När en person cyklar på trottoaren
Vad gör du då?
Vad gör du då?
Dom som cyklar som färdmedel är idioter! Kan inga trafikregler, har ingen självbevarelsedrift, och förstör allmänt i trafiken!
Jag ser dagligen cyklister bli påkörda, och det är alltid bilföraren som folk skäller ut och kollar snett på. Inte idioten på cykel som inte väjer vid väjningsplikt, cyklar mot rött, cyklar på övergångsställe, cyklar på vägen när det finns cykelbana.
Och det värsta av allt är att cyklisterna blir arga när man nästan kör på dem, när dem själva gjort fel! Ingen av dem fattar högerregeln tex, som ger böter på 2000kr om man inte väjer.
Jag ska sluta samspela med cyklister helt och hållet så får vi se vem som vinner!
Bor precis vid en skola och ser många barn & föräldrar som cyklar till skolan på FEL sida av vägen! Cykel räknas som fordon och ska framföras på HÖGER sida av vägen!
Hur ska man lära barnen trafikvett när inte ens föräldrarna gör rätt?!
Bor precis vid en skola och ser många barn & föräldrar som cyklar till skolan på FEL sida av vägen! Cykel räknas som fordon och ska framföras på HÖGER sida av vägen!
Hur ska man lära barnen trafikvett när inte ens föräldrarna gör rätt?!
Jag vill minnas att som trottoar för endast fotgängare räknas en sådan smal trottoar medan de bredare är gjorda för både cykeltrafik och fotgängare. Minns inte om det då även ska vara skyltat.
Jag vill minnas att som trottoar för endast fotgängare räknas en sådan smal trottoar medan de bredare är gjorda för både cykeltrafik och fotgängare. Minns inte om det då även ska vara skyltat.