• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Loviedovie
    1112NL skrev 2015-09-21 19:29:51 följande:

Jag hade nog egentligen inte ont i magen... Håller det i sig fortfarande?!

Ja, det gör fortfarande ont. Nu är det en konstig kombination av illamående och den obehagskänsla i magen som hör till, och mer krampaktig smärta från och till över tarmarna med tillhörande dålig i magen. Just nu känns det mest jobbigt allting, glädjen över att vara gravid försvinner lite när man mår såhär :/ hoppas det vänder!!! När började du må bättre??
  • emjh

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Nu har jag börjat kräkas... 

Jag har dessutom fått en helt galen hosta, men jag tror jag blev smittad av en liten bebis i helgen som hade skällhosta (lät som krupp).  Fy vad dåligt jag mår ikväll, molvärk i magen, huvudvärk, fryser som en räv men är samtidigt varm (feber på gång tror jag) och denna gräsliga rethosta. 

Men jag ska inte gnälla. Gaser förresten^^, jo tack... Kanske ska prova minifom. 

• 1112NL

Ja, alltså igår va jag iväg och kunde inte prutta som jag ville... Såg ut av va i vecka 15-20 när jsg kom hem.
    Ska köpa Minifom imorgon på nåt apotek!

Försöker komma ihåg hur jag mådde de andra graviditeterna och när vi berättade i vecka 10-11 förra gången hade nog illamåendet lagt sig. Vi var på semester tillsammans med släkten då och berättade mest för att det började synas, inte för att jag mådde dåligt om jag minns rätt.

• Liverbird91

Jag mår inte speciellt illa men har molvärk från och till varje dag. Inatt vaknade jag av att jag hade såpass ont i magen att jag inte kunde sova. Gick upp och besökte toaletten, sen kändes det lite bättre. Har hänt ca 3 gånger. Beror kanske på att det växer där inne?
    Utöver det är jag bara trött och seg.

Berättade förövrigt för mamma igår. Varit lite orolig över detta men hon blev störtglad och började gråta! I eftermiddag är det dags att meddela svärföräldrarna.
    Nu känns på riktigt! Är så glad! ????

• Boots

Jag känner lite molvärk ibland nere i magen. Precis som vid tidigare graviditeter. Illamåendet har för mig kommit i vecka 7 ungefär. Så njuter så länge jag inte mår illa :P

• Kurioxx

Huvudvärk, är det något som kan bero på graviditeten?

Har sån hemsk huvudvärk, oftast på kvällarna/nätterna in på morgonen, även på dagarna känner man att den finns där men inte lika intensiv.

• emjh
    Kurioxx skrev 2015-09-22 16:30:50 följande:

Har sån hemsk huvudvärk, oftast på kvällarna/nätterna in på morgonen, även på dagarna känner man att den finns där men inte lika intensiv.

Yep... tyvärr. Förmodligen hormonerna som spökar. 
  • LindaPernilla
    Kurioxx skrev 2015-09-22 16:30:50 följande:

Har också huvudvärk oftare! "/ Skitjobbigt då ipren är det enda som fungerar på mig och det ska man inte äta som gravid. Alvedon är ju kasst!
  • skepparbarn

Hej! Kan jag hoppa in här hos er? Den andra gruppen blev så stor så man bara försvinner i alla inlägg. Jag har BF 23/5 och det är utöver vår lilla änglapojk det första barnet. Ska på VUL/UL den  9/10 för att se om hen lever. 

Har ni någon grupp på facebook eller något? 

• carolinajohansson93

Tycker ni det är för tidigt o köpa barnvagn? Vi har fått tag på en Emmaljunga duo combi kensington ligg- o sittdel för endast 200:-. Men är det för tidigt?

Svar på tråden Majbebisar 2016