• Anonym (Ts)

Vad hade ni gjort med styvbarnet om föräldern dog?

Lite kvällsfunderingar..

Vad hade ni gjort om eran partner dog och ni har gemensamma plus styvbarn?

Hade ni haft någon slags kontakt eller kanske till och med låtit dem bo hos er?

Vi har ett gemensamt och sambon ett barn som är 10 år och är här varannan helg. Jag tror att jag hade gjort så att om styvbarnet hade velat komma så hade hen fått göra det. Hur ofta som helst. Men inte fått bo här. Sedan hade jag nog inte haft någon destomer kontakt, eftersom vårat gemensamma är så liten ännu så kan hon inte uttrycka sig än men om hen hade velat träffa sitt syskon så javisst!

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Vad hade ni gjort med styvbarnet om föräldern dog?
  • Anonym (TX)

Jag skulle umgås med henne så mycket hon ville och var okej med mamman.

• Anonym (Gått vidare)

Hade gått vidare och låta styvbarnet flytta hem till sin andre bio på heltid

• Anonym (FJ)

Tyckt det var förjäkla skönt att slippa ungen. Äntligen kan jag vara fri.

• Anonym (......)

Det skulle ha varit det enda positiva med att förlora min partner. Att slippa hemorojden man fick på köpet..

• Anonym (np)

Jag skulle inte vilja fortsätta bo ihop och ta ansvar men jag antar att hen hade önskat hälsa på mig och sina syskon och kanske sova över nån gång. Kanske göra nån utflykt tillsammans. Så har vi ju farmor och farfar gemensamt också.

• Miss anonym

Hade min man gått bort hade både jag och barnet velat att dom skulle bo här VV som nu(helst på heltid) Men är 100 på att biomamman aldrig tillåtit det. Osäker på om jag ens skulle få träffa dom för henne. Skulle dock göra vad jag kunde för att få träffa "mina barn"

• annananonym
    Anonym (FJ) skrev 2015-09-18 11:12:44 följande:

Tyckt det var förjäkla skönt att slippa ungen. Äntligen kan jag vara fri.

Fri kan du bli redan idag - bara att dra!
  • annananonym
    Anonym (......) skrev 2015-09-18 12:01:48 följande:

Det skulle ha varit det enda positiva med att förlora min partner. Att slippa hemorojden man fick på köpet..

Ni kan slippa varandra redan idag - enbart DITT val, det stackars barnet har tyvärr inte den valmöjligheten!  Dra redan nu vet jag. Alla lär bli lyckligare i familjen utan Dig!
  • Anonym (Johanna)
    Miss anonym skrev 2015-09-18 12:09:04 följande:

Hade min man gått bort hade både jag och barnet velat att dom skulle bo här VV som nu(helst på heltid) Men är 100 på att biomamman aldrig tillåtit det. Osäker på om jag ens skulle få träffa dom för henne. Skulle dock göra vad jag kunde för att få träffa "mina barn"

Så du ser dig själv som en mamma typ? Låter fint tkr jag sålänge inte biomamman blir av med sin roll... Men det mest naturliga vore väl om biomamman hade de hela tiden om pappan dog? Eller tar hon hand om dem dåligt? Isf förstår jag helt och hållet! Önskar att mina barn hade en sån fin bonusmamma.
  • Anonym (................)
    Konservativ skrev 2015-09-17 22:44:48 följande:

Jag hade tagit med styvbarnen på en promenad i skogen. Så hade jag gett dem en skinka och ett stycke bröd. Sedan hade jag lämnat dem där.

Menar du verkligen det där, eller skämtar du?
Svar på tråden Vad hade ni gjort med styvbarnet om föräldern dog?