• Anonym (Undrar)

Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?

Det är inte för att vara elak. Jag undrar faktiskt. Jag väger mig varje dag. Om jag märker att det börjar dra iväg, till exempel på semestern (typisk period för mig att lägga på mig ett par kilo för mycket) ser jag över mina kostvanor och börjar röra lite extra på mig tills jag hamnat i normalläge igen.

Man vaknar plötsligt inte upp och väger 100 kg.

• Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?
  • Nayaa

Realist: Någon som är tjock är överviktig ja.

• Santana
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 17:11:08 följande:
    Du fattar att antidepp faktiskt HJÄLPER mot depression och alldeles speciellt om den kombineras med samtalsstöd. Men OM jag märkt medan jag åt medicinen att jag svällde och svällde utan anledning och blev allt tjockare så skulle jag slutat direkt och bett om annan hjälp.  Man får gå tillbaka till doktorn och få en annan medicin för en deppad person som går upp 30 kilo på, efter vad jag kunnat läsa ibland, så oerhört kort tid som ett par månader blir knappast mindre deppad så det är ju helt absurt att fortsätta med en medicin med så kraftiga negativa biverkningar!?
    (om jag var överviktig så skulle jag helt och hållet lägga skulden på mig själv precis som det är mitt eget fel om jag röker så jag får hosta)
    Hur menar du nu? Alla som går upp i vikt pga antidepp får skylla sig själva? Bara du som gick ner i vikt? Ja du, och nästa månad deltar jag i en marsexpedition.
    Sluta gärna berätta för mig om sertralins eller andra antidepp biverkningar. Jag vet inte hur du har gjort, men jag har inte en enda patient som går på antidepp i 15 år!!!
  • elinka
    Nayaa skrev 2015-08-29 17:06:48 följande:

Elinka: Det är inte sant nej. Du kan inte röka två paket cigaretter om dagen utan att dina lungor påverkas.

Det går däremot alldeles utmärkt att vara tjock, kärnfrisk, äta bra samt motionera utan någon som helst negativ påverkan på kroppen.

Sluta sprid skitsnack och myter.

Det är precis en jättebra och sann liknelse... Du kan inte vara överviktig utan att din kropp påverkas, det är dessutom den mest dödliga sjukdomen idag, det är livsfarligt att vara överviktig...
  • Nayaa

elinka: Som sagt, det går alldeles utmärkt att ha en helt frisk kropp trots övervikt. Ärligt talat så är det ingen idé att lägga ner tid på dig, du har uppenbarligen väldigt dålig koll och en bristande argumentationsteknik.

• Anonym (realist)
    Santana skrev 2015-08-29 17:45:45 följande:
    Hur menar du nu? Alla som går upp i vikt pga antidepp får skylla sig själva? Bara du som gick ner i vikt? Ja du, och nästa månad deltar jag i en marsexpedition.
    Sluta gärna berätta för mig om sertralins eller andra antidepp biverkningar. Jag vet inte hur du har gjort, men jag har inte en enda patient som går på antidepp i 15 år!!!
    Det jag menar är att OM man ökar i vikt när man äter antidepp så beror det på att man kan få ökad aptit av medicinen. Man äter mer helt enkelt. Man hittar en anledning att släppa taget och svulla för "jag blir ju ändå fet av medicinen". Inga magiska ingredienser som gör att man sväller. FINNS INTE!

(samma fenomen som när vissa kvinnor blir gravida.....alla spärrar släpper och redan i andra månaden har man gått upp 10 kilo)
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 18:56:03 följande:
    Det jag menar är att OM man ökar i vikt när man äter antidepp så beror det på att man kan få ökad aptit av medicinen. Man äter mer helt enkelt. Man hittar en anledning att släppa taget och svulla för "jag blir ju ändå fet av medicinen". Inga magiska ingredienser som gör att man sväller. FINNS INTE!

(samma fenomen som när vissa kvinnor blir gravida.....alla spärrar släpper och redan i andra månaden har man gått upp 10 kilo)
    Sluta larva dig. 
  • Santana

Jag äter antidepp sedan 15 år tillbaka. Fortfarande väger jag enbart 50 kg. Alla de som berättar att de går upp i vikt pga medicinering eller graviditet är bara för lata att hålla vikten. 
    Du måste leva i någon slags parallellvärld "realist".

• Anonym (fd fetto)

Jag var i en dålig relation. Det enda vi gjorde var att dricka stora mängder öl varje dag, röka braj och sen vräka i oss skräpmat och vanlig mat.

Jag ägde då ingen våg, gör jag fortfarande inte.

Jag hade alltid leggins. Bekvämt, liksom. Märkte aldrig att jag var FET.

Sen var jag på en fest i ett hus och passade på att väga mig när jag var på toa. Skrattade för mig själv "fan om jag väger 100!" haha liksom, och vägde 105! Hade aldrig uppfattat mig själv som fet. Jättekonstigt att beskriva.

När jag ser gamla bilder på mig tänker jag vafan, varför sa ingen ngt?!

Hur som.

Relationen tog slut, jag gjorde en helomvändning, började röra på mig och slutade dricka. gick ner 28 kg på 6 månader.

Nu väger jag 70 till mina 170 cm. Vägde 65 före sommaren, men sen blev det sommar ;) (och lite mer muskler)

Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?