• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Men vad sjutton! Blir väckt 5.30 av att lillan basjar...upptäcker snabbt att hon dessutom är helt nedkräkt :( usch usch... Ska det börja om nu igen?! Vi som igår kväll tänkte att det var över. Sonen kalas flyttade vi till tisdag kväll, får innerligt hoppas att vi har tiden på vår sida så vi inte måste flytta på det igen :(

• summa21
    Blicka skrev 2016-04-24 06:48:46 följande:

Men vad sjutton! Blir väckt 5.30 av att lillan basjar...upptäcker snabbt att hon dessutom är helt nedkräkt :( usch usch... Ska det börja om nu igen?! Vi som igår kväll tänkte att det var över. Sonen kalas flyttade vi till tisdag kväll, får innerligt hoppas att vi har tiden på vår sida så vi inte måste flytta på det igen :(

Usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det går över snabbt nu så sonen kan ha sitt kalas.
  • summa21
    Serah skrev 2016-04-23 09:11:47 följande:

Inte så mycket kanske. Han ser mest bara trött ut. Många kommenterar hur trött han ser ut att vara och då har han ändå sovit en timme eller nåt innan. Vissa saker som gör honom glad orkar han knappt bry sig om vissa gånger (tex så älskar han gula bussar, han tjuter högt av glädje när han ser dom åka förbi när han sitter i vagnen. Nu senaste veckorna har han knappt brytt sig när han ser dom utan bara sitter som en säck i vagnen), plus att vi tyckt att han dricker mer än han brukar och kräkningarna då. Men ändå orkar han leka och vill gärna ut och busa. Men däremellan så smyger sig allt på. Svårt att förklara också :/ men t.o.m BVC sköterskan såg att han inte riktigt var sig själv i ögonen, att han såg trött ut.

Även om det är jättejobbigt så är det ju ändå bra att hon också såg det. Jag kan förstå att hon tänkte på diabetes. Men hade ni fått svar om att något avvek på njurproverna? Hoppas ni får ordentligt svar och bra hjälp fort!
  • Blicka
    summa21 skrev 2016-04-24 07:37:15 följande:
    Usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det går över snabbt nu så sonen kan ha sitt kalas.
    Bara att hålla tummarna!
  • pco
    Serah skrev 2016-04-22 22:12:32 följande:

Summa21: nä, BVC hade funderingar på diabetes innan njurproverna kom. De verkar inte vilja spekulera alltför mycket, iaf inte för en orolig förälder :p

Läkaren jag pratade med sa att om proverna inte visade nåt så skulle vi gå vidare för han är inte sig själv. Så det känns tryggt att veta.

Skönt att veta att ni får hjälp iaf.

Här har vi fått kämpa oss in o tillslut tog de ett kissprov på lillan. I 13 nätter har hon nu spytt och haft diareér :(
    Hon har dessutom gått ner i vikt, 400g o äter knappt något. O pga att 'hon ser pigg ut just nu' så får vi knappt någon hjälp.
  • Blicka
    pco skrev 2016-04-24 14:37:54 följande:

Här har vi fått kämpa oss in o tillslut tog de ett kissprov på lillan. I 13 nätter har hon nu spytt och haft diareér :(
    Hon har dessutom gått ner i vikt, 400g o äter knappt något. O pga att 'hon ser pigg ut just nu' så får vi knappt någon hjälp.
    Jag hoppas ni får hjälp nu iaf! Håller tummar för er o att det för oss inte blir så illa som för er.
  • summa21
    pco skrev 2016-04-24 14:37:54 följande:

Men usch så tufft! Vad säger de om det? Vi fick ta avföringsprov på lillan när hon hade sina diarréer.
  • Blicka

Lugnt med lillan resten av dagen men känner mig lite sisådär själv. Hoppas på inbillning o inget annat...

Svar på tråden Majbebisar 2015