• C927

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Som titeln lyder så var det asylsökande som utförde knivattacken på Ikea i Västerås. Ni hittar artikeln på: www.aftonbladet.se/nyheter/article21239918.ab

När ska de andra förutom vi som tillhör de 13% som röstade på SD att invandringen inte är hållbar. Kolla på Biskopsgården, Bersjön, Hjällbo i Göteborg, Rinkeby i Stockholm, Rosengård i Malmö. Det är skottlossningar och gängvåld, människor som kommer från mestadels Mellanöstern som tror att de kan lösa konflikter på samma sätt här som de gör där. Den enda lösningen är att rösta på SD för att de andra politikerna ska fatta att de måste göra något åt detta!

• Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hela samhällen) skrev 2015-08-12 23:20:27 följande:

Alla skriver om Rosengård i Malmö. Men ni måste förstå att Rosengård representerar ungefär 80% av ALLA stadsdelarna i Malmö, så ser det ut nästan i HELA Malmö. Kroksbäck, Lindängen, Holma bla är dock värre.

Det byggs en andra stor, enorm moske i Malmö....en ANDRA enorm moske, säger väl allt!

Fast sverige betalar inte den, annars hade det varit kritiskt med tanke på hur mycket brister här redan är.
  • Bammen
    Penida skrev 2015-08-12 20:51:17 följande:
    Innan jag ens loggade in visste jag att någon SD-anhängare skulle ha skapat en tråd likt denna. Hade gärningsmännen varit etiska (viktigt!) svenskar hade vi inte sett någon diskussion här. Inte heller om en europé likt min sambo från Holland utfört dådet.
    Det är jäkligt tragiskt och jag hatar att läsa något liknade oavsett vem som är att lägga skuld på. Jag tänker inte "GÖTT, det var en asylansökande" som vissa här som blev något besvikna, för att tala om något annat, att Brevik låg bakom det i Norge och inte muslimer. Tråkigt för er. Lika många människor miste livet ändå.
    Själv har jag ägnat en stor del av veckan hittills åt att trösta en vän som tyvärr kom i kontakt med Hagamannen som nu är fri, så vitt jag vet är han etisk svensk.

Jag försöker inte släta över något, integrationspolitiken är ett skämt i detta land. Ska vi ta emot människor från krigsdrabbade områden ska de ha tillgång till psykiatrisk hjälp direkt, flera av dem lider av allvarliga problem.
    Förr sa man att när Hitler kommer på tal, så är diskussionen över. Idag så kan vi nog säga detsamma om Hagamannen. 

Longshoot. Drömmer
  • Bammen
    Penida skrev 2015-08-12 20:51:17 följande:
    Jag försöker inte släta över något, integrationspolitiken är ett skämt i detta land. Ska vi ta emot människor från krigsdrabbade områden ska de ha tillgång till psykiatrisk hjälp direkt, flera av dem lider av allvarliga problem.
    Psykvården i Sverige suger. På alla sätt. Men du vill att invandrare ska få speciell hjälp? 

Oh my fucking god vilka nötter det finns. 
  • Anonym (Hela samhällen)
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-12 23:25:42 följande:

Fast sverige betalar inte den, annars hade det varit kritiskt med tanke på hur mycket brister här redan är.

Vem bryr sig om vem som betalar den?

Att den ens byggs visar på den enormt stora mängd muslimer som finns i Malmö och antalet tickar på för varje minut, då behovet av moskeer är så stort.

Där finns redan en väldigt stor och flera mindre, och nu denna giganten. Och det i en liten stad som Malmö (mätt i världs städer).
  • Notetur Nomen
    Anonym (Malmöbo) skrev 2015-08-12 22:52:56 följande:

Jag bor i Malmö, och numera är nästan hela staden ett enda stort Rosengård. Det är inte längre bara Rosengård som är det värsta området i Malmö. Man kan argumentera om invandringen hur mycket som helst, men sanningen är den att i Malmö finns det bra och dåliga områden. I de bra områdena bor det mestadels svenskar, och i de sämre områdena bor det mestadels invandrare. Detta är ingen slump. Kan någon svara mig vad detta beror på? 

Eh, socioekonomiskt och kulturellt utanförskap naturligtvis. Vad trodde du själv?
    Anonym (Malmöbo) skrev 2015-08-12 23:11:06 följande:

Förtryck? Så om man känner sig förtryckt ska man få lov att hörja fritt precis som man vill?

Det är ju knappast nån som säger att man FÅR härja fritt hursomhelst. Förklaring är inte samma sak som försvar.
    Bammen skrev 2015-08-12 23:32:09 följande:

Psykvården i Sverige suger. På alla sätt. Men du vill att invandrare ska få speciell hjälp? 

Oh my fucking god vilka nötter det finns. 

Eller förbättra psykvården för alla kanske? På tal om nötter...
  • Anonym (C)
    Penida skrev 2015-08-12 21:10:22 följande:
    Men kära du, har du själv arbetat inom äldreomsorgen och inbillar du dig verkligen att det fungerar så att ut med dem är lika med massvis resurser till äldrevården? Det fungerar inte så.
    Jag jobbar delvis inom äldrepsykiatrin och det var bra tidigare, för ett år sedan. Sedan tog ett privat företag över och nu ska det sparas på allt och vi gör vårt bästa, det de sparar in på de gamla går direkt i deras fickor.
    Men du, prova själv och kom sen tillbaka och säg att det är människor av annan etnicitet som förstört allt, Hade vi inte haft dem hade de gamla legat på golvet jämt. För att diskriminera mitt eget folk, svenskar är inte direkt villiga att gå in och jobba lediga dagar i alla fall inom psyk där jag jobbar. Våra kollegor av annan bakgrund ställer däremot upp jämt.
    ''Kära'' du, sa jag någonsin att ingen invandring = massvis med pengar till äldrevården? Nej, invandringen kräver staten på miljonbelopp när pengarna kan användas på bättre sätt EXEMPELVIS äldrevården. Om man ska lägga pengar på att hjälpa dem som söker asyl så skulle jag mycket hellre spendera skattepengarna på att samarbeta med Storbritannien, USA, Frankrike och försöka stabilisera läget i Mellanöstern/Afrika. Andra länder som England tycker att Sverige's invandring är absurd du kan läsa en artikel som BBC har skrivit :  www.bbc.co.uk/news/uk-33775796

Ett litet utdrag ''Instead of looking for ways to discourage those seeking asylum, the Swedes have bent over backwards to help. Last year half of the Syrians who applied were told they could stay for three years. The rest were told they could stay for good. The UK accepted 10 000 asylum seekers last tear. Sweden, one sixth of the size in population terms took in 30 000''

Som ni ser så tog vi in 3 gånger så många syrier än Storbritannien även om vi bara har 1/6 stor befolkning. Vi begår alltså kulturellt självmord. Att ge dem asyl i några år är en sak men att låta dem stanna för evigt är helt befängt. Tror att majoriteten förstår detta men vi lever inte i ett demokratiskt samhälle där vi kan uttrycka oss offentligt angående detta ämne av rädslan att bli kallad ''islamofob'' eller rasist. Man kan till och med bli av med jobbet om man gör det offentligt att man är en Sverigedemokrat. 
  • Bammen
    Notetur Nomen skrev 2015-08-12 23:47:31 följande:
    Eller förbättra psykvården för alla kanske? På tal om nötter...
    När tror du att det händer? 
  • Anonym (Malmöbo)
    Notetur Nomen skrev 2015-08-12 23:47:31 följande:
    Eh, socioekonomiskt och kulturellt utanförskap naturligtvis. Vad trodde du själv?
    Anonym (Malmöbo) skrev 2015-08-12 23:11:06 följande:

Förtryck? Så om man känner sig förtryckt ska man få lov att hörja fritt precis som man vill?

Det är ju knappast nån som säger att man FÅR härja fritt hursomhelst. Förklaring är inte samma sak som försvar.Eller förbättra psykvården för alla kanske? På tal om nötter...
    Kulturellt utanförskap? Du är medveten om att majoriteten av invånarna i Malmö är invandrare, eller andra (eller tredje) generationens invandrare? 
  • Anonym (Malmöbo)
    Anonym (Hela samhällen) skrev 2015-08-12 23:20:27 följande:

Alla skriver om Rosengård i Malmö. Men ni måste förstå att Rosengård representerar ungefär 80% av ALLA stadsdelarna i Malmö, så ser det ut nästan i HELA Malmö. Kroksbäck, Lindängen, Holma bla är dock värre.

Det byggs en andra stor, enorm moske i Malmö....en ANDRA enorm moske, säger väl allt!

Ja, jag skrev också det. Flera områden i Malmö har blivit lika hemska som Rosengård. 
  • Anonym (mupp)
    Anonym (C) skrev 2015-08-12 23:47:46 följande:
    ''Kära'' du, sa jag någonsin att ingen invandring = massvis med pengar till äldrevården? Nej, invandringen kräver staten på miljonbelopp när pengarna kan användas på bättre sätt EXEMPELVIS äldrevården. Om man ska lägga pengar på att hjälpa dem som söker asyl så skulle jag mycket hellre spendera skattepengarna på att samarbeta med Storbritannien, USA, Frankrike och försöka stabilisera läget i Mellanöstern/Afrika. Andra länder som England tycker att Sverige's invandring är absurd du kan läsa en artikel som BBC har skrivit :  www.bbc.co.uk/news/uk-33775796

Ett litet utdrag ''Instead of looking for ways to discourage those seeking asylum, the Swedes have bent over backwards to help. Last year half of the Syrians who applied were told they could stay for three years. The rest were told they could stay for good. The UK accepted 10 000 asylum seekers last tear. Sweden, one sixth of the size in population terms took in 30 000''

Som ni ser så tog vi in 3 gånger så många syrier än Storbritannien även om vi bara har 1/6 stor befolkning. Vi begår alltså kulturellt självmord. Att ge dem asyl i några år är en sak men att låta dem stanna för evigt är helt befängt. Tror att majoriteten förstår detta men vi lever inte i ett demokratiskt samhälle där vi kan uttrycka oss offentligt angående detta ämne av rädslan att bli kallad ''islamofob'' eller rasist. Man kan till och med bli av med jobbet om man gör det offentligt att man är en Sverigedemokrat. 
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.