• lindajhlala25

Hoppas det är dags snart:)

Hejsan!

Nu närmar det sig :) gravid i v 39+0! Å MAn bara letar tecken. Försöker att inte tänka på att det snart kan vara dags. I morse efter jag kissade å drog upp byxorna så rann det ut något på golvet det blev en pöl! Tror inte det var vatten för det har inte blivit blött i trosorna under dagen. Sen kunde jag knappt röra mig tror han har sjunkit ner djupt i bäckenet nu. Får som mensvärk i ryggen och magen! Har blivit fluffigare senaste dagarna också. Med min dotter så kände jag inte så mycket innan det var dags. slemproppen släppte sen ett dygn senare fick Jag värkar. Hur har ni andra det? :)

• Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)
  • lindajhlala25
    9910 skrev 2015-08-21 07:43:55 följande:

Trodde också de va ngt på G ett tag men även jag blev lurad.. Hoppas de startar snart! Nu har jag i alla fall alla barnvakter på plats i närheten så de är ju bra!

Å fy tusan vad jobbigt eller hur. Men det kanske är en början till att det är på gång på riktigt snart..

Å men vad skönt måste kännas tryggt att veta det:).
  • lindajhlala25
    20032013 skrev 2015-08-21 08:36:42 följande:

Jag hoppar in här! Vill börja med att säga stort grattis till er som har fått era godingar. Jag har tre dagar kvar till bf i dag och jag längtar så innerligt efter att allt bara ska dra i gång. I går kväll hade jag regelbundna sammandragningar som kom var 8 minut o jag trodde att jag skulle vakna inatt o behöva åka men nä.. Vill ha bebis nu!

Hej:)

Å jag har en dag till BF. Ja visst längtar man :). Trodde också det verkligen var på gång igår å hade svårt att somna för jag var nervös hehe men tji fick jag.
  • 20032013

Tack! Hur har ni mått under era graviditeter? Är det någon som har fått lite högre blodtryck såhär emot slutet? Jag hade lite högre nu sista gången jag var på mvc, absolut inte nått att oroa sig över men man tänker ju att det kanske är ett tecken? Dessutom tycker jag bebis i magen är livligare än någonsin!

• äppelblomma

Hoppar in jag också =) BF på söndag 23/8, första barnet.
    Har en del sammandragningar, men annars ingenting. Har ställt in mig på att gå över tiden, så känner inte att det är någon jobbig väntan just nu. Tycker dagarna går ganska fort =) 

• äppelblomma
    20032013 skrev 2015-08-21 10:48:43 följande:

Tack! Hur har ni mått under era graviditeter? Är det någon som har fått lite högre blodtryck såhär emot slutet? Jag hade lite högre nu sista gången jag var på mvc, absolut inte nått att oroa sig över men man tänker ju att det kanske är ett tecken? Dessutom tycker jag bebis i magen är livligare än någonsin!

Jag har mått jättebra hela graviditeten och mår fortfarande bra :D Har också fått lite högre blodtryck nu på slutet. Har haft 110-120 hela graviditeten. Men nu i 2 veckor har jag haft 135-140 så nu kollar jag blodtrycket 2 gånger i veckan och lämnar urinprov. Min BM sa att det är vanligt att det stiger lite i slutet, så tror inte att det är något tecken på att förlossningen närmar sig tyvärr!
  • 9910

Mådde väldigt illa i början men nu mot slutet har jag känt mig bra, förutom i värmen för de hr vart tufft. Dock har jag haft flera små nojor o föreställt mig både de ena o andra graviditetsproblemet men varje gång har de visat sig att de ej varit ngt. Har hela tiden blivit bemött med stor förståelse på förlossningen så jg känner mig inte jobbig eller knäpp iaf, vilket är skönt. Förra graviditeten tyckte jag att jg bemöttes med att jag var inbillningssjuk hela tiden. Kanske tar de en mer på allvar me andra barnet? Eller så bor ja helt enkelt i en bättre stad nu!
  • Matildawaltin

Har bf nu om 14 dagar. Första barnet och det här känns som en evighet och bland det värsta jag varit med om. Vill bara att det ska vara över nu.

• lindajhlala25
    Matildawaltin skrev 2015-08-21 19:18:29 följande:

Har bf nu om 14 dagar. Första barnet och det här känns som en evighet och bland det värsta jag varit med om. Vill bara att det ska vara över nu.

Men usch:/ varför känner du så? Har du haft en jobbig graviditet?
  • lindajhlala25

Med min dotter mådde jag hemskt kräktes mådde illa sen fick jag foglossning så jag blev sjukskriven halva graviditeten. Med henne fick jag även högt blodtryck i slutet fick åka in på koll hela tiden. Men gick upp 30 kg så det var nog jobbigt gör kroppen. Med min pojke har jag mått toppen tills vecka 34 fick hemsk foglossning blev sjukskriven 100% å mannen har varit hemma sen dess.

Jag läste någonstans att blodtrycket kan bli högre när man närmar sig förlossningen :)!
  • Matildawaltin

Jag fick sån hemsk foglossning och ont i kroppen. Blev sen sjukskriven från v27 på grund av hotande förtidsbörd av jättekraftiga sammandragningar. Sen tycker jag att det bara är extremt jobbigt att behöva släppa på kontrollen och inte kunna styra. Är alldeles för orolig av mig.

:)

Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)