• Nerfherder

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Gert skrev 2015-09-13 20:20:05 följande:

Du vet väl att även debattera skit ingår i yttrandefriheten?

Det står även varje forum fritt att lägga villka regler de vill. Det ingår också i yttrandefriheten.
  • Nerfherder
    apburen skrev 2015-09-14 13:43:46 följande:

Enligt alla skulle jag tro, ja möjligtvis med ett undantag? Dig.

Och mig.
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-14 14:51:50 följande:

Jag förstår inte riktigt vad du vill framföra..? Lugn och fin istället, djupt andetag, och så kan du prova igen. Försök få det lite sammanhängande också..

Förvänta dig inte för mycket nu :)
  • Nerfherder
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 15:21:19 följande:
    Så är man skelögd då hoppar ögonen åt olika håll och man har alltså svårt att läsa en vanlig text? Bra försök men detta var ett tydligt hån om att skelögda inte kan läsa och nu kan de även sålla sig till gruppen som gör grava missuppfattningar....

Den där fina människosynen din är återkommande....

I övrigt, gäsp....
    I övrigt, börjar du inte tröttna på det där nu?
  • Nerfherder
    Dasking skrev 2015-09-14 15:25:42 följande:
    Vad det är trist med statistik och diskussioner om detta. Varför inte diskutera lite mjuka saker istället.

Det är ju uppenbart att man måste lära sig svenska för att bo här. Hur ska vi ställa oss till att många av dessa människor kommer från kulturer där kvinnan ofta har en mycket svag ställning. En nivå som vi i Sverige ser som helt oacceptabel. Är jämställdhet något man ska ordna kvällskurser i kanske? 

Allvarligt talat så ger jag inte mycket för män i lakan med sina 3 fruar i släptåg.

Vi har säkert både pengar och plats att rädda livet på de människor som behöver det men vissa saker går inte att lösa med pengar och öppet hjärta.
    Typ som varför du bör rösta på SD?
  • Nerfherder
    Anonym (Realistisk kollaps) skrev 2015-09-14 18:11:51 följande:

Ursäkta?

Jag skriver utifrån näringslivet och utifrån infrastrukturen. Många som inte ens tänkt en tanke på detta. Nu drabbas företaget min man arbetar år ganska mycket. Idag kom han hem i tid eftersom lastbilen kom i tid och de slutförde hela inleveransen innan arbetstidens slut.

Men så var det inte i förra veckan där de fick arbeta över ganska kraftigt och han var helt slutkörd. Kunde inte ens tacka nej då chefen bad alla snällt. Men kostat har det gjort. Vet ej sen hur kunderna tagit det när de ej vidare fått sina varor intid. Det är en kedja.

Vad har det i den här tråden att göra?
  • Nerfherder
    Smecker skrev 2015-09-14 19:42:13 följande:
    Nämen, återigen skolavslutning i kyrkan. Jag har under min skoltid (grundskola och gymnasium) haft ca en (1) skolavslutning i en kyrka. Resten i aula, gymnastiksal eller utomhus.

Vilken icke-fråga. Majoriteten av svenska elever har de senaste 40 åren inte haft skolavslutningen i en kyrka. Och det har inget som helst med flyktingar att göra.
    Fast det har med SD att göra.
  • Nerfherder

SD vänder sig efter opionen som en vindflöjel. Dessutom låter de även företag styra deras politik.

• Nerfherder
    Anonym (vakna) skrev 2015-09-16 08:28:44 följande:

Jag räknade i alla fall med ett idiotsvar när jag postade länken.

Du tog det, nästa svar kan hålla lite högre standard och uppvisa lite källkritik.

Jasså du härjar som vanligt...
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!