• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Ananass

Någon som har något tips mot illamående? För mig blir det bara värre och värre och det börjar bli riktigt jobbigt att jobba då jag kräks flera gånger i timmen oavsätt om jag äter eller inte. Börjar även fundera på hur vi ska kunna dölja detta för chefen till v12. (Är i V5+6) eftersom chefen även är min pappa och vi totalt är 4 anställda på företaget (jag, min pappa, hans fru och min sambo) så är det svårt att dölja kräkandet! :P

• anas998

Hej,

Får jag hoppa in? Jag plussade i Fredags! :) Första barnet för mig andra för mannen (han har en 9årig son). Bf är beräknat till 25Maj :)

Vi är nyss fyllda 24 och 31, bor i hus i Södra Sverige.

Jag är nu i v. 5 (4+6) känner inte så mycket... :/ Har lite "ont" i magen varje dag bara och tål inte fettig mat längre, då bosätter jag mig på toa haha

Jag har bokat hälsosamtal till 9/10 och sen där bokar vi in inskrivningssamtalet. I min kommun får man ett Ultraljud och det är i v.18... Hur ska man veta att bebis är okej? Vill inte berätta för nära och kära och sen få reda på att det har varit dött i flera veckor!

Jag har inte orkat läsa igenom alla era inlägg :/ Haha men hur har ni mått i v5-6 har ni haft känningar?

• Boots
    anas998 skrev 2015-09-23 12:18:17 följande:

Hej,

Får jag hoppa in? Jag plussade i Fredags! :) Första barnet för mig andra för mannen (han har en 9årig son). Bf är beräknat till 25Maj :)

Vi är nyss fyllda 24 och 31, bor i hus i Södra Sverige.

Jag är nu i v. 5 (4+6) känner inte så mycket... :/ Har lite "ont" i magen varje dag bara och tål inte fettig mat längre, då bosätter jag mig på toa haha

Jag har bokat hälsosamtal till 9/10 och sen där bokar vi in inskrivningssamtalet. I min kommun får man ett Ultraljud och det är i v.18... Hur ska man veta att bebis är okej? Vill inte berätta för nära och kära och sen få reda på att det har varit dött i flera veckor!

Jag har inte orkat läsa igenom alla era inlägg :/ Haha men hur har ni mått i v5-6 har ni haft känningar?

Hej och grattis! Symtomen kommer ofta först senare så det är helt normalt. Många väljer att berätta för nära och kära ganska tidigt för att få stöd om man får missfall och för att kunna dela glädjen. Men vissa väntar till efter ultraljudet.
  • anas998

Min mamma fyller år samma dag jag går in i v.11 så tänkte berätta för henne då. De andra vill jag vänta med ????

Nu har jag åkt på en rejäl förkylning ???? hoppas det går över snart och att allt går bra därinne ändå ????

• 1112NL
    anas998 skrev 2015-09-23 13:12:49 följande:

Min mamma fyller år samma dag jag går in i v.11 så tänkte berätta för henne då. De andra vill jag vänta med ????

Nu har jag åkt på en rejäl förkylning ???? hoppas det går över snart och att allt går bra därinne ändå ????

Förkylningar brukar inte va några problem för bebisen... Det enda är väl att en inte får ta vilka halstabletter och febernedsättande och sånt som helst utan får läsa på lite...
    Immunförsvaret blir generellt nedsatt under graviditet så det är lättare att bli sjuk än annars tyvärr...
  • 1112NL

Haha. Jag har alltid tyckt att det här med cravings är lite fjantigt och något av ett påhitt. Jag har blivit jättesugen på saker som gravid men liksom ändå inom nån form av rimlighet...
    Idag vaknade jag dock och var bara tvungen att ha leverpastejmacka med smörgåsgurka och kommer på mig själv med att stöna av behag när jag känner smaken av gurkan. Hade nog inte hänt om jag inte varit gravid.

• carolinajohansson93
    1112NL skrev 2015-09-23 15:26:59 följande:

Haha. Jag har alltid tyckt att det här med cravings är lite fjantigt och något av ett påhitt. Jag har blivit jättesugen på saker som gravid men liksom ändå inom nån form av rimlighet...

Idag vaknade jag dock och var bara tvungen att ha leverpastejmacka med smörgåsgurka och kommer på mig själv med att stöna av behag när jag känner smaken av gurkan. Hade nog inte hänt om jag inte varit gravid.

Haha precis samma som mig! Leverpastejsmörgås fast utan gurkan ;)
  • skepparbarn
    Loviedovie skrev 2015-09-22 20:09:52 följande:
    Välkommen :) och grattis till graviditeten! Då går du och bara väntar till 9/10 kan jag tänka mig? Jag ska på vul 5/10. Tiden går så sakta!!!
    Ja jag är så hemsktså hemskt otålig nu så det finns inte!! Åh vad kul :D
  • anas998

Åh tack så mycket. Jag frågade på Apoteket (har jobbat där innan så har lite koll ändå..) Men köpte strepsils, alvedon och nezeril som ska vara okej. Tar bara om jag absolut måste.

Något som jag dock känner av är att jag måste kissa hela tiden! haha

Vad roligt med leverpastejmackor... Jag undrar vad jag får för cravings... Bara det inte är chocklad eller nåt för då kommer alla fatta direkt för det tycker jag inte alls om nu haha

• almasmamma

Hur har ni blivit med era mat tider? Jag måste äta varannan timme eller med två timmars mellanrum annars blir jag yr, skakig, illamående och får kramp i magsäckenRynkar på näsan Har precis gått in i v 8 nu och brukar aldrig va så känslig annars. Känns som man måste packa värsta matsäcken om man ska någonstans och ska vara borta en stund.
    Tur man arbetar på förskola där man äter förhållandevis oftaGlad

Svar på tråden Majbebisar 2016