• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Tyvärr har mellan nu fått dålig mage så verkar inte bättre än att det är ngt smittsamt som lillan har/har haft :( äldstas kalas på lördag ligger risigt till... Eller kanske kan sambon o äldsta om de är friska köra kalas ute i ngn park? Kan man tänka så eller finns det risk för smitta ändå? Novis på magbaciller!

• summa21

Att de vill ge era små godis känns så himla konstigt och särskilt att fortsätta tjata om det. De läser väl in sina egna känslor på något sätt; de hade blivit besvikna om de inte hade fått sitt kaffebröd. Men de små blir ju inte besvikna.

Dock har vår lilla redan smakat godis. Storebror hade ett par nonstop och gav henne en innan vi hann hejda honom. Vi gick säga att hon inte får äta sånt men att det var snällt av honom att dela med sig ????

Tyvärr inga tips till dig blicka. Vi har hitomls Heller aldrig haft magsjuka.

• pco
    Blicka skrev 2016-04-21 10:17:21 följande:

Tyvärr har mellan nu fått dålig mage så verkar inte bättre än att det är ngt smittsamt som lillan har/har haft :( äldstas kalas på lördag ligger risigt till... Eller kanske kan sambon o äldsta om de är friska köra kalas ute i ngn park? Kan man tänka så eller finns det risk för smitta ändå? Novis på magbaciller!

Kalas utomhus vore ju kanon. Se kanske först något dygn hur magen ter sig så isf hade jag haft det utomhus :)

Här fortsätter spy o bajseriet :( 10 dagar idag med 2nätter utan spya men fortsatt väldans lös mage. O nu har det dessutom eskalerat, bajsat ner sig 2ggr i natt och spytt 3ggr och 2ggr på morgonen med bajs. Äter mat o leker som förut.
    Innan har det vart spya 1gång på natten o bajsat ner sig 1gång efter frukost.
    Ingen hjälp får man från något håll heller!
    Varje natt tvättar vi och duschar av henne minst 1gpbg vilket resulterar i att vi och hon är trött under dagen. Och så sover hon längre på morgonen o sen sover hon vid strax innan middag vilket blir heeelt fel o så kommer hon till ro sent inför natten osv. Hela dygnsrytm blir fel för henne o med mat osv. Suck! Här kan vi inte riktigt fokusera på kalaset :(
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-21 11:50:50 följande:
    Kalas utomhus vore ju kanon. Se kanske först något dygn hur magen ter sig så isf hade jag haft det utomhus :)

Här fortsätter spy o bajseriet :( 10 dagar idag med 2nätter utan spya men fortsatt väldans lös mage. O nu har det dessutom eskalerat, bajsat ner sig 2ggr i natt och spytt 3ggr och 2ggr på morgonen med bajs. Äter mat o leker som förut.
    Varje natt tvättar vi och duschar av henne minst 1gpbg vilket resulterar i att vi och hon är trött under dagen. Och så sover hon längre på morgonen o sen sover hon vid strax innan middag vilket blir heeelt fel o så kommer hon till ro sent inför natten osv. Hela dygnsrytm blir fel för henne o med mat osv. Suck! Här kan vi inte riktigt fokusera på kalaset :(
    Men usch det låter inte kul :( vad säger sjukvården? Förstår om det blir helt fel med dygnsrytm o annat. Oj oj lilla vän. Har du förresten provat att utesluta mjölkprodukter? Ibland kan ju små magar behöva vila lite från mjölkprodukter så att magen hinner repa sig.

Själv har jag köpt magdroppar o ger både lillan o mellan. Laktobaciller i tablettform till mig själv.

Jag hoppas att magen hos mellan lugnar ner sig. Två lösa blöjor under fm, sen har han ätit o druckit o det har funkat. Tummar tummar att vi kan köra kalaset som tänkt!
  • Blicka

Nu kopplade jag lillans gnällighet - utvecklingsfas så klart! Läste om fasen o är ju precis hon ;) fler med gnälliga barn?

Lillan ställde sig nyss upp från sittande! Kul :) på själva 11 månaders dagen.

• malle88
    Blicka skrev 2016-04-21 10:17:21 följande:

Utekalas vore toppen!! Kanske skattjakt eller nån turnering och grilla korv :) trist att ni inte kan få vara friska :(
  • malle88
    summa21 skrev 2016-04-21 11:31:34 följande:

Att de vill ge era små godis känns så himla konstigt och särskilt att fortsätta tjata om det. De läser väl in sina egna känslor på något sätt; de hade blivit besvikna om de inte hade fått sitt kaffebröd. Men de små blir ju inte besvikna.

Dock har vår lilla redan smakat godis. Storebror hade ett par nonstop och gav henne en innan vi hann hejda honom. Vi gick säga att hon inte får äta sånt men att det var snällt av honom att dela med sig ????

Tyvärr inga tips till dig blicka. Vi har hitomls Heller aldrig haft magsjuka.

Ja det jobbiga är tjatet, varenda gång! Hur troligt är det att man ändrar sig på två dar? Nåväl, det är egentligen helt fel metod på mig, ju mer tjat desto mer envis blir jag ;)

Nä man måste ju berömma att han var snäll, hon glömde det nog fort :)
  • malle88
    pco skrev 2016-04-21 11:50:50 följande:

Usch vad hemskt ni har det, stackars lillan och er :( har ni provat att "starta om" magen? Bara ge vatten, vit bröd, kokt fisk/kyckling och ris under ett par dagar? Det är tyvärr det enda tips jag har :( vad jobbigt att ni inte heller får nån hjälp :( provat 1177 också?

Strunta i dygnsrytmen utan gå på känsla, dygnsrytmen kommer nog tillbaka när hon mår bättre. Men det måste vara jättejobbigt för dig och din kille
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-21 16:33:06 följande:
    Utekalas vore toppen!! Kanske skattjakt eller nån turnering och grilla korv :) trist att ni inte kan få vara friska :(
    Ja vi får hoppas på bra väder om utekalas ska kunna funka. Mellans mage verkar ha lugnat sig lite iaf, det var bättre vid detta blöjbyte men inte hundra. Vi har plan på lekar så det funkar även ute liksom det vi tänkt bjuda på.
  • Blicka

Jaha då har äldsta 38 i feber o klagar på magont. Kalaset får vi skjuta fram :( sicken otur alltså!! Han är inte allt för ledsen - känner väl sig så dålig att han inser att han inte orkar med kalas. Blir en lugn hemmahelg istället.

Svar på tråden Majbebisar 2015