• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Analysera mera
    Nerfherder skrev 2015-09-10 13:13:14 följande:

Hen och alla andra SD:are

Of course. Tror man inte sådana saker är man inte "med i gänget" på SD-språk.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Anonym (SD)

Eftersom vi behöver mer pengar i välfärden. Dvs skola, sjukvård, äldreomsorgen osv.

Analysera mera skrev 2015-09-09 22:09:12 följande:

Jag sade bistånd, inte bidrag.

• Snartdaxfördemokrati

Sentio september  SD störst med 26,5 %

V   4,9 (-2,6)
    S  24,1 (+0,6)
    MP  6,7 (+0,3)
    SD 26,5 (+3,1)
    C   6,6 (-1,2)
    FP  4,1 (-0,5)
    KD  2,6 (+0,6)
    M  19,8 (-1,3)

• Analysera mera
    Anonym (SD) skrev 2015-09-10 14:03:00 följande:

Eftersom vi behöver mer pengar i välfärden. Dvs skola, sjukvård, äldreomsorgen osv.

Det är väldigt naivt att tro att minskat bistånd och invandring skulle skapa en välfärdsstat á 70-talsmodell, samtidigt som man röstade igenom 5 (!) jobbskatteavdrag i sällskap med Alliansen. Snacka om att ha kakan och äta den samtidigt.
  • Analysera mera
    Snartdaxfördemokrati skrev 2015-09-10 14:27:04 följande:

V   4,9 (-2,6)

S  24,1 (+0,6)

MP  6,7 (+0,3)

SD 26,5 (+3,1)

C   6,6 (-1,2)

FP  4,1 (-0,5)

KD  2,6 (+0,6)

M  19,8 (-1,3)

Hur trovärdig är den undersökningen, tror du?
  • Anonym (x)

V   4,9 (-2,6)
    S  24,1 (+0,6)
    MP  6,7 (+0,3)
    SD 26,5 (+3,1)
    C   6,6 (-1,2)
    FP  4,1 (-0,5)
    KD  2,6 (+0,6)
    M  19,8 (-1,3)
    Kanske börjar bli dax för omval.
  • Anonym (bullar)

V   4,9 (-2,6)

S  24,1 (+0,6)

MP  6,7 (+0,3)

SD 26,5 (+3,1)

C   6,6 (-1,2)

FP  4,1 (-0,5)

KD  2,6 (+0,6)

M  19,8 (-1,3)

Sentio tillhör de självrekrytwrande opinionsmätarna och där är sd alltid överrepresenterade . Så jag skulle nog ta detta med en nypa salt. Sedan man kom underfund med detta har man slutat använda självrekrytwrande opinionsundersökningar i mer vetenskapliga syften eftersom de inte ger sanna resultat.

www.svd.se/valjarundersokningar-tappar-trovardighet
  • Flash Gordon
    Analysera mera skrev 2015-09-10 14:36:53 följande:
    Hur trovärdig är den undersökningen, tror du?

Sentio har visat sig vara bäst på att förutspå SD:s siffror i tidigare val.

• Anonym (och?)

Och?Det ändrar ingenting. Alls. Trots att jag egentligen är liberal så kommer jag att rösta på sd nästa gång och jag ångrar att jag inte gjorde det sist.

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!