• lindajhlala25

Hoppas det är dags snart:)

Hejsan!

Nu närmar det sig :) gravid i v 39+0! Å MAn bara letar tecken. Försöker att inte tänka på att det snart kan vara dags. I morse efter jag kissade å drog upp byxorna så rann det ut något på golvet det blev en pöl! Tror inte det var vatten för det har inte blivit blött i trosorna under dagen. Sen kunde jag knappt röra mig tror han har sjunkit ner djupt i bäckenet nu. Får som mensvärk i ryggen och magen! Har blivit fluffigare senaste dagarna också. Med min dotter så kände jag inte så mycket innan det var dags. slemproppen släppte sen ett dygn senare fick Jag värkar. Hur har ni andra det? :)

• Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)
  • Sommar15

Idag har jag fått min tredje hinnsvepning (bf+7) Tror ni erfarna mammor att det är kört att det ska ge nån effekt eller kan mirakel ske? Bm sa att det inte hänt mkt sen sist, lite mer framåtlutad bara och hon fick in två fingrar istället för ett men annars ingen skillnad.

• MoLsMamma

Vår lilla tjej kom idag 13.26 :)

Åkte in efter att sovdosen inte hjälpte kl. 2 natten till idag, var då öppen ca 4-5 cm... Vår trea var lurig för de andra har gått ganska fort ! Denna tog då ca 12 timmar fr "riktiga" värkarna, hade haft förvärkar sen onsdags kväll.

• MoLsMamma
    Minxy skrev 2015-08-21 00:31:26 följande:

Det bidde en bebis för oss :)
    Kom in till förlossningen kl 22, flickan föddes 23:33 :)

Grattis! Så härligt :)
  • lindajhlala25
    Matildawaltin skrev 2015-08-21 20:12:00 följande:

Jag fick sån hemsk foglossning och ont i kroppen. Blev sen sjukskriven från v27 på grund av hotande förtidsbörd av jättekraftiga sammandragningar. Sen tycker jag att det bara är extremt jobbigt att behöva släppa på kontrollen och inte kunna styra. Är alldeles för orolig av mig.

:)

Men fy då det låter ju inte alls kul :(.

Hoppas att du kan koppla av lite trots att du är orolig av dig. Hoppas din bebis kommer snart :)
  • lindajhlala25
    MoLsMamma skrev 2015-08-21 20:25:46 följande:

Vår lilla tjej kom idag 13.26 :)

Åkte in efter att sovdosen inte hjälpte kl. 2 natten till idag, var då öppen ca 4-5 cm... Vår trea var lurig för de andra har gått ganska fort ! Denna tog då ca 12 timmar fr "riktiga" värkarna, hade haft förvärkar sen onsdags kväll.

Stort grattis måste kännas helt underbart
  • lindajhlala25

Hur mår ni?

Jag har haft en hemsk dag jätte illamående och otroligt trött. Sjukdomskänsla i hela kroppen :(

• Sommar15

Jag har också haft en jäkla skitdag. Världens sämsta humör, är arg och irriterad på allt och alla! Såååå fruktansvärt less på att vänta. Bf+8 idag och 3e hinnsvepningen jag fick igår gav ingen som helst effekt.

Gick och la mig igen efter frukost och gick inte upp förrän vid två idag.

• lindajhlala25
    Sommar15 skrev 2015-08-22 17:19:21 följande:

Jag har också haft en jäkla skitdag. Världens sämsta humör, är arg och irriterad på allt och alla! Såååå fruktansvärt less på att vänta. Bf+8 idag och 3e hinnsvepningen jag fick igår gav ingen som helst effekt.

Gick och la mig igen efter frukost och gick inte upp förrän vid två idag.

Förstår hur du känner. Så jäkla tufft nu. Jag har BF idag och tycker det är jobbigt. Men du har gått över 8 dagar. Å vad jobbigt:( synd att det inte funkande.
  • Sommar15
    lindajhlala25 skrev 2015-08-22 19:08:41 följande:

Förstår hur du känner. Så jäkla tufft nu. Jag har BF idag och tycker det är jobbigt. Men du har gått över 8 dagar. Å vad jobbigt:( synd att det inte funkande.

Gud vad negativt mitt inlägg såg ut nu när jag läste det igen. :) det är konstigt hur man kan tycka det är så himla segt och långsamt när det bara gått en vecka! Förstår att du som fått precis kring bf förut ändå räknar med det nu också. Hoppas på action inatt för oss bägge!
Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)