• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Nerfherder
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-10 21:02:12 följande:

Hmm fast oavsett hur kan man tycka att det är okej att det till exempel kostar 5000-6000 kr PER DYGN!! för ett ensamkommande flyktingbarn hit till Sverige? Jag menar hur kan det på något sätt vara bra? Det är över 100.000 per månad, för ETT!! flyktingbarn. Som skattepengar går till. Oavsett vad man röstar på kan jag bara inte förstå hur man kan stötta den sinnessjuka "lösningen". Man behöver inte vara något mattegeni för att förstå hur mååånga miljarder som går åt.

Det enda jag kan tänka på är att Sverige skulle passa att vara med i lyxfällan.

Jag är för ett samhälle med en välfärd där man hjälper folk som har det svårt, sjuka, arbetslösa. Att skattepengar går till skola, sjukvård som alla ska kunna få.

Det enda jag kan se här är att de som gynnas är de privatägda bolagen som får alla skattepengar i sina fickor. Samtidigt som samhället förstörs, för alla, oavsett om du är flykting, född i Sverige osv. Det här KAN inte vara bra för någon!!!?!?

Man förstår varför Reinfeldt sa "öppna våra hjärtan" när allt det här i slutändan kommer göra så hela välfärdssystemet kollapsar.

Kan inte folk tänka efter lite?? Nu skiter jag i rött blått Sd osv. Vad är på sikt bra för Sverige? Vad hjälper först människor? Vilket land vill vi vara om 10-20-30 år? Kan ett land som har bostadsbrist, stor arbetslöshet och liknande ta in så stora mängder flyktingar utan att driva sig själva i fördärvet?

Jag skulle så gärna vilja att det går och man vill såååå gärna hjälpa Alla. Citatet "en kan inte göra allt, men alla kan göra något" passar bra här. Sverige som Ett land kan inte göra allt - hur gärna jag du eller någon annan vill det. Man måste tänka förnuftigt. Hur gärna man en vill så finns det ett stopp. När barn far illa i sina flyktinghem för att det inte finns tid att utreda familjerna pga ökade trycket!!!? Asylsökande som strejkar för förhållanden på flyktingboenden är hemsk. Människor som kommer från krig med hemska minnen - får ingen hjälp utan blir satta ensamma i en tom lägenhet. Är vår uppgift att hjälpa eller vad är det som händer???

Är det verkligen förnuftigt att ett land som går på knäna när det gäller integrationen ska ta in och ha ansvar för så mycket fler människor?

En stor del som kommer har dessutom tagit sig hit med stora summor pengar. De fattiga - sjuka- vilka hjälper dem? De som är mest behov av hjälp??

Trodde som sagt pengar var till för att hjälpa de utsatta i samhället - och i andra länder. Allt som händer nu är inte rätt på något sätt.

Så du anser inte att flyktingar, och ensamkommande barn är "utsatta i samhället"?
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:01:46 följande:

Inte lika många rasister, men det har jag sagt tidigare. Har du något alls att säga, om TS? Eller blev det jobbigt nu?

Jo. 3 åringen var kom ju som ts också skriver från Turkiet.

Han hade bott där i 3 år.

Mamma och syskon dig också på samma sätt.

För att pappan ville ha nya tänder.

Men media spelar ju direkt offerkortet när dom får chansen och vinklar det. Och svenska folket sväljer det helt.

Och nej, än finns det inte så många "rasister" men det lär ju bli så som det verkar.
  • absoluteawesome
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-10 21:02:12 följande:

Hmm fast oavsett hur kan man tycka att det är okej att det till exempel kostar 5000-6000 kr PER DYGN!! för ett ensamkommande flyktingbarn hit till Sverige? Jag menar hur kan det på något sätt vara bra? Det är över 100.000 per månad, för ETT!! flyktingbarn. Som skattepengar går till. Oavsett vad man röstar på kan jag bara inte förstå hur man kan stötta den sinnessjuka "lösningen". Man behöver inte vara något mattegeni för att förstå hur mååånga miljarder som går åt.

Det enda jag kan tänka på är att Sverige skulle passa att vara med i lyxfällan.

Jag är för ett samhälle med en välfärd där man hjälper folk som har det svårt, sjuka, arbetslösa. Att skattepengar går till skola, sjukvård som alla ska kunna få.

Det enda jag kan se här är att de som gynnas är de privatägda bolagen som får alla skattepengar i sina fickor. Samtidigt som samhället förstörs, för alla, oavsett om du är flykting, född i Sverige osv. Det här KAN inte vara bra för någon!!!?!?

Man förstår varför Reinfeldt sa "öppna våra hjärtan" när allt det här i slutändan kommer göra så hela välfärdssystemet kollapsar.

Kan inte folk tänka efter lite?? Nu skiter jag i rött blått Sd osv. Vad är på sikt bra för Sverige? Vad hjälper först människor? Vilket land vill vi vara om 10-20-30 år? Kan ett land som har bostadsbrist, stor arbetslöshet och liknande ta in så stora mängder flyktingar utan att driva sig själva i fördärvet?

Jag skulle så gärna vilja att det går och man vill såååå gärna hjälpa Alla. Citatet "en kan inte göra allt, men alla kan göra något" passar bra här. Sverige som Ett land kan inte göra allt - hur gärna jag du eller någon annan vill det. Man måste tänka förnuftigt. Hur gärna man en vill så finns det ett stopp. När barn far illa i sina flyktinghem för att det inte finns tid att utreda familjerna pga ökade trycket!!!? Asylsökande som strejkar för förhållanden på flyktingboenden är hemsk. Människor som kommer från krig med hemska minnen - får ingen hjälp utan blir satta ensamma i en tom lägenhet. Är vår uppgift att hjälpa eller vad är det som händer???

Är det verkligen förnuftigt att ett land som går på knäna när det gäller integrationen ska ta in och ha ansvar för så mycket fler människor?

En stor del som kommer har dessutom tagit sig hit med stora summor pengar. De fattiga - sjuka- vilka hjälper dem? De som är mest behov av hjälp??

Trodde som sagt pengar var till för att hjälpa de utsatta i samhället - och i andra länder. Allt som händer nu är inte rätt på något sätt.

Äntligen ser jag hopp!!

Vänster inser tom hur det står till.
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2015-09-10 20:11:59 följande:
    Danmark har halverat bidragen till 5.000 kr. I Sverige ligger bidragen på 10.000 kr. Danska TV2 har intervjuat flyktingar som har sagt att detta är skälet att de vill till Sverige. www.facebook.com/237897046301844/videos/vb.23...
    Give ´em Hell!

Överallt hör jag "10'000 kr i bidrag till flyktingar" men jag lyckas aldrig hitta några källor. Var får du den informationen från? Och handlar det om asylsökande, asylflyktingar som fått PUT, alla invandrare eller vad?
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:10:45 följande:

Jo. 3 åringen var kom ju som ts också skriver från Turkiet.

Han hade bott där i 3 år.

Mamma och syskon dig också på samma sätt.

För att pappan ville ha nya tänder.

Men media spelar ju direkt offerkortet när dom får chansen och vinklar det. Och svenska folket sväljer det helt.

Och nej, än finns det inte så många "rasister" men det lär ju bli så som det verkar.

Fel tråd, igen. Gör om, gör rätt!

www.familjeliv.se/forum/thread/75734235-funderar-du-pa-att-rosta-pa-sd-las-det-har

Vi befinner oss i den här tråden!
  • SpanskaFlugan
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:10:45 följande:
    Jo. 3 åringen var kom ju som ts också skriver från Turkiet. Han hade bott där i 3 år. Mamma och syskon dig också på samma sätt. För att pappan ville ha nya tänder. Men media spelar ju direkt offerkortet när dom får chansen och vinklar det. Och svenska folket sväljer det helt. Och nej, än finns det inte så många "rasister" men det lär ju bli så som det verkar.

Han behövde nya tänder för att de gamla dragit ut under Tortyr av IS. Det enligt hans syster i intervju med BBC. Men du låter exakt som någon som får alla sin information från propagandasidor...
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:31:52 följande:

Det är nog du som är i fel tråd.

3 åringen är med i ts som du tjatar om.

Fan, du har ju rätt. My bad faktiskt. Ber om ursäkt.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!