• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lulak1

Stort grattis till Hoppsan ! 

Jag har också svårt med sömn men annars mår ok . 
    Bebisen hade äntligen byt position  för 2 v sedan men inte fixerad så vi får se hur det ligger idag.
    Är i v 38+1 nu så hoppas snart det är dags.

• Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-04 07:36:02 följande:
    Sömnen är rent ut sagt skit här också! Vaknar ofta mitt i natten och kan inte somna om, eller så tar det flera timmar.

Då är det inte alls långt kvar för dig ju! :D är själv i v. 35+5, så imorgon är det exakt fyra veckor till bf :D
    Knappt tre veckor kvar. Känns som tre år typ :) Jag har väl gnällt för mycket i sociala medier om min jobbiga graviditet så nu är det ingen som säger åt mig att jag ska passa på att njuta. Det fick jag göra förra gången. Passa på att njuta av vaddå? Sömnbrist, illamående eller tung kropp? Folk säger de mest konstiga saker ibland.
  • Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-04 07:31:26 följande:

Junilängtan>> jag har också bara 2 par, slarvar dock att använda dem. Fast är nästan värre med fingrarna just nu. Små prinskorvar!

Sälma>> sover faktiskt hyfsat än så länge, men känner mig inte smidig att vända mig.

Jag är tät i näsan sen ett tag tillbaka...varit det med tidigare också. Jobbigt, tur det finns nässpray utan konsv.medel!

Jag knarkar verkligen otvirin! Nu är jag dessutom förkyld och kan ibland behöva flera sprut för att det ska släppa. Rekommendationerna på flaskan skrattar jag bara åt :)
  • Gweny

Junilängtan>> ja imellanåt blir det jobbigt att böja & använda fingrarna. Bättre när jag sitter och vilar.

Jasmin>> ok! Hoppas du inte behöver gå för länge nudå!

Lulak>> så skönt att den vänt sig! Hoppas min också gör det snart.

• Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-04 09:55:25 följande:

Knappt tre veckor kvar. Känns som tre år typ :) Jag har väl gnällt för mycket i sociala medier om min jobbiga graviditet så nu är det ingen som säger åt mig att jag ska passa på att njuta. Det fick jag göra förra gången. Passa på att njuta av vaddå? Sömnbrist, illamående eller tung kropp? Folk säger de mest konstiga saker ibland.

Måste vara tungt med en jobbig graviditet i ryggen :( Förstår att du verkligen vill att det ska ploppa snart!

Min graviditet har flytit på rätt bra och har absolut inget att klaga på egentligen mer än lite ryggvärk, sammandragningar och sömnbrist - trivs faktiskt rätt bra som gravid ändå. Förstår att jag ska vara väldigt tacksam för det!
    Gweny skrev 2016-05-04 10:05:14 följande:

Junilängtan>> ja imellanåt blir det jobbigt att böja & använda fingrarna. Bättre när jag sitter och vilar.

Vad bra att det ger med sig vid vila! :)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-04 10:32:47 följande:
    Måste vara tungt med en jobbig graviditet i ryggen :( Förstår att du verkligen vill att det ska ploppa snart!

Min graviditet har flytit på rätt bra och har absolut inget att klaga på egentligen mer än lite ryggvärk, sammandragningar och sömnbrist - trivs faktiskt rätt bra som gravid ändå. Förstår att jag ska vara väldigt tacksam för det!
    Gweny skrev 2016-05-04 10:05:14 följande:

Vad bra att det ger med sig vid vila! :)
    Var det! Jag orkar snart inte mer. Eller det gör jag ju, men skulle jag bli erbjuden ett kejsarsnitt idag skulle jag inte tveka, trots att jag gärna skulle föda vaginalt. Jag längtar så efter att kunna äta normalt och att allt jag tyckte var gott innan. Det är inte bara vin i mina drömmar, utan också citronjos, hallon och sura s-märken. Har på senare tid fått en mardröm som förföljer mig även på dagen. Att det inte ska gå över. Att jag ska må såhär jämt.
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-04 10:41:44 följande:

Var det! Jag orkar snart inte mer. Eller det gör jag ju, men skulle jag bli erbjuden ett kejsarsnitt idag skulle jag inte tveka, trots att jag gärna skulle föda vaginalt. Jag längtar så efter att kunna äta normalt och att allt jag tyckte var gott innan. Det är inte bara vin i mina drömmar, utan också citronjos, hallon och sura s-märken. Har på senare tid fått en mardröm som förföljer mig även på dagen. Att det inte ska gå över. Att jag ska må såhär jämt.

Fy, jag lider verkligen med dig! Måste också säga att jag känner mig otroligt imponerad av din styrka att klara av så många månader med ditt mående. Fan vad kvinnans kropp och psyke är fantastiskt! ;)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-04 10:56:21 följande:
    Fy, jag lider verkligen med dig! Måste också säga att jag känner mig otroligt imponerad av din styrka att klara av så många månader med ditt mående. Fan vad kvinnans kropp och psyke är fantastiskt! ;)
    Vi borde få medalj :) Jag är lite impad av mig själv faktiskt. men alternativet till att stå ut är ju abort och det känns ju inte som ett reellt alternativ precis. Däremot känns ju inte en till graviditet som ett alternativ heller. Skulle aldrig göra om detta, även om jag vet att alla graviditeter är unika. 
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-04 11:08:44 följande:

Vi borde få medalj :) Jag är lite impad av mig själv faktiskt. men alternativet till att stå ut är ju abort och det känns ju inte som ett reellt alternativ precis. Däremot känns ju inte en till graviditet som ett alternativ heller. Skulle aldrig göra om detta, även om jag vet att alla graviditeter är unika. 

Oja, håller med om det! Flera till dig, som även kämpat dig igenom IVF, en dubbel styrka! :)
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-05-04 11:53:06 följande:
    Oja, håller med om det! Flera till dig, som även kämpat dig igenom IVF, en dubbel styrka! :)
    <3 

Nu har jag sminkat mig och satt på mig fina kläder som jag knappt får på mig och ska ut och träffa folk. Vet att jag kommer att få höra: Du ser så pigg och fräsch ut! Sketet bedrar ju, men lite bra mår man ju av sånt också :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15