-
Det förvånar mig. Inte.apburen skrev 2015-09-20 15:49:11 följande:Nej, absolut inte. De får min röst för tredje gången nästa val. -
Ja, det är ju bevisat att SD:are inte kan föra sig i öppen debatt,
-
Visst, alla som kallar mig för miss oneliner kallar jag för Suffering. Fair deal, eller hur?Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 19:36:30 följande:Jaså,, var då? Snälla svara med mer än en rad den här gången. Ser ju att du kallas för miss oneliner.
-
Förresten så bevisade du precis det jag sa. Vad duktigt!Anonym (Putte) skrev 2015-09-20 19:36:30 följande:Jaså,, var då? Snälla svara med mer än en rad den här gången. Ser ju att du kallas för miss oneliner.
-
Du är en sann SD:are.Gert skrev 2015-09-20 20:33:25 följande:Vad är det för medmänsklighet som struntar i de miljontals flyktingar som svälter i flyktingläger på grund av att Sveriges lägger alla pengar på de fåtal flyktingar och migranter som lyckas ta sig hit? Det kallar inte jag solidaritet och medmänsklighet. Det kallar jag egoism.
Fortsätt stå upp och vänd ryggen till så blir det säkert bra.
-
Vardå, i din dröm?Gert skrev 2015-09-20 20:55:56 följande:Nu är ju inte några hundra vänsteraktivister en absolut majoritet av Sveriges befolkning som tur är.
Sist jag kollade var SD större än regeringspartierna tillsammans.
Du vet väl hur många år det är kvar tills nästa val? Eller du kanske trodde att opinolnsundersökning = val? -
Det har du naturlgtvis en källa på?Gert skrev 2015-09-20 21:01:12 följande:Vem har pratat om att stänga ute krigsflyktingar? 80% av flyktingarna som kommer till Europa är inte krigsflyktingar från Syrien. Jag tycker att Sverige ska fortsätta ta emot flyktingkvoten.
Nu vågar inte längre regeringen ta mera från biståndet för att finansiera massinvandringen, så de överväger att ta miljardlån från EU i stället. Vi ska belåna Sverige för att skapa mera segregation och utanförskapsområden. Fantastiskt!
-
Kul, så du kan alltså känna igen en syrier???Gert skrev 2015-09-20 21:07:48 följande:www.dailymail.co.uk/news/article-3240010/Number-refugees-arriving-Europe-soars-85-year-just-one-five-war-torn-Syria.html
Såg nyss på Aktuellt som intervjuade asylsökare. Ingen såg ut att komma från Syrien.
-
Beskriv för mig hur en syrier ser ut, snälla...Gert skrev 2015-09-20 21:26:59 följande:Ja, det kan jag.
-
Ungern, texKung Markatta skrev 2015-09-20 22:48:18 följande:Näh, sånt är man bättre på i andra länder.
-
Mmm det märks inte nuKung Markatta skrev 2015-09-20 22:58:42 följande:Ungern var i alla fall det EU-land som tog emot flest asylsökande per capita under andra kvartalet i år.
Källa: ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6996925/3-18092015-BP-EN.pdf/b0377f79-f06d-4263-aa5b-cc9b4f6a838f
-
Mmmm, tack för tipsetSecretMe skrev 2015-09-21 08:29:50 följande:Om pyttipanna är gott eller inte är ju en smaksak!
Graden av nyttighet beror helt och hållet på innehållet dessutom.
Själv äter jag gärna hemgjord kycklingpytt, gärna stuvad i den överblivna såsen från kycklingmiddagen. Till det svart vinbärsgelé.
-
Curry curry nam nam.SecretMe skrev 2015-09-21 08:48:16 följande:Varsågod, ta gärna i lite pesto också så blir det ännu godare!
Köpepytt däremot ger jag inte mycket för.
Sorry för OT.
-
Gör det, lägg in den här ska kan vi gå tillbaks till topic senSecretMe skrev 2015-09-21 09:01:13 följande:Självklart med curry till kyckling, har alla möjliga örter i också, Finns superbra sortiment från Findus (tror jag det är) för en billig slant i butikerna.
Nej, jag får kanske ta och starta en mattråd istället.
-
Du är i fel tråd tror jag.Flash Gordon skrev 2015-09-21 10:11:43 följande:Du skämtar ...
Det jag skrivit står att läsa i de två artiklar jag visat. Det är nu tre vittnen mot pappas påstående (som åtminstone delvis erkänner det vittnena påstår).
Nu får det räcka. Diskussionen går i cirklar. Det som är lyft upp på bordet finns att läsa för den som vill.
-
Precis. SD vill ju gärna hjälpa till på plats, men jag har aldrig sett en SD:are praktisera detta irl.todo nada skrev 2015-09-21 11:30:22 följande:Precis!
Egentligen är det oviktigt i sammanhanget om pappan användes som en bricka i spelet av smygglarna till att köra båten mot en billigare avgift för sig själv och sin familj. Man behöver inte vara geni för och förstå att pengar är en bristvara hos de som flyr.
Dubbelmoralen i mångt och mycket är slående.
-
Klockrent!nihka skrev 2015-10-04 11:12:31 följande:Detta handlar naturligtvis ännu en gång återigen om s k enstaka rötägg.
SD har en uppsjö av enstaka rötägg och en aldrig sinade ström av nytillkomna. När en PK-SDrepresentant påminner om partiets nolltolerens mot rasistiska uttalanden uppfattar alla enstaka rötägg detta och PK-orötar sig genom att hävda tillfällig sinnesförvirring och i fortsättningen enbart uttala sig rasistiskt bakom lykta dörrar eller anonymt. Där kan man vara hur rötig som helst tillsammans med alla andra enstaka rötägg.
-
Intressant offtopic diskussion