Regndamen skrev 2015-09-18 20:37:55 följande:
Ens eget barn är väldigt viktigt. Jag hade inte velat umgås med någon som ogillar mitt barn. Anser du att din kärlek är något förmer och bättre än din partners barn alltså?
Klart det är viktigt. Barnen skall vara lika viktiga som relationen till mig. Kärleken är likgiltig helt enkelt. Jag däremot kan inte älska min partners barn. Jag kan väl inte säga att jag ogillar barnen i sig utan barn över lag och allt vad det innebär. Jag accepterar att barnen finns omkring likt husdjur och att min partner tar hand om dessa men jag är inte involverad i dem. Barnen har ju redan två föräldrar.
Hade däremot aldrig någonsin flyttat ihop med min partner så länge barnen finns där. För allas skull. Något som min partner såklart hoppas på i framtiden. Familjeliv är inte min grej, något vi båda vet om. I ren relation tar man hänsyn till bådas värderingar.
Anonym (Va?) skrev 2015-09-18 20:43:26 följande:
Jag hade inte velat fortsätta vara gift med någon som visar en sån sida. Det visar enbart på att det måste vara nån allvarlig störning på människan som jag tydligen då missat.
Era män måste vara riktiga veklingar som inte står upp för sina barn. De stannar väl för att de inte kan få någon annan. TVI!
Är man gift och bor ihop med någon med barn med mina åsikter är man dum i huvudet ja. Kärlek kan dock tyvärr ställa till det. Hör och häpna, man kan faktiskt bli förälskade i varandra trots olika åsikter om barn. Man hamnar i ett dilemma. Antingen håller man käft och står ut eller så drar man. Svårt när man älskar personen. Barnen är bara ett bihang från en tidig dålig relation och har inget med vår relation att göra.