• lindajhlala25

Hoppas det är dags snart:)

Hejsan!

Nu närmar det sig :) gravid i v 39+0! Å MAn bara letar tecken. Försöker att inte tänka på att det snart kan vara dags. I morse efter jag kissade å drog upp byxorna så rann det ut något på golvet det blev en pöl! Tror inte det var vatten för det har inte blivit blött i trosorna under dagen. Sen kunde jag knappt röra mig tror han har sjunkit ner djupt i bäckenet nu. Får som mensvärk i ryggen och magen! Har blivit fluffigare senaste dagarna också. Med min dotter så kände jag inte så mycket innan det var dags. slemproppen släppte sen ett dygn senare fick Jag värkar. Hur har ni andra det? :)

• Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)
  • 9910

Hemkommen efter att gått runt på stan sedan lunch. Helt slut! Nu är dock mannen hemma så de blir ryggläge resten av kvällen o sen tänker jag sluka en box B&J när sonen somnat! ;)

Illamående borta o inga känningar! :( ev liiite mensvärksliknanden emellanåt, hoppas de går bättre för er andra!

• Minxy

Det enda jag kan skryta med var en extrem diarré i förmiddags, i övrigt har allt varit lugnt (förutom bebisen i magen som haft världens gympapass!) :(

• lindajhlala25

Ojoj bra att traska runt på stan när man är höggravid! Skulle inte gå för mig hehe. För mycket foglossning. Det gör du rätt i Gud så gott :)..

Själv har jag sprungit runt å letat efter tvdosan som en galning så svetten brutit ut. Hitta den under en matta tror min dotter varit i farten;). Sitter i underkläder i soffan nu helt slut.

Jag mådde också fruktansvärt illa idag men det har delvis gått över och nu har jag halsbränna blää.. Jag har också vart dålig i magen idag som igår tror det rensar;)

• lindajhlala25
    Minxy skrev 2015-08-17 18:03:19 följande:

Det enda jag kan skryta med var en extrem diarré i förmiddags, i övrigt har allt varit lugnt (förutom bebisen i magen som haft världens gympapass!) :(

"Lös i magen blir du pga hormonet prostaglandin (stavning), som även mjukar upp livmoderhalsen inför förlossningen"

Hittade det där när jag sökt på något idag:)
  • Minxy
    lindajhlala25 skrev 2015-08-17 19:50:49 följande:
    "Lös i magen blir du pga hormonet prostaglandin (stavning), som även mjukar upp livmoderhalsen inför förlossningen"

Hittade det där när jag sökt på något idag:)
    Man kan ju hoppas, men jag känner mig skeptisk. Imorgon kl 8:15 är det dags för hinnsvepning!
  • lindajhlala25

Ja precis :)

Jaha det kan ju bli positivt! Har bara läst att den kan hjälpa till att starta en förlossning? Jag har aldrig gjort det. Har du gjort det förut?

• 9910

Ännu en händelselös natt. Drömde att vattnet gick dock. Snacka om att bara ha förlossning på hjärnan ;)

Idag ska jag på visning på förlossningsavdelningen. Bor i ny stad så känns bra att åka o titta.

Man kanske skulle be om en hinnsvepning vid nästa koll. Kan ju iaf föra de på tal :)

• Ee

Lugn natt här också. Möjligtvis lite molvärk :) Två dagar över tiden idag.
    Dålig i magen är jag/ har varit sen en vecka! Håller alla tummar att det ska starta helst nu!!

• Minxy
    lindajhlala25 skrev 2015-08-17 20:00:06 följande:

Ja precis :)

Jaha det kan ju bli positivt! Har bara läst att den kan hjälpa till att starta en förlossning? Jag har aldrig gjort det. Har du gjort det förut?

Gjorde hinnsvepning med båda första barnen i v.38+3. Första kom dagen efter hinnsvepningen, andra kom samma dag.

Den här gången har jag gjort tre hinnsvepningar! Den första i v.38+1, den andra i v.38+3 och den tredje idag i v.39+0.
    Hittills har inget hänt förutom en del kraftigare sammandragningar som sedan klingar av.
  • 9910
    Minxy skrev 2015-08-18 11:49:02 följande:

Gjorde hinnsvepning med båda första barnen i v.38+3. Första kom dagen efter hinnsvepningen, andra kom samma dag.

Den här gången har jag gjort tre hinnsvepningar! Den första i v.38+1, den andra i v.38+3 och den tredje idag i v.39+0.

Hittills har inget hänt förutom en del kraftigare sammandragningar som sedan klingar av.

Har du bokat in hinnsvepning innan då eller tror du de kan tänkas göra de om man ber dem vid besök? De tycks ju funkat väldigt bra de två första gångerna!
Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)