• C927

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Som titeln lyder så var det asylsökande som utförde knivattacken på Ikea i Västerås. Ni hittar artikeln på: www.aftonbladet.se/nyheter/article21239918.ab

När ska de andra förutom vi som tillhör de 13% som röstade på SD att invandringen inte är hållbar. Kolla på Biskopsgården, Bersjön, Hjällbo i Göteborg, Rinkeby i Stockholm, Rosengård i Malmö. Det är skottlossningar och gängvåld, människor som kommer från mestadels Mellanöstern som tror att de kan lösa konflikter på samma sätt här som de gör där. Den enda lösningen är att rösta på SD för att de andra politikerna ska fatta att de måste göra något åt detta!

• Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.
  • themia
    Gert skrev 2015-08-12 21:04:01 följande:
    Jimmie Åkesson är det enda som vågar kommentera morden. Jimmie gör statsministerns jobb med svetsaren är tyst som en mus.

sdkuriren.se/jimmie-akessons-tankar-kring-tra.../
    Märkligt! Själv tycker jag att det dräller av folk överallt, som kommenterar morden.
  • Anonym (Skillnader)
    Penida skrev 2015-08-12 20:51:17 följande:

Det är jäkligt tragiskt och jag hatar att läsa något liknade oavsett vem som är att lägga skuld på. Jag tänker inte "GÖTT, det var en asylansökande" som vissa här som blev något besvikna, för att tala om något annat, att Brevik låg bakom det i Norge och inte muslimer. Tråkigt för er. Lika många människor miste livet ändå.
    Själv har jag ägnat en stor del av veckan hittills åt att trösta en vän som tyvärr kom i kontakt med Hagamannen som nu är fri, så vitt jag vet är han etisk svensk.

Däremot var det rätt skoj för de mer bokstavstrogna SD-motståndarna att Brevik inte var invandrare eftersom det då gick baka ihop SD med Brevik och terrordåd. Samma sak gäller för Hagamannen som av vissa grupper mest tycks ses som ett lämpligt slagträ i debatten om vem som våldtar mest. Det är ingen större skillnad mellan "rasister" och "antirasister" när det kommer till krokodiltårar.
  • Anonym (mupp)
    themia skrev 2015-08-12 20:59:15 följande:
    Vem hindrar dig att säga din mening?
    utan att bli kallad rasist? -rätt många 
  • lövet2
    Gert skrev 2015-08-12 21:04:01 följande:
    Jimmie Åkesson är det enda som vågar kommentera morden. Jimmie gör statsministerns jobb med svetsaren är tyst som en mus.

sdkuriren.se/jimmie-akessons-tankar-kring-tra.../
    Du menar att det är statsministerns jobb att kommentera alla grova brott som begås i Sverige?

(Kan du lite OT förresten upplysa mig om hur Jimmie kommenterade knivmordet i Piteå?)
  • Anonym (Malmöbo)

Jag bor i Malmö, och numera är nästan hela staden ett enda stort Rosengård. Det är inte längre bara Rosengård som är det värsta området i Malmö. Man kan argumentera om invandringen hur mycket som helst, men sanningen är den att i Malmö finns det bra och dåliga områden. I de bra områdena bor det mestadels svenskar, och i de sämre områdena bor det mestadels invandrare. Detta är ingen slump. Kan någon svara mig vad detta beror på? 

• Anonym (Korkadesd)
    Anonym (Malmöbo) skrev 2015-08-12 22:52:56 följande:

Jag bor i Malmö, och numera är nästan hela staden ett enda stort Rosengård. Det är inte längre bara Rosengård som är det värsta området i Malmö. Man kan argumentera om invandringen hur mycket som helst, men sanningen är den att i Malmö finns det bra och dåliga områden. I de bra områdena bor det mestadels svenskar, och i de sämre områdena bor det mestadels invandrare. Detta är ingen slump. Kan någon svara mig vad detta beror på? 

Förtryck!
  • Anonym (Malmöbo)
    Anonym (Korkadesd) skrev 2015-08-12 22:59:36 följande:
    Förtryck!
    Förtryck? Så om man känner sig förtryckt ska man få lov att hörja fritt precis som man vill?
  • Anonym (anonym)

Att va asylsökande är nog så tufft ingen enkel vardag, inte för alla i alla fall.

• Anonym (Hela samhällen)

Alla skriver om Rosengård i Malmö. Men ni måste förstå att Rosengård representerar ungefär 80% av ALLA stadsdelarna i Malmö, så ser det ut nästan i HELA Malmö. Kroksbäck, Lindängen, Holma bla är dock värre.

Det byggs en andra stor, enorm moske i Malmö....en ANDRA enorm moske, säger väl allt!

Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.