• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-15 22:04:31 följande:

Rullar på här, lillan härmar jättemkt o är så himla go. Hon ska ofta mysa! Vi har lite syskongnabb vilket är jobbigt men det ska väl rätta till sig det med!

Hehe ja lite syskongnabb kommer det nog vara ett bra tag till hehe.
    Hehe va kul ;) här övar vi med gåvagnen fortf. Det går sakta men frammåt :)
  • summa21

Rullar på här, lillan härmar jättemkt o är så himla go. Hon ska ofta mysa! Vi har lite syskongnabb vilket är jobbigt men det ska väl rätta till sig det med!

Så härligt det låter! Vi har det också tufft mellan syskonen men de har sina stunder och så glad hon blir nät storebror vill busa lite.

Vår lilla älskar att gunga. Om vi går ut sätter hon far dit och blir riktigt arg när hon inte får.

Hon härmar absolut en del men får för mig att det är mindre än vanligt. Det är dock mycket mer än storebror som inte härmade alls i den åldern.
  • malle88
    pco skrev 2016-04-15 21:44:42 följande:

Här är vi sjuka igen vet dock inte riktigt vad det är. Trodde först att hon fått magsjuka då hon börja spy lite i måndags natt och sen bajsade hon ner sig, vilket hon gör varje morgon vid lunch sen dess samt spytt varje natt sen i måndags. Men hon är som vanlig annars leker o äter som vanligt (förutom att hon börjat hoppa över middagen vilket jag ej förstår, vad gör man åt det?)

Undrar även om detta verkligen är magsjuka? Bara nattetid? O bajs på fm 1gång? Allergi? Ingen annan är dålig, det bara kom från ingenstans.

Dessutom har lillan börjat vägra sova utan mig både på dagen o till natten. Vilket innebär att jag inte kan göra några sysslor elr bara sitta för mig själv en stund alls. För jag måste ligga brevid henne i vår säng, kan ej flytta över sen då hon vaknar o är ledsen och kan ej lämna henne i vår säng som är hög, trots att vi satt upp på sidorna för hon sätter sig upp flera gånger när hon sover o bara kastar sig åt något håll :/ hjääälp, what to do?!

Hur mår ni andra? Hur går Det med allt?

Låter som nåt magvirus? Eller har hon ätit något nytt som hon inte tål?

Jobbigt när de vill vara så nära, hoppas det går över snart
  • malle88

Vi har också en liten härmapa, det är väldigt gulligt :) nu står hon stadigt och igår tog hon ett ministeg :)

Lillan vill inte längre bli matad utan ska äta själv, burkmat går bara om vi är borta och hon blir distraherad ;)

Annars är hon en riktig snackis, "pratar" hela tiden :)
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-15 23:08:24 följande:
    Hehe ja lite syskongnabb kommer det nog vara ett bra tag till hehe.
    Hehe va kul ;) här övar vi med gåvagnen fortf. Det går sakta men frammåt :)
    Troligen! Vi får se om vi överlever nio veckors sommarlov ;)
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-15 23:12:34 följande:
    Så härligt det låter! Vi har det också tufft mellan syskonen men de har sina stunder och så glad hon blir nät storebror vill busa lite.

Vår lilla älskar att gunga. Om vi går ut sätter hon far dit och blir riktigt arg när hon inte får.

Hon härmar absolut en del men får för mig att det är mindre än vanligt. Det är dock mycket mer än storebror som inte härmade alls i den åldern.
    Vi har mest bråk/gnabb mellan de två största, mellan kan stundvis vara taskig mot lillan. Det är underbart att se när de har stunder av tid ihop utan gnabb!

Lillan gillar också att gunga!

Funderar du mkt på ev svårigheter hos lillan eftersom storebror har sina särskilda behov?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-16 07:47:41 följande:
    Vi har också en liten härmapa, det är väldigt gulligt :) nu står hon stadigt och igår tog hon ett ministeg :)

Lillan vill inte längre bli matad utan ska äta själv, burkmat går bara om vi är borta och hon blir distraherad ;)

Annars är hon en riktig snackis, "pratar" hela tiden :)
    Yeah ett ministeg :) vad kul!
  • Blicka

Lillan har feber :( tyckte hon var gnällig efter vilan o fanns ju en förklaring. Nu har hon fått lite alvedon, får se om hon piggar på sig.

• pco
    summa21 skrev 2016-04-15 23:06:44 följande:
    Så jobbigt! Vår lilla hade diarré i över två veckor för ett par månader sedan. Det var också grönt som alger. Troligtvis var det något virus. Kanske det kan vara något sådant? Vår tjej var också pigg i övrigt.
    Okeej, ja det kan det ju vara iof. Har inte spytt nu i natt något men bajsar fortfarande löst :/
    Men var ni mest hemma då? Elr hur gjorde du? Mår hon bra nu? :)
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-16 08:55:12 följande:

Vi har mest bråk/gnabb mellan de två största, mellan kan stundvis vara taskig mot lillan. Det är underbart att se när de har stunder av tid ihop utan gnabb!

Lillan gillar också att gunga!

Funderar du mkt på ev svårigheter hos lillan eftersom storebror har sina särskilda behov?

Ja, jag funderar en del på det. Hon är så intensiv och svår att fånga upp ibland. Storebror var också svår att fånga upp. Båda har varit stela i famnen och enormt svårt att komma till ro och somna. Annars härmar hon mer än vad han gjorde och tydligare med vad hon vill. Men hon är mer intensiv och blir mycket argare när hon inte får som hon vill. Hon är mycket bättre motoriskt, har ju gått länge, vilket han inte hade i den åldern. Ja, det blir ju att jag jämför och tänker på hans diagnos. Men att jämföra till viss del är kanske normalt. Funderar ni på hur era är jämfört med syskonen? Jag är ändå betydligt lugnare än när han var liten.
Svar på tråden Majbebisar 2015