyra fallerar - om nu siffrorna du nämner är korrekta.

LÄNK till pdf från migrationsverket om saken

.
    Frågan på tapeten är om dessa medicinska ålderstester skall vara obligatoriska eller inte.

• Gert
    Solidaritet skrev 2015-08-14 22:07:52 följande:

Vilka ålderskontroller är det?

Vad jag vet utförs det inga medicinska ålderstester på ensamkommande flyktingbarn i Sverige. Däremot görs det i våra Nordiska grannländer.

www.dagenssamhalle.se/debatt/sluta-sprid-faktafel-om-asylsoekande-barnen-17313

www.dagenssamhalle.se/debatt/alderstester-moraliskt-raett-foer-barnens-skull-17383

Även en centerpartist vill ha bättre ålderstester av ensamkommande flyktingbarn på grund av det stora fusket.

staffandanielsson.blogspot.se/2015/08/battre-alderskontroll-av-enskom-under.html
    Give ´em Hell!
  • Solidaritet
    Flash Gordon skrev 2015-08-15 09:00:16 följande:
    Medicinska ålderstester är frivilligt för den sökande att acceptera, eller inte.

I praktiken används dessa alltså enbart när verkets handläggare säger till den sökande att man är tveksam över den sökandes ålder och att det kan bli så att man skriver upp den sökandes ålder.

Då väljer inte sällan även fuskande ensamkommande att ta ett medicinskt test. Med följd att tre av fyra fallerar - om nu siffrorna du nämner är korrekta.

LÄNK till pdf från migrationsverket om saken

.
    Frågan på tapeten är om dessa medicinska ålderstester skall vara obligatoriska eller inte.
    Ja, det är frivilligt på så vis att det asylsökande barnet har möjligheten att genomgå en åldersbedömning om denne inte på annat sätt kan på ett rimligt sätt styrka sin ålder. Annars kan beslutet bli avslag. 

Jag misstänker att tre av fyra inte är det ringaste korrekt. Källan är Fria Tider, jag skulle sätta en slant på att det är direkt lögn. 
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2015-08-15 09:13:44 följande:
    Vilka ålderskontroller är det?

Vad jag vet utförs det inga medicinska ålderstester på ensamkommande flyktingbarn i Sverige. Däremot görs det i våra Nordiska grannländer.

www.dagenssamhalle.se/debatt/sluta-sprid-faktafel-om-asylsoekande-barnen-17313

www.dagenssamhalle.se/debatt/alderstester-moraliskt-raett-foer-barnens-skull-17383

Även en centerpartist vill ha bättre ålderstester av ensamkommande flyktingbarn på grund av det stora fusket.

staffandanielsson.blogspot.se/2015/08/battre-alderskontroll-av-enskom-under.html
    Det erbjuds frivilligt.

Som en sista chans att försöka få verket att tro att man är under 18.
  • Flash Gordon
    Solidaritet skrev 2015-08-15 09:35:42 följande:

Jag misstänker att tre av fyra inte är det ringaste korrekt. Källan är Fria Tider, jag skulle sätta en slant på att det är direkt lögn. 

Jag har läst någonting liknande någon annanstans en gång i tiden.

Jag tycker det låter rimligt att när de väl testar, för att verket inte tror på personen, så visar det sig att verket har rätt känsla i 3 fall av 4.
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-08-15 09:48:17 följande:
    Det erbjuds frivilligt.

Som en sista chans att försöka få verket att tro att man är under 18.
    Migrationsverket bryr sig väl ändå inte om deras ålder. Det finns många bilder på ensamkommande "barn" som ser väldigt vuxna ut.
    Give ´em Hell!
  • Solidaritet
    Flash Gordon skrev 2015-08-15 09:51:43 följande:

Jag har läst någonting liknande någon annanstans en gång i tiden.

Jag tycker det låter rimligt att när de väl testar, för att verket inte tror på personen, så visar det sig att verket har rätt känsla i 3 fall av 4.
    Det är inte så säkert. 
    Individer från exempelvis Mellanöstern har rikligare hårväxt, vilket också innebär att pojkar i övre tonåren kan ha betydligt mer skäggväxt än en nordisk pojke. Vår uppfattning om hur en sextonåring ser ut behöver inte nödvändigtvis överensstämma med andra folkslag. Dessutom är mognadsprocessen olika mellan individer, även inom samma folkgrupp. En del femtonåringar ser ut som barn, andra ser ut som vuxna. 
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2015-08-06 14:47:51 följande:

Journalisten och analytikern Roy Beck.

tinyurl.com/pympmzw

Gert, kan du inte bara skriva ett inlägg istället för att posta en video? Jag vill inte lägga tid och ge klick till någon av dina konspiratoriska idoler. Knåpa någon egen åsikt för en gångs skulle istället för att rapa upp andras dogmer.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
Svar på tråden Invandring kan aldrig utrota fattigdom