• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-16 10:48:08 följande:

Lillan har feber :( tyckte hon var gnällig efter vilan o fanns ju en förklaring. Nu har hon fått lite alvedon, får se om hon piggar på sig.

Infektionerna verkar gå runt hos er med. Mår du bra igen? Hoppas lillan kryar på sig!
  • summa21
    pco skrev 2016-04-16 13:00:32 följande:

Okeej, ja det kan det ju vara iof. Har inte spytt nu i natt något men bajsar fortfarande löst :/

Men var ni mest hemma då? Elr hur gjorde du? Mår hon bra nu? :)

Nä, mannen hade ute henne som vanligt. BVC trodde först att det kunde vara mjöljproteinallergi så vi tänkte inte på att ha henne hemma extra. Efter två veckor började det bli bättre och efter tre så bajsade hon som vanligt igen. Då hade vi pratat med vc som trodde det var virus. Hoppas det inte blir lika långdraget för er lilla! Hut har det varit under dagen?
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-16 15:20:34 följande:
    Ja, jag funderar en del på det. Hon är så intensiv och svår att fånga upp ibland. Storebror var också svår att fånga upp. Båda har varit stela i famnen och enormt svårt att komma till ro och somna. Annars härmar hon mer än vad han gjorde och tydligare med vad hon vill. Men hon är mer intensiv och blir mycket argare när hon inte får som hon vill. Hon är mycket bättre motoriskt, har ju gått länge, vilket han inte hade i den åldern. Ja, det blir ju att jag jämför och tänker på hans diagnos. Men att jämföra till viss del är kanske normalt. Funderar ni på hur era är jämfört med syskonen? Jag är ändå betydligt lugnare än när han var liten.
    Ja jag jämför då mina barn med varandra, på gott o ont. Tror det är svårt att undvika. Får typ varje dag även höra hur lika mina barn är!
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-16 15:22:08 följande:
    Infektionerna verkar gå runt hos er med. Mår du bra igen? Hoppas lillan kryar på sig!
    Jo tack så är det. Vi hoppas vi är friska på tisdag då vi ska bort. Jag är lite snorig o har lock för ena örat men annars rätt ok. Ingen löpträning i veckan dock o det känns trist.
  • Blicka

Nyss kom ett tydligt o klart "titta" från lillan o ett mkt bra försök till titta där. Fjärde tanden har nu spruckit igenom. Febern är kvar så jag hoppas på lugn natt.

• Blicka

Fortsatt febrigt idag hos lillan :( runt 39 hela dagen. Stackars liten. Hoppas det vänder imorgon! Annars ligger föä-bebisträffen risigt till på tisdag :(

Har börjat fundera kring våra matrutiner. Lillan vill allt mer äta det vi äter o just nu äter hon middag kl 16, vi vid 17.30-18 (hon äter gröt då). Funderar på att snurra på målen dvs att hon får gröt kl 16 o middag sen med oss. Vad tror ni?

• Tjej78
    Blicka skrev 2016-04-17 18:51:09 följande:

Fortsatt febrigt idag hos lillan :( runt 39 hela dagen. Stackars liten. Hoppas det vänder imorgon! Annars ligger föä-bebisträffen risigt till på tisdag :(

Har börjat fundera kring våra matrutiner. Lillan vill allt mer äta det vi äter o just nu äter hon middag kl 16, vi vid 17.30-18 (hon äter gröt då). Funderar på att snurra på målen dvs att hon får gröt kl 16 o middag sen med oss. Vad tror ni?

Sen i fredags har vår lilla sovit hela natten, 19.30-05.30 utan kvällsmålet vid 23 :) Hoppas detta fortsätter och inte är nått tillfälligt.
    Våra matrutiner är:
    - 5.30 Välling 200 ml
    - 8.00 Macka och lite frukt
    - 11 Burkmat 1 st 8 månaders
    - 14.30 Gröt 1/2 dl vatten och frukt
    - 17.30 Middag, vår mat ca 1-1 1/2 dl
    - 19.15 Välling 250 ml
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-04-17 19:38:48 följande:
    Sen i fredags har vår lilla sovit hela natten, 19.30-05.30 utan kvällsmålet vid 23 :) Hoppas detta fortsätter och inte är nått tillfälligt.
    Våra matrutiner är:
    - 5.30 Välling 200 ml
    - 8.00 Macka och lite frukt
    - 11 Burkmat 1 st 8 månaders
    - 14.30 Gröt 1/2 dl vatten och frukt
    - 17.30 Middag, vår mat ca 1-1 1/2 dl
    - 19.15 Välling 250 ml
    Vad härligt med bättre nätter!

Våra mattider ser ut så här nu:
    7.15 gröt o macka
    10 ev mellanmål
    11-11.30 lunch
    14 mellanmål
    16 middag / ev byter vi till gröt
    18 gröt/ ev byter vi till middag
  • summa21
    Blicka skrev 2016-04-17 18:51:09 följande:

Usch stackarn. Hoppas verkligen det går över snabbt. Vi börjar äntligen bli friska alla.

När det gäller maten har jag tyvärr inga bra råd. Vår lilla ammar fortfarande alldeles för mycket. Men jag tycker det låter rimligt det du skriver.
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-16 18:56:39 följande:

Nyss kom ett tydligt o klart "titta" från lillan o ett mkt bra försök till titta där. Fjärde tanden har nu spruckit igenom. Febern är kvar så jag hoppas på lugn natt.

Åh så kul med ord :) det säger vår oxå titta och titta dä ;)
    Åh hoppas natten blir bra nu då! Krya på er
Svar på tråden Majbebisar 2015