• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • emjh

Jag har mått lite illa till och från men nu har det verkligen smällt till... jag vill bara ligga och tycka synd om mig själv. Nästan så jag önskar att kräkandet kommer igång för då lättar det iaf lite i magen. 
    Jag är dessutom så varm och svullen att varenda plagg jag har känns obekvämt. Ingen bra dag.

• Ananass

Idag slog mitt illamående också igång rejält och även kräkandet. Är i V5+4 och senast igår skröt jag för sambon om hur bra jag mådde :P lite störigt! Trodde jag skulle klara mig av någon anledning haha :) men ändå skönt med något tecken på graviditet, har inte känt mycket annat nämligen :)

• Kurioxx

Hej allesammans! Hoppas det är ok att jag hoppar in här :)

Vet inte riktigt hur långt gången jag är men ett par veckor iaf, och så pass att tröttheten håller på att äta upp en.

Plussade den 15:e, fick bara en känsla att jag var tvungen kolla och hej och hå så fanns där ett plus.

Går det vägen blir det nr 2 :)

Måste dock medge jag är så mycket mer orolig och nervös den här gången om precis allt :/

Någon mer som känt så efter man fått första barnet?

• Loviedovie
    Ananass skrev 2015-09-21 10:54:26 följande:

Idag slog mitt illamående också igång rejält och även kräkandet. Är i V5+4 och senast igår skröt jag för sambon om hur bra jag mådde :P lite störigt! Trodde jag skulle klara mig av någon anledning haha :) men ändå skönt med något tecken på graviditet, har inte känt mycket annat nämligen :)

Ja usch och fy, jag kräks inte men mår illa och har ont i magen så jag är sängliggande. Vet inte hur detta ska gå med jobbet :( har semester nu men ska börja jobba nästa vecka.
  • Allies

Tycker att tiden går såå segt! ObestämdEna dagen känner jag mig gravid för att nästa känna mig totalt ogravid. Är så less på att vara totalt orkeslös och less på att min annars tjocka mage nu är gigantiskt uppsvälld, så att inga kläder passar. Skrikandes Och enda jag är sugen på är sötsaker och andra onyttigheter... Det var dagens reflektioner från mig... V. 5+6 idag (förhoppningsvis) 

• miinellaa
    Allies skrev 2015-09-21 15:51:27 följande:

Tycker att tiden går såå segt! Ena dagen känner jag mig gravid för att nästa känna mig totalt ogravid. Är så less på att vara totalt orkeslös och less på att min annars tjocka mage nu är gigantiskt uppsvälld, så att inga kläder passar.  Och enda jag är sugen på är sötsaker och andra onyttigheter... Det var dagens reflektioner från mig... V. 5+6 idag (förhoppningsvis) 

Du är inte ensam är precis likadan! O inget illamående än ! Bara massa svullna o onda tuttar : }
  • 1112NL
    Loviedovie skrev 2015-09-20 13:25:27 följande:
    Hade du ont i magen då också eller var det bara löst?
    Jag hade nog egentligen inte ont i magen... Håller det i sig fortfarande?!
  • 1112NL

Tips för er som är gasiga och illamående:
    Jag vet att jag mina tidigare graviditeter börjat äta Minifom vid den här tiden. Ni vet sånt som en ger spädbarn för att de inte ska bli gasiga i magen...
    De finns som kapslar på Apoteket och jag mådde mycket mindre illa när gasigheten försvann. Kostar typ ingenting...

• LindaPernilla

Vecka 7 (6+2). Trött som ett helsike & bara tokmölar gotta! Haha. Vissa dagar är jag superdeppig och bara gråter och andra dagar går bättre. Jag måste vara en fruktansvärd fru just nu! Men exakt lika var det förra gången så mannen är förstående.

Mina bröst gör ont. Men GASERNA!? Snälla jävlar, jag pruppar så möblerna flyttar sig! Är det... normalt!? Hahaha.

• MakeitHappen
    LindaPernilla skrev 2015-09-21 20:13:19 följande:

Vecka 7 (6+2). Trött som ett helsike & bara tokmölar gotta! Haha. Vissa dagar är jag superdeppig och bara gråter och andra dagar går bättre. Jag måste vara en fruktansvärd fru just nu! Men exakt lika var det förra gången så mannen är förstående.

Mina bröst gör ont. Men GASERNA!? Snälla jävlar, jag pruppar så möblerna flyttar sig! Är det... normalt!? Hahaha.

Hahah trodde det bara var jag som hade sådana gaser! Shit asså ;p
Svar på tråden Majbebisar 2016