• lindajhlala25

Hoppas det är dags snart:)

Hejsan!

Nu närmar det sig :) gravid i v 39+0! Å MAn bara letar tecken. Försöker att inte tänka på att det snart kan vara dags. I morse efter jag kissade å drog upp byxorna så rann det ut något på golvet det blev en pöl! Tror inte det var vatten för det har inte blivit blött i trosorna under dagen. Sen kunde jag knappt röra mig tror han har sjunkit ner djupt i bäckenet nu. Får som mensvärk i ryggen och magen! Har blivit fluffigare senaste dagarna också. Med min dotter så kände jag inte så mycket innan det var dags. slemproppen släppte sen ett dygn senare fick Jag värkar. Hur har ni andra det? :)

• Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)
  • Matildawaltin

Misstänker att det kom lite av slemproppen imorse?!?

Hade lite som gele i trosorna och på pappret imorse. Dock inte kommit något mer idag.

Var typ genomskinligt och har inte haft det innan.

Har förövrigt sånt tryck ned i underlivet att det känns typ misshandlat?

• celluliten
    lindajhlala25 skrev 2015-08-26 16:58:51 följande:

Hur gick det på kollen?:)

Jag har fortsatt högt blodtryck och blev satt på blodtryckssänkande medicin. Ny koll på fredag igen, och förmodligen igångsättning nästa vecka om det ibte kommer igång av sig själv innan dess (Bf på söndag).

Lite trist att det ska vara så här i slutet, tycker jag mått tillräckligt dåligt under hela graviditeten, men det verkar vilja hålla i sig!
  • lindajhlala25
    celluliten skrev 2015-08-26 17:41:32 följande:

Jag har fortsatt högt blodtryck och blev satt på blodtryckssänkande medicin. Ny koll på fredag igen, och förmodligen igångsättning nästa vecka om det ibte kommer igång av sig själv innan dess (Bf på söndag).

Lite trist att det ska vara så här i slutet, tycker jag mått tillräckligt dåligt under hela graviditeten, men det verkar vilja hålla i sig!

A men usch då men det är bra att dom har koll på dig och bebis! Med min dotter hade jag högt blodtryck i slutet. Var så drygt koll hela tiden. Hade en tuff graviditet då.

Hoppas det kommer igång av sig själv. Det verkar jobbigt att bli igångsatt :/.
  • lindajhlala25
    Matildawaltin skrev 2015-08-26 17:13:30 följande:

Misstänker att det kom lite av slemproppen imorse?!?

Hade lite som gele i trosorna och på pappret imorse. Dock inte kommit något mer idag.

Var typ genomskinligt och har inte haft det innan.

Har förövrigt sånt tryck ned i underlivet att det känns typ misshandlat?

Ja det är nog helt klart en del av slemproppen.

Jag har haft så i flera veckor nu.

Ja men det låter ju positivt kanske är dags snart :).
  • celluliten
    lindajhlala25 skrev 2015-08-26 19:19:48 följande:

A men usch då men det är bra att dom har koll på dig och bebis! Med min dotter hade jag högt blodtryck i slutet. Var så drygt koll hela tiden. Hade en tuff graviditet då.

Hoppas det kommer igång av sig själv. Det verkar jobbigt att bli igångsatt :/.

Ja.. jag blev inte direkt bättre av den medicin de satte in mig på. Fick åka in akut kl 4 igår natt med brutal huvudvärk och är nu inlagd på BB i väntan på bättre tider (bebis alltså ).

Så nu hoppas jag på bebis i helgen!
  • 20032013

Hoppas bebis kommer ut celluliten! Håller tummarna för dig. Jag har gått över tre dagar nu. Det är så seeegt. Alla ringer o frågar om det har hänt också hela tiden. Min son fyller 2 på onsdag och jag vill verkligen att dom ska få varsin födelsedag, det hade vart så typiskt om hon skulle titta ut då.

• Chesses89

Här har vi 1 som är i vecka 39+1!
    Är så himla trött nu på att vara gravid och vill bara att bebis ska komma ut! :p
    Har inga som helst känningar på att det kan vara på gång *suck*, bara lite sammandragningar, men som doc inte gör ont. Gick över med dotter som är född -08, känner att jag nog kommer göra det denna gång också :(

• Matildawaltin

I feel ya!

Första barnet gick in i 39+0 idag. Är så ofantligt trött i knopp och kropp. Känner att jag bara vill sova mig igenom allting och få tillbaka min kropp nu.

Har haft förvärkar, dag som natt. Men slutat bry mig för det händer ändå ingenting. Har ställt in mig på igångsättningsdatum som borde vara 20 dagar, för att få lite ro. :)

• 9910
    lindajhlala25 skrev 2015-08-29 13:25:00 följande:

Hej vår älskade son kom igår 16.01 weiii

åh grattis! Va kul! visst är de härligt o äntligen ha dem i sin famn! Dottern här är en vecka imorgon, om tiden gick superlångsamt innan kompenserar den med att gå superfort nu!
Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)