Anonym (realist) skrev 2015-08-29 17:11:08 följande:
Du fattar att antidepp faktiskt HJÄLPER mot depression och alldeles speciellt om den kombineras med samtalsstöd. Men OM jag märkt medan jag åt medicinen att jag svällde och svällde utan anledning och blev allt tjockare så skulle jag slutat direkt och bett om annan hjälp. Man får gå tillbaka till doktorn och få en annan medicin för en deppad person som går upp 30 kilo på, efter vad jag kunnat läsa ibland, så oerhört kort tid som ett par månader blir knappast mindre deppad så det är ju helt absurt att fortsätta med en medicin med så kraftiga negativa biverkningar!?
(om jag var överviktig så skulle jag helt och hållet lägga skulden på mig själv precis som det är mitt eget fel om jag röker så jag får hosta)
Hur menar du nu? Alla som går upp i vikt pga antidepp får skylla sig själva? Bara du som gick ner i vikt? Ja du, och nästa månad deltar jag i en marsexpedition.
Sluta gärna berätta för mig om sertralins eller andra antidepp biverkningar. Jag vet inte hur du har gjort, men jag har inte en enda patient som går på antidepp i 15 år!!!