Penida skrev 2015-08-12 21:10:22 följande:
Men kära du, har du själv arbetat inom äldreomsorgen och inbillar du dig verkligen att det fungerar så att ut med dem är lika med massvis resurser till äldrevården? Det fungerar inte så.
Jag jobbar delvis inom äldrepsykiatrin och det var bra tidigare, för ett år sedan. Sedan tog ett privat företag över och nu ska det sparas på allt och vi gör vårt bästa, det de sparar in på de gamla går direkt i deras fickor.
Men du, prova själv och kom sen tillbaka och säg att det är människor av annan etnicitet som förstört allt, Hade vi inte haft dem hade de gamla legat på golvet jämt. För att diskriminera mitt eget folk, svenskar är inte direkt villiga att gå in och jobba lediga dagar i alla fall inom psyk där jag jobbar. Våra kollegor av annan bakgrund ställer däremot upp jämt.
''Kära'' du, sa jag någonsin att ingen invandring = massvis med pengar till äldrevården? Nej, invandringen kräver staten på miljonbelopp när pengarna kan användas på bättre sätt EXEMPELVIS äldrevården. Om man ska lägga pengar på att hjälpa dem som söker asyl så skulle jag mycket hellre spendera skattepengarna på att samarbeta med Storbritannien, USA, Frankrike och försöka stabilisera läget i Mellanöstern/Afrika. Andra länder som England tycker att Sverige's invandring är absurd du kan läsa en artikel som BBC har skrivit :
www.bbc.co.uk/news/uk-33775796
Ett litet utdrag ''Instead of looking for ways to discourage those seeking asylum, the Swedes have bent over backwards to help. Last year half of the Syrians who applied were told they could stay for three years. The rest were told they could stay for good. The UK accepted 10 000 asylum seekers last tear. Sweden, one sixth of the size in population terms took in 30 000''
Som ni ser så tog vi in 3 gånger så många syrier än Storbritannien även om vi bara har 1/6 stor befolkning. Vi begår alltså kulturellt självmord. Att ge dem asyl i några år är en sak men att låta dem stanna för evigt är helt befängt. Tror att majoriteten förstår detta men vi lever inte i ett demokratiskt samhälle där vi kan uttrycka oss offentligt angående detta ämne av rädslan att bli kallad ''islamofob'' eller rasist. Man kan till och med bli av med jobbet om man gör det offentligt att man är en Sverigedemokrat.