• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Hoppsan2016

Vad spännande!!!' Fler bebisar i tråden!!!

Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 03:56:20 följande:

Mitt i natten. Vaknade för ca 1 timme sedan med förvärkar/värkar. De kommer som i vågor och är en helt ny typ av smärta. Gör ordentligt ont men helt överkomligt... Nu måste det väl ändå vara igång?! Svårt att fördriva tiden mitt i natten utan att väcka nån... V 37+5 nu

• Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 15:50:00 följande:

Gaah! Värkarna avtog. Nu är det bara som förvärkar ibland oregelbundet och lite molvärk/ryggont.

Åh, typiskt! De kanske kommer igång igen i helgen :) Var du in till förlossningen och kollade?
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-06 13:18:34 följande:

Hur går det för er och hur mår ni? :D
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2016-05-06 16:29:12 följande:
    Åh, typiskt! De kanske kommer igång igen i helgen :) Var du in till förlossningen och kollade?
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-06 13:18:34 följande:

Hur går det för er och hur mår ni? :D
    Nä ringde aldrig. Väntade på att kunna börja klocka värkarna men de blev aldrig tillräckligt starka och långa och sen ebbade det bara ut. Nu måste det vara bara några dagar kvar max!
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 17:38:16 följande:

Nä ringde aldrig. Väntade på att kunna börja klocka värkarna men de blev aldrig tillräckligt starka och långa och sen ebbade det bara ut. Nu måste det vara bara några dagar kvar max!

Håller tummarna för det! :) Du får köra lite igångsättningsdans annars ;)
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2016-05-06 18:00:47 följande:
    Håller tummarna för det! :) Du får köra lite igångsättningsdans annars ;)
    Ja alltså idag har jag städat, gått ut, och hoppat lite studsmatta med sonen!
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 15:50:00 följande:

Gaah! Värkarna avtog. Nu är det bara som förvärkar ibland oregelbundet och lite molvärk/ryggont.

Nej? Trodde ju säkert du skulle snosa bebbe nu!

Vilken liten retsticka.
  • Lutetzia

Jag har varit på ultraljud nu för att se hur moderkakan låg. Den var ju föreliggande på RUL. Nu hade den i alla fall flyttat sig och var placerad i framvägg till höger. jag kommer kunna föda normalt. Jag har inte riktigt kunnat förbereda mig tidigare, så nu bokar jag in oss på profylax och beställer böcker om förlossningar.

Har också börjat samla ordentligt med vätska. Så jobbigt i värmen, fötter och händer bultar när jag är ute och går men jag vill ju ändå röra på mig... Har inte testat stödstrumpor än men ska gå och köpa i morgon. 

• Gweny
    Lutetzia skrev 2016-05-07 20:36:46 följande:

Jag har varit på ultraljud nu för att se hur moderkakan låg. Den var ju föreliggande på RUL. Nu hade den i alla fall flyttat sig och var placerad i framvägg till höger. jag kommer kunna föda normalt. Jag har inte riktigt kunnat förbereda mig tidigare, så nu bokar jag in oss på profylax och beställer böcker om förlossningar.

Har också börjat samla ordentligt med vätska. Så jobbigt i värmen, fötter och händer bultar när jag är ute och går men jag vill ju ändå röra på mig... Har inte testat stödstrumpor än men ska gå och köpa i morgon. 

Så bra moderkakan ändrat läge!

Jag har också blivit svullen dessa dagar, både fötter & händer. Svårr böja fingrarna ibland. Stödstrumpor har jag, men tar inte bort helt ändå. Mycket högläge.
  • Sälma Riit

Nu har jag steppat upp detta med havandeskapsförgiftning och hänvisas till förlossningen för vidare undersökning. Var med om detta sist också och behöver inte betyda att jag ska förlösas snart, men risken har ökat. Är inte odelat negativ till detta men havandeskapsförgiftning är ju inget kul att åka på så håll gärna tummarna för mig att jag slipper det!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15