• Svar på tråden Bim oktober 2015
  • Adorii

Hoppar in här då vi troligtvis fått ett MF. Det är mitt första MF och jag vill verkligen gräva ner mig, nu börjas den långa resan med äl tester och skit:( nu ska jag försöka vara positiv. Hoppas väl på BIM någon gång i oktober nu då!!(:

• sowe81
    Adorii skrev 2015-09-09 10:40:01 följande:

Hoppar in här då vi troligtvis fått ett MF. Det är mitt första MF och jag vill verkligen gräva ner mig, nu börjas den långa resan med äl tester och skit:( nu ska jag försöka vara positiv. Hoppas väl på BIM någon gång i oktober nu då!!(:

Beklagar. Vilken vecka var det?
    Vi gör också första försöket nu efter ett ma. Vi har dock haft 4 på rad så nu hoppas vi det snabbt blir pluss igen och att den vill stanna. Tröttnat på att räkna dagar till äl o bim, men håller mig positiv och ser fram mot ett pluss, förhoppningsvis i oktober redan
  • Natt91

Fick min mens idag på BIM -1, men nya tag inför nästa månad. Jag har BIM 9/10 och det är första barnet och 4:de försöket.

• Natt91
    elena-mikaela skrev 2015-09-07 20:06:17 följande:

Välkomna! Tempar ni eller hur "sköter " ni era ÄL? Jag misstänker att det går inte 100% säga om Äl varit eller ej , är jag rätt? För jag börjar fundera på detta nu när jag själv sitter på 11 försöket:)

www.beautytop.se - allt inom skönhet
    Jag tempar och skriver in i två olika appar. Inte testat ägglossningstest men tänkte testa det denna månad.
  • elena-mikaela

1/10 Yennie88, femte försöket, första barnet.
    3/10 ViPla88 2a försöket, 1-a barnet
    4/10 sowe81, 1a försöket efter ma (4ma/mf sen start), 2a barnet
    6/10 Jempan85 2a försöket, 2a barnet
    9/10 Natt91 4-a försöket 1-a barnet

• elena-mikaela

Adorii- beklagar. Har gåt igenom det 2 ggr under den här året... Försök inte tänka nu på tester, och allt vad kommer med detta. Ta en månad nu och bara älska med din andra hälften utan att tänka på att göra barn, fast försök ligga typ varannan dag då kommer det ordna sig. Om du har haft MF som du tror så sannolikheten att bli gravid ökar för din kropp är redan förberedd hormonellt till graviditet. Därför många bli gravida direkt efter förlossning eller missfall så där har du försprång:) Tänk positivt nu! Du har fördel...Å andra sidan om kroppen nu stötte bort embryon då var det kromosomfel eller annat fel och det skulle bli värre att ha ett barn med problem och outvecklad som behöver massor operationer och kan ske ännu värre har missbildningar. Vi alla vill ha friska barn och kroppen är som vakt- stöter bort det som är fel på.

• Adorii
    sowe81 skrev 2015-09-09 11:18:05 följande:

Beklagar. Vilken vecka var det?

Vi gör också första försöket nu efter ett ma. Vi har dock haft 4 på rad så nu hoppas vi det snabbt blir pluss igen och att den vill stanna. Tröttnat på att räkna dagar till äl o bim, men håller mig positiv och ser fram mot ett pluss, förhoppningsvis i oktober redan

elena-mikaela skrev 2015-09-09 17:32:17 följande:

Adorii- beklagar. Har gåt igenom det 2 ggr under den här året... Försök inte tänka nu på tester, och allt vad kommer med detta. Ta en månad nu och bara älska med din andra hälften utan att tänka på att göra barn, fast försök ligga typ varannan dag då kommer det ordna sig. Om du har haft MF som du tror så sannolikheten att bli gravid ökar för din kropp är redan förberedd hormonellt till graviditet. Därför många bli gravida direkt efter förlossning eller missfall så där har du försprång:) Tänk positivt nu! Du har fördel...Å andra sidan om kroppen nu stötte bort embryon då var det kromosomfel eller annat fel och det skulle bli värre att ha ett barn med problem och outvecklad som behöver massor operationer och kan ske ännu värre har missbildningar. Vi alla vill ha friska barn och kroppen är som vakt- stöter bort det som är fel på.

Jag var i vecka 7!! Ja Gud det är ju bra men man önskar ju att det inte hade varit dåligt från början:( jag har haft så ont ikväll att jag höll på att svimma flera gånger men nu känns det mkt bättre. Hoppas det är över nu bara!!:)
  • soofa

Jag hoppar in här! Äl 7/10 och BIM den 21/10. Vi fick inte till något försök den här månaden på grund av sjukdom så nu inväntar jag mensen den 24/9.

• livias

Hoppar gärna in här då det inte tog sig i september heller:) Bim den 5/10 och tänkte testa äl tester för första gången denna månaden. Har även en spolning av äggledare nu i september innan äl. Nu får vi hålla tummarna för många fina plus i denna tråden också:)

• HaLiEn

Hej hej. Jag hoppar in här om d e ok?

Jag fick min mens idag så försök nr 1 funkade inte.

Nytt bim 5/10 försök nr 2 på första barnet.

Jag vet att man inte ska räkna med att det tar sig på första försöket men hoppades gjorde man ju ändå. Men jisses vad ledsen och besviken jag blev när mensen kom.

Men som min man sa, nya tag (upp på "hästen" igen)!

Har beställt äl-test så nu kör vi seriöst

Svar på tråden Bim oktober 2015