• Anonym (Undrar)

Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?

Det är inte för att vara elak. Jag undrar faktiskt. Jag väger mig varje dag. Om jag märker att det börjar dra iväg, till exempel på semestern (typisk period för mig att lägga på mig ett par kilo för mycket) ser jag över mina kostvanor och börjar röra lite extra på mig tills jag hamnat i normalläge igen.

Man vaknar plötsligt inte upp och väger 100 kg.

• Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 14:28:27 följande:
    Så du menar att det i antidepp-medicinen finns en substans som gör att man sväller upp även om man inte överäter en enda kalori? Borde i så fall kunna ges till utmärglade i U-länder så SER de lite friskare ut i alla fall.
    Ja, det menar jag. Men ditt problem är väl snarare vad du har för läkare som får dig efter 15 år fortfarande äta antidepressiva?
  • Anonym (Mjo)

Jag upplevde inte ts som otrevlig? Jag undrar oxå hur det går till, spec när det handlar om inte bara 100 (vilket som sagt inte behöver vara så mycket som det låter) utan 120-150kg osv.. Det händer som sagt inte över en natt. Och även om folk får se ut precis som de vill, och jag tänker inte lägga mig i om det är en hälsorisk eller så vidare, MEN de flesta som väger så mycket skulle nog hellre väga lite mindre.

• Anonym (Solstrålen)

Jag har i alla år varit normalviktig... Men för 2 år sedan började jag gå upp mer och mer. Fast jag drog ner på sötsaker & rör på mig.

Men fortsatte upp... Visade sig vara sköldkörteln som spöka! Men tufft gå ner det nu.

• Anonym (realist)

Borde

Anonym (cancer) skrev 2015-08-29 14:39:04 följande:
    Seriöst? Menar du allvarligt att du käkar antidepp i 15 år utan att undra någonting? Personligen skulle jag börja undra varför jag ens behöver äta antidepp i 15 år.

Hur kopplar du nu svälten i diverse u-länder med din size zero och antidepp?
    Irrelevant varför jag ätit antidepp. Det intressanta är att det pågår en skrämselpropaganda som vill påskina att man sväller upp och blir fet av antidepp UTAN att man äter annorlunda än tidigare eller rör sig mindre. På bipacksedeln anges viktuppgång som en tänkbar biverkan (pga att APTITEN kan öka), något många verkar missa helt är att även viktnedgång är en lika tänkbar biverkan (pga att ja just det APTITEN minskar). De anges som lika tänkbara biverkningar. Således skulle det kunna finnas en substans i medicinen som gör en smal också! Mycket sällan för att säga aldrig har jag läst om ngn som blivit smal och utmärglad av antidepp, dessutom medan vederbörande ätit precis som vanligt. Vilken skräll för bantningsindustrin. Synd att det bara verkar fungera one way.

• Santana
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 14:28:27 följande:
    Så du menar att det i antidepp-medicinen finns en substans som gör att man sväller upp även om man inte överäter en enda kalori? Borde i så fall kunna ges till utmärglade i U-länder så SER de lite friskare ut i alla fall.
    Ehmm, ja???! Menar du att du har en läkare som skriver ut antidepp till dig i 15 år och ditt enda problem är att du INTE gick upp i vikt? Din läkare borde bli av med sin appropriation, eftersom han är fullständigt oduglig!! 
  • Anonym (cancer)
    Santana skrev 2015-08-29 15:10:08 följande:
    Ehmm, ja???! Menar du att du har en läkare som skriver ut antidepp till dig i 15 år och ditt enda problem är att du INTE gick upp i vikt? Din läkare borde bli av med sin appropriation, eftersom han är fullständigt oduglig!! 
    Nja, eller så söker man sig till alla möjliga läkare med den diagnosen för att kunna slippa jobba resten av sitt liv, eftersom depression kan vara kronisk....................

Däremot är kan man knappast vara deprimerad nog för att sparka på andra.
  • Anonym (cancer)

............för att INTE kunna sparka på andra......... ska det va!

• Anonym (realist)

Jag klandrar inte alls den som är deppad och äter piller och går upp i vikt. När man är deppad så blir det lätt att man tröstäter och det sista man orkar tänka på är kanske vikten och man tar det sen när man mår bättre. Inget konstigt, MEN kom inte dragande med att det är en substans i pillren som gör en överviktig.( Jag är en smal typ men inte utmärglad och har aldrig velat gå upp i vikt.)

• Anonym (realist)
    Anonym (cancer) skrev 2015-08-29 15:20:13 följande:
    Nja, eller så söker man sig till alla möjliga läkare med den diagnosen för att kunna slippa jobba resten av sitt liv, eftersom depression kan vara kronisk....................

Däremot är kan man knappast vara deprimerad nog för att sparka på andra.
    På sig själv känner man andra brukar det heta.
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 15:49:18 följande:

Jag klandrar inte alls den som är deppad och äter piller och går upp i vikt. När man är deppad så blir det lätt att man tröstäter och det sista man orkar tänka på är kanske vikten och man tar det sen när man mår bättre. Inget konstigt, MEN kom inte dragande med att det är en substans i pillren som gör en överviktig.( Jag är en smal typ men inte utmärglad och har aldrig velat gå upp i vikt.)

Nåja, nu väger jag inte hundra plus enbart för att. Du är en av dem som hittat rätt vägen för att aldrig får jobba mer (tills någon läkare läser dina journal ordentligt).
    Var glad för det, men håll käften när det gäller någon annans övervikt.
    Ja, medicin kan framkalla övervikt, bara att kolla. Och även om någon är överviktig bara SÅ DÄR, är det inte heller ditt jobb att förolämpa personen.
    Ta hand om din 15 åriga depression och dina läkare som inte ha kunskap att bota dig.
Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?