• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Serah

Blicka: håller med de andra. Låter som det är slem och snor. Min mellersta brukade ha så när han varit sjuk.

Malle88: åh fy vad tråkigt att det blev så. Klart du ska bestämma vad ni vill ha på lillans kalas. Men jag förstår att det är tröttsamt med tjat. De borde acceptera erat val i vad lillan ska äta. Tids nog kommer hon ära kakor osv, varför stressa och börja så tidigt.. Om de äldre ändå kunde förstå det.

Vi ska ha en liten tårta till lillen men det är det enda sockriga han kommer få. Sen blir det frukt för hans del. Bullar vill jag inte ge förrän han blir lite äldre. Och godis ska vi försöka hålla borta från honom så länge det går.

Pco: det kanske vore nåt att prova. Tack för tipset.

Och tack. Kul att vara tillbaka härinne :)

• Blicka

Så glad över skolans personal! Frågade om upplägget i em o berättade också att lillan är sjuk o inte vill vara så mkt inne med henne utifrån ev smitta. Då erbjuder dom mig att gå in o titta med äldsta på utställningen direkt medan de passar lillan ute. Guld värt! Så nu har äldsta fått visa skolans temaarbete o vi kan i em hålla oss på uteaktiviteterna!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-04-20 08:30:03 följande:

Kommer ni ha tårta på barnens födelsedag? Jag tänkte först göra fruktsallad för lillan tycker så mycket om det men det blev ett ramaskri från svärisarna när jag sa det igår. Det är redan ett väldigt tjat om att hon inte får bullar, sockerkaka och kakor varje gång vi är där (och vi är där minst två gånger i veckan). Jag vill inte förstöra hennes kalas med en massa tjat (fast jag vet att hon inte kommer komma ihåg det). Nu känns inte kalaset lika kul längre :/

Vi har nog en liten tårta, men inte så mkt mer sött till lillan. Vi kommer fira äldsta o lillan ihop så blir kanske två tårtor då äldsta inte tål allt o är väldigt kräsen vad gäller mat o ingredienser. Tex äter han inte grädde. Har som mål att göra en tårta till barnens födelsedagar utifrån önskemål eller intresse. Förra året hade vi glasståg till äldsta o en traktortårta till mellan. Blir nog en kanintårta till lillan (eller annat djur), racerbil till mellan o äldsta ville ställa ninjagogubbar på sin!

Ni bestämmer upplägg för kalaset o vad som bjuds! Fruktsallad är väl jättebra.
  • summa21

Kommer ni ha tårta på barnens födelsedag? Jag tänkte först göra fruktsallad för lillan tycker så mycket om det men det blev ett ramaskri från svärisarna när jag sa det igår. Det är redan ett väldigt tjat om att hon inte får bullar, sockerkaka och kakor varje gång vi är där (och vi är där minst två gånger i veckan). Jag vill inte förstöra hennes kalas med en massa tjat (fast jag vet att hon inte kommer komma ihåg det). Nu känns inte kalaset lika kul längre :/

Men fy vad trist med tjat! Kan din man prata med dem om det? Min pappa kan ha lite liknande tendenser men jag tycker det är lättare att säga till när det är min pappa. Dessutom är han ganska snabb på att ändra sig när vi pratar om det. Vi tänkte göra en masxarponedessert med jordgubbar.
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-20 09:13:18 följande:

Så glad över skolans personal! Frågade om upplägget i em o berättade också att lillan är sjuk o inte vill vara så mkt inne med henne utifrån ev smitta. Då erbjuder dom mig att gå in o titta med äldsta på utställningen direkt medan de passar lillan ute. Guld värt! Så nu har äldsta fått visa skolans temaarbete o vi kan i em hålla oss på uteaktiviteterna!

Vad härligt att höra! Skönt att det löste sig!
  • Jordgubb90

Vi hade plättårta till sonen på hans kalas.

Plättar med grädde och kokade hallon som svalnat till :) Superupskattat! Bara man inte tar för mycket hallon för det blir ju väldans surt.
  • Tjej78

Mina svärföräldrar gav lillan ett påskägg med godis och blev jätteförvånande när vi sa att hon inte får äta godis....hon va ju bara drygt 10 månader vid påsk!!!
    Vi kommer ha tårta men det är mest för att storasyster tycker att det ska va tårta på kalas. Lillan kommer att få smaka men bara en liten bit och bara om hon äter den skälv, vi har härliga bilder på storasyster från hennes 1-års kalas (grädde överallt!!).
    Fruktsallad är en jättebra idé, synd att man själv inte kom på det tidigare!
  • malle88

Skönt att det löste sig Blicka! Vilka härliga fröknar!

Tack för alla åsikter, jag verkar inte vara helt ute cyklar :) jag är inte så sötsaker egentligen, tycker bara inte det behöver introduceras innan hon upptäcker det själv. Men en liten tårta skulle vi kunna ha så skippar vi bullar och kakor istället.

Tjej78 vi fick också påskägg med godis (det var såååå orättvist om kusinerna fick annars), men jag hade med eget till henne med majskrokar och bytte. Det knorrades över hur synd det var om henne men hon blev glad.

• malle88

Skönt att det löste sig Blicka! Vilka härliga fröknar!

Tack för alla åsikter, jag verkar inte vara helt ute cyklar :) jag är inte så sötsaker egentligen, tycker bara inte det behöver introduceras innan hon upptäcker det själv. Men en liten tårta skulle vi kunna ha så skippar vi bullar och kakor istället.

Tjej78 vi fick också påskägg med godis (det var såååå orättvist om kusinerna fick annars), men jag hade med eget till henne med majskrokar och bytte. Det knorrades över hur synd det var om henne men hon blev glad.

Svar på tråden Majbebisar 2015