• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • skepparbarn
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-22 19:43:45 följande:

Tycker ni det är för tidigt o köpa barnvagn? Vi har fått tag på en Emmaljunga duo combi kensington ligg- o sittdel för endast 200:-. Men är det för tidigt?

Det är aldrig för tidigt. Köpte en i vecka 12 med pojken. Den står i förrådet och väntar på bebis nu så vi slipper den kostnaden :) 
  • Loviedovie
    skepparbarn skrev 2015-09-22 19:28:31 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här hos er? Den andra gruppen blev så stor så man bara försvinner i alla inlägg. Jag har BF 23/5 och det är utöver vår lilla änglapojk det första barnet. Ska på VUL/UL den  9/10 för att se om hen lever. 

Har ni någon grupp på facebook eller något? 

Välkommen :) och grattis till graviditeten! Då går du och bara väntar till 9/10 kan jag tänka mig? Jag ska på vul 5/10. Tiden går så sakta!!!
  • Anna09

Hej tjejer!! 

En liten mysig grupp!! det gillar jag :) 

Plussade idag, eller egentligen i lördags men trodde knappt på det. 

Jag och sambon e super glada. Har BF 24/5. Har en liten Oliver sedan innan som är född den 30/12-14. När jag hade tagit testet idag så sa jag till honom Oliver skall du verkligen bli Storebror då gör han ett tjut och skriker neej. Han säger för övrigt nej till allt. Lite små roligt! 

Kram på er bästa ni!!

• Florence Churchill

Hej Alla!

Jag hoppar in här, Är i vecka 7 (6+2). Än så länge lider jag något ohyggligt av hormoner. Mina bröst har växt nästan 2 storlekar, de är fina att se på men som jag säger till min man "Se men inte röra, de är som ett museum. Molvärken i magen var jobbig förra veckan men verkar ha lugnat sig lite men det är inget av det som gör att jag lider utan det är min eskalerade migrän. Jag har haft migrän 4 ggr sen jag fick reda på min graviditet och det är gräsligt handikappande eftersom jag dessutom bör undvika mina vanliga mediciner. Jag går och längtar som en galning efter vårt vul som inträffar 5 okt så att jag kan få se om det ligger en bebis där (då kan jag stå ut med all migrän i världen) och bökar eller om det bara är ett suddgummi. Jag var gravid för 2 år sedan men fick en MA som vi inte visste förens vi var på vul.

I övrigt avänder jag en helt magisk app som heter Ovia pregnancy. Den är så himla informativ, peppande och bra. Lite som att ha en egen kunnig cheerleader att hänga med!

• Sudden

Hej! Jag hoppar också gärna in i en majtråd :) Är ju väldigt tidigt än men jag är beräknad till 27 maj. Spännande! Ligger lite lågt då det inte har gått bra vid ett tidigare tillfälle. Jag mår finfint. Känner inte så mycket, precis som vid tidigare graviditeter. Jo förresten, bubblig och trög mage som många andra...
    Vi har inte berättat för någon än, tycker det är lite för tidigt. Lycka till alla! Skriver in mig i BF-tråden också.  

• MakeitHappen
    Anna09 skrev 2015-09-22 21:06:43 följande:

Hur skall/har ni berättat för era familjer/vänner? 

Min syster frågade igår via messenger på fb hur det går då hon vet att vi jobbar på bebis men försökte vara lite kryptisk mot henne då jag vill vara den som berättar och inte för att hon frågar. det ska vara på mina villkor :p
    så småljög lite men det är ju för en god sak så tror hon förlåter mig sedan ;p

jag vill vänta till efter UL och visa bilden och berätta för familjen då :)
  • carolinajohansson93
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-22 19:43:45 följande:

Tycker ni det är för tidigt o köpa barnvagn? Vi har fått tag på en Emmaljunga duo combi kensington ligg- o sittdel för endast 200:-. Men är det för tidigt?

Någon?
  • Boots

Är det den vagnen du absolut vill ha kan du väl likagärna köpa. Får du missfall försöker ni säkert igen.

• Anna09
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-23 09:58:22 följande:
    Någon?
    Köp om du känner att du vill ha den vagnen!!:) Super pris. Då hinner du gå och känna o klämma på vagnen länge :) 
Svar på tråden Majbebisar 2016