• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-03 10:38:49 följande:

Den som bemödar sig att sätta sig in i frågan inser att antalet våldtäkter i Sverige ligger på en genomsnittlig europeisk nivå. 

I senaste valet så var SD med 6% av rösterna det 3:e minsta partiet bland kvinnor. Bara KD som hade 5% var mindre. De flesta kvinnor vill styra över sin kropp och skyr abortmotståndare. Dessutom skräms många kvinnor av den brist på humanism som SD uppvisar. Därför kommer SD aldrig bli ett stort parti bland kvinnor.

SD är tredje största parti bland kvinnor med 14,5%. Fler invandrarkvinnor röstar på SD än infödda kvinnor. SD är dessutom största partiet bland män. Det ser onekligen bra ut för SD.

tinyurl.com/ootpnwc
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 10:48:37 följande:
    SD är tredje största parti bland kvinnor med 14,5%. Fler invandrarkvinnor röstar på SD än infödda kvinnor. SD är dessutom största partiet bland män. Det ser onekligen bra ut för SD.

tinyurl.com/ootpnwc
    i Novus mätning..
    Jag uttalar mig om resultaten i VALU 2014 vilket har en mycket större statistisk säkerhet än Novus lilla mätning i mellanvalsperioden.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-03 11:00:10 följande:
    i Novus mätning..
    Jag uttalar mig om resultaten i VALU 2014 vilket har en mycket större statistisk säkerhet än Novus lilla mätning i mellanvalsperioden.
    Enligt VALU 2014 skulle SD få runt 7%, en felmarginal med nästan 100% jämfört med valresultatet. 
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-03 11:12:01 följande:
    Enligt VALU 2014 skulle SD få runt 7%, en felmarginal med nästan 100% jämfört med valresultatet. 
    Enligt Valu så skulle SD få 10,5% av rösterna (jämfört med 12,8% som blev det slutliga resultatet).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-03 11:52:28 följande:
    Enligt Valu så skulle SD få 10,5% av rösterna (jämfört med 12,8% som blev det slutliga resultatet).
    Icke. 8% står det.

www.svt.se/pejl/det-har-ar-valu
    Give ´em Hell!
  • MsFry
    Anonym (fråga) skrev 2015-10-03 10:53:33 följande:

Nej, den har gått genom tacket och vi har även fått nått tidigare okänt i landet, gruppvåldtäkter.

Nått som kommer öka lavinartat nu när man släpper in tusentals våldsamma unga män från tredje världen.

SD växer hos alla som älskar välfärdsstat Sverige, mycket tack vore såna som dig som drar upp vansinnet i ljuset ;)

Gör du det ideelt eller får du betalt?

Intressant, kan du berätta när gruppvåldtäkterna kom till Sverige? Alltså när genomfördes den första sådana? Det räcker med ungefärligt årtionde om du inte vet exakt årtal.
  • Smecker
    Anonym (fråga) skrev 2015-10-03 10:53:33 följande:

Nej, den har gått genom tacket och vi har även fått nått tidigare okänt i landet, gruppvåldtäkter.

Nått som kommer öka lavinartat nu när man släpper in tusentals våldsamma unga män från tredje världen.

SD växer hos alla som älskar välfärdsstat Sverige, mycket tack vore såna som dig som drar upp vansinnet i ljuset ;)

Gör du det ideelt eller får du betalt?

Vi Sverige-vänner noterar att antalet anmälda våldtäkter minskat i samband med att antalet anlända flyktingar har ökat. Eftersom vi Sverige-vänner anser att våldtäkter är dåligt för det svenska samhället så tycker vi att vi skall fortsätta motverka våldtäkterna genom att ta emot fler flyktingar.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Inséa
    Smecker skrev 2015-10-03 12:44:11 följande:
    Vi Sverige-vänner noterar att antalet anmälda våldtäkter minskat i samband med att antalet anlända flyktingar har ökat. Eftersom vi Sverige-vänner anser att våldtäkter är dåligt för det svenska samhället så tycker vi att vi skall fortsätta motverka våldtäkterna genom att ta emot fler flyktingar.
    Jag skulle gärna vilja se en säker källa till det ni har NOTERAT.
    Här är en SÄKER källa som talar för att det låter märkligt.

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf
  • FDFMGA

Det finns endast en rimlig metod att förhålla sig till okunnighet, fördomar och människoförakt - att aldrig kompromissa med dem. Gentemot SD är det exakt den metod allianspartierna och de rödgröna har valt.

Det är illa nog att det finns ett parti vars väljare har en bild av Sverige som ett land där andelen våldtäkter endast överträffas av Lesothos.

Att SD-sympatisörer inte har förmåga att tolka statistik och dessutom har möjlighet att renodla galenskapen på platser som avpixlat är ett problem i sig - men så länge de anständiga partierna inte skitar ner sig och fortsätter att hålla en tydlig distans till den sörja som är basen för SD, så länge är det mer ett folkbildningsproblem än ett politiskt problem.

Men jag tycker att folkbildningsproblematiken inte tas på allvar, som någon skrev så har internet inneburit att vilka tokstollar som helst har fått möjlighet att skapa subkulturer där de kan träffa likar och tillsammans skapa murar mot den kunskap som är nödvändig för att man ska kunna förstå hela sin omvärld.

Förmodligen är det ännu en rätt stor diskrepans mellan SD-nätkulturen och hur de flesta sverigedemokrater fungerar ute i samhället - men risken är betydande att skillnaden kommer att minska och att vi till slut har en SD-subkultur ute i samhället som är lika okunnig och galen som den på nätet.

Tanken på en sån kultur - där ett parti lyckats samla 10-20 procent av de okunnigaste väljarna som inte bara utgör en homogen åsiktsmassa på nätet utan också i samhället är inte alltför roande, men inte desto mindre endast ett folkbildningsproblem så länge man inte kompromissar med inskränktheten och försöker integrera den.

Och min uppfattning är att det är detta debatten egentligen handlar om - huruvida de anständiga partierna ska försöka integrera inskränktheten eller inte.  Skulle det förra alternativet bli verklighet, ja då sitter vi fast i skiten länge, länge.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Inséa
    Inséa skrev 2015-10-03 12:57:01 följande:
    Jag skulle gärna vilja se en säker källa till det ni har NOTERAT.
    Här är en SÄKER källa som talar för att det låter märkligt.

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Så sidan 41 i BRÅ (brottsförebyggande rådet) står klart och tydligt att :

våldtäkter/försök till våldtäkter i % utförs av:

Svenskfödda med svenskfödda föräldrar: 0,04%
    "Invandrares barn" 0,08%
    Utlandsfödda: 0.22%

Detta är rapport från 2005, dvs. med den stigande invandringen sedan dess, ihop med de talande siffrorna ovan, torde sannolikhetsläran säga resten.

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!