• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Analysera mera
    Anonym (och?) skrev 2015-09-10 16:02:29 följande:

Och?Det ändrar ingenting. Alls. Trots att jag egentligen är liberal så kommer jag att rösta på sd nästa gång och jag ångrar att jag inte gjorde det sist.

Borde inte SD:s konservativa och nationalistiska värderingar gå stick i stäv med dina, liberala dito?
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-10 17:14:32 följande:

Tre år och på den tiden hinner SD få egen majoritet. 

Majoritet är ingenting man "får" - det är något ett eller flera partier Erhåller. Och det fastslås endast efter ett val, inte däremellan... Att du aldrig lär dig.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Flash Gordon
    Mandel skrev 2015-09-10 16:53:37 följande:
    SD blev andra största parti

www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab
    I Inozios undersökning.

Men Sentio är det institut som bäst förutspått SD:s valframgångar.

Alla institut visar lite olika siffror, det skiljer några procentenheter uppåt och nedåt, men det alla har gemensamt är att de visar att SD växer och växer och växer ...
  • todo nada
    Anonym (morgon) skrev 2015-09-10 16:57:24 följande:

Ursäkta men vi har inga barrikader, historien har lärt oss att islam är en erövringreligion och muslimer har redan försökt sprida sig med svärdet genom europa ex antal gånger.

Då hade vi i alla fall bland annat Polen som tog upp vapen när invasionen stod utanför gränserna.

Vi har stoppat dom i dörren ex antal gånger genom historien, nu låter vi dom bara slå sig genom gränsen utan att reagera nämnvärt, så hur var det nu att lära sig av historien?

Märkligt hur dom som vill "lära sig av historien" anser att historien börjar för några få år sen och inte har pågått i tusentals år.

Kunskapsbrist?

Vilka muslimer menar du "har försökt sprida sin religon i Europa med svärd"? Och när hände detta i historien?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (bullar) skrev 2015-09-10 16:46:05 följande:

Du kommer få ett bryskt uppvaknande min vän. Men vi kanske måste göra misstaget för att begripa hur saker och ting hänger ihop. Synd bara att folk är för korkade för att inse faran innan det är för sent. Jag kommer iaf stå på barrikaderna tills dess. O ack om ändå folk kunde sin historia och drog lite lärdom. Det är ju bara att titta på de korkade uttalanden som med jämna mellanrum kommer från olika sd företrädare. Är det nån som på allvar tror att bara för att resten av dem håller käft så delar de inte åsikten. Då är man mer än lovligt korkad.

Kan du inte förklara hur saker och ting hänger ihop, är du gullig?
  • Anonym (tillbaks till skolan med er!)
    todo nada skrev 2015-09-10 18:38:21 följande:
    Vilka muslimer menar du "har försökt sprida sin religon i Europa med svärd"? Och när hände detta i historien?

På medeltiden i omgångar.

Kan tilläggas att det är den enda religionen som inte har utvecklats sen medeltiden.

• Anonym (Sverker)
    todo nada skrev 2015-09-10 18:38:21 följande:

Personen menar nog egentligen bomber och handgranater samt stenar!
  • Anonym (LOL)
    Anonym (morgon) skrev 2015-09-10 17:16:52 följande:

Jag säger mer 1 år, får vi inte nyval inom den tidsramen har vi inget Sverige kvar att rädda.

Däremot behöver man inte besvära sig med det där nicket.

Spelar ingen roll. 87% i riksdagen vill inte ha SD vid makten, och därför blir det inget nyval. Sorry.
  • todo nada
    Anonym (tillbaks till skolan med er!) skrev 2015-09-10 18:55:26 följande:

På medeltiden i omgångar.

Kan tilläggas att det är den enda religionen som inte har utvecklats sen medeltiden.

Du ska få en chans till, jag vill ha länkar till den delen/delarna i historien som du syftar på.

Jag har nämligen ett antal sådana här på lager som styrker det du beskriver, fast som handlar om kristendomen inte islam...

Utveckla gärna också vad du menar med "inte utvecklats sedan medeltiden".
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!