• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lutetzia

Har haft en hel del sammandragningar och känt ett starkare tryck nedåt i dag och ilningar vid blygdbenet. Kan det vara så att bebisen är fixerad och det är trycket som jag känner? Hur är/var det för er?

• frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2016-05-12 23:25:27 följande:

Har haft en hel del sammandragningar och känt ett starkare tryck nedåt i dag och ilningar vid blygdbenet. Kan det vara så att bebisen är fixerad och det är trycket som jag känner? Hur är/var det för er?

Jag har haft väldiga problem med samma symtom som dig, men det verkar inte ha betytt en fixering för min del. De senaste tre BM besöken har jag haft symtomen som du beskriver, men han är fortfarande inte fixerad. kan ju vara annat för dig givetvis :) har läst och hört av vänner som fått barn att de hade så, och att det var i samband med fixering.
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-05-12 23:25:27 följande:

Kan vara att den "borrar" sig ner, men kan fortfarande vara rörlig.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-12 14:40:27 följande:

BM-besök idag. Alla värden såg bra ut. Jag har gått upp 10 kg såhär långt. Lillbebben är ruckbar, inte fixerad alltså vad jag förstår? Men huvudsaken att han ligger neråt med huvudet sa BM, och det har han gjort under alla undersökningar. V. 37 i tisdags.

Skönt allt var bra och han ligger kvar neråt.
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-05-12 14:40:27 följande:

BM-besök idag. Alla värden såg bra ut. Jag har gått upp 10 kg såhär långt. Lillbebben är ruckbar, inte fixerad alltså vad jag förstår? Men huvudsaken att han ligger neråt med huvudet sa BM, och det har han gjort under alla undersökningar. V. 37 i tisdags.

Min liten är inte heller fixerad trots v 39. 

Ska till BB idag igen för att kolla mig. Ingen havandeskapsförgiftning igår men skyhögt blodtryck. Nu addar jag blodtrycksmedicin till alla jäkla tabletter jag äter varje dag. Känner mig som en sjuk pensionär :) 10 dagar kvar till BF...
  • Lutetzia
    Gweny skrev 2016-05-13 06:35:37 följande:
    Kan vara att den "borrar" sig ner, men kan fortfarande vara rörlig.
    Ja kanske! Kändes faktiskt lite så. :)

Känner mig också så uppsvälld men min barnmorska säger att det inte är så mycket eftersom jag inte gått upp mer än ett kilo den senaste månaden... Men skorna är för små och har svårt att böja fingrarna. Händerna stör mig mycket eftersom jag jobbar på kontor och använder dator hela dagarna. 
  • Gweny
    Lutetzia skrev 2016-05-13 08:47:04 följande:

Ja kanske! Kändes faktiskt lite så. :)

Känner mig också så uppsvälld men min barnmorska säger att det inte är så mycket eftersom jag inte gått upp mer än ett kilo den senaste månaden... Men skorna är för små och har svårt att böja fingrarna. Händerna stör mig mycket eftersom jag jobbar på kontor och använder dator hela dagarna. 

Uch mina händer och fötter har svullnat rejält. Får knappt på mig några skor nu. Då är foppa bra.

Svårt när du måste jobba.. Jag har också svårt böja fingrarna ibland. Känner mig som en 80-åring ibland!
  • frucgsvensson

Tur att man inte är ensam om svullnaden! Har också svårt att böja fingrar och jag har så sjukt ont i alla leder i kroppen! Tårna gör t.om ont. Har börjat få ta alvedon innan jag lägger mig nu, funkar hyfsat. Phu..

• Sookie85

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

• Gweny
    Sookie85 skrev 2016-05-13 12:53:34 följande:

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

Låter som det är det.

Ditt 1a barn? Det kan tyvärr hålla på så fram och tillbaka under många dagar olika länge.... Skulle det komma oftare och du inte får sova, så kan du åka in och få sovdos med dig hem.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15