• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Gert
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-10 21:13:33 följande:

Överallt hör jag "10'000 kr i bidrag till flyktingar" men jag lyckas aldrig hitta några källor. Var får du den informationen från? Och handlar det om asylsökande, asylflyktingar som fått PUT, alla invandrare eller vad?
    www.svd.se/danmark-halverar-bidrag-till-flyktingar
    Give ´em Hell!
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:13:44 följande:

Fel tråd, igen. Gör om, gör rätt!

www.familjeliv.se/forum/thread/75734235-funderar-du-pa-att-rosta-pa-sd-las-det-har

Vi befinner oss i den här tråden!

Det är nog du som är i fel tråd.

3 åringen är med i ts som du tjatar om.
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-10 21:23:52 följande:

Han behövde nya tänder för att de gamla dragit ut under Tortyr av IS. Det enligt hans syster i intervju med BBC. Men du låter exakt som någon som får alla sin information från propagandasidor...

Japp. Av IS. Det stämmer bra det.

Och nu efter 3 år i Turkiet ville han ha nya och på så vis miste han 3 familjemedlemmar.

Och du Läser bara aftonhoran.
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:35:36 följande:

Det är nog du som är i fel tråd.

3 åringen är med i ts som du tjatar om.Japp. Av IS. Det stämmer bra det.

Och nu efter 3 år i Turkiet ville han ha nya och på så vis miste han 3 familjemedlemmar.

Och du Läser bara aftonhoran.

Igen, nu missade ju du mitt svar...
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:36:53 följande:

Igen, nu missade ju du mitt svar...

Vad är det nu då?
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:41:46 följande:

Vad är det nu då?

Du kommer att bli så glad så när du ser det!
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:46:03 följande:

Titta inte så djupt i flaskan innan du loggar in imorgon. Okej?

Inlägg nr 193, läs det...
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:53:37 följande:

Inlägg nr 193, läs det...

Ja jag har sett det.

Och?
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:58:22 följande:

Ja jag har sett det.

Och?

Ska du citera mina inlägg, se även till att få med allt jag skriver. Annars är risken att man ser dig som något... oseriös
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-10 21:34:51 följande:
    www.svd.se/danmark-halverar-bidrag-till-flyktingar
    Give ´em Hell!
    Under 6000 kr i Danmark. Men frågan är vad du har fått uppgiften om 10 000 i Sverige? Flyktingar som deltar i aktiviteter får etableringsersättning men vad jag förstår så får en flykting inte så mycket som 10 000 kr (även om flyktingen får etableringsersättning).

Sedan ska man veta att den danska kronan är värd 26% mer än den svenska så det är nog inte så stor skillnad mellan Sverige och Danmark (även efter Danmarks halvering)
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 22:03:56 följande:

Ska du citera mina inlägg, se även till att få med allt jag skriver. Annars är risken att man ser dig som något... oseriös

Jag har inte ens citerat inlägg 193.

Du hade fel i att du trodde att jag var i fel tråd.

Jag rättade dig att det var du som var i fel tråd och du bad om ursäkt att så var det ju faktiskt och jag lät det vara.

Jag sket i att var ute och yrade även fast du gärna ville att det var jag som var i fel tråd .

Men likt förbannat ska jag ha en känga för att jag inte citerar hela dina inlägg??

Vart har jag inte citerat hela ditt inlägg?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!