När en person cyklar på trottoaren
Vad gör du då?
Vad gör du då?
Ingenting.... du då?
Ingenting. Så länge de cyklar lugnt och försiktigt ser jag inget problem.
Trottoar eller cykel- och gångbana? Who cares så länge de cyklar försiktigt?
Ingenting, eftersom alla trottoarer här är kombinerade gång- och cykelvägar.
Knuffar omkull dom såklart.
Suckar över att de ger cyklister dåligt rykte, såvida det inte finns en väldigt god anledning till att de gör det. Om valet står mellan en smal väg med tät biltrafik i höga hastigheter och en helt folktom trottoar så väljer även jag trottoaren, så paragrafryttare jag är.
Inget, ofta handlar sådant här om bristfällig cykelbaserad infrastruktur, jag skulle dock hävda att vi är på väg in i ett nytt planeringsparadigm, där cykeln som färdmedel kommer att få ta större plats, vi bygger tätare(och hållbarare), och det i sig gör cykeln mer effektiv.
Man kan alltid välja en alternativ väg. Jag cyklar nästan jämt. Men på trottoarer får man inte cykla. Det kostar 500 kr i böter.
Ingenting. För i stan jag bor är majoriteten av alla trottoarer breda gång- och cykelbanor, för övrigt försöker jag hålla mig till en sida av gångbanan så att cyklister kan ta sig förbi. Jag har sett väldigt många som går som de äger hela gatan, de går i mitten.
Pinne i hjulet. Oops... Nej, helt ärligt hade jag nog muttra för mig själv och inte mer än så.