• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa

Hej!
    Länge sedan jag gjorde inlägg här, nu är fet bara 23 dgr till BF ????

• Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 12:25:57 följande:

Havanna är sondfri!!!! Hon ammar själv och snart blir vi utskrivna även från hemmavården!!!!

Hur går det för er andra? Inga fler bebisar på g?

Vad underbart! Här hemma är allt ganska lugnt. Selma sover mest och jag kan ta det väldigt lugnt. Kommer väl att ändra sig vad det lider :)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-23 13:58:15 följande:

Jo det är segt på slutet! Man kan stå ut till BF, men varje dag över känns som en vecka!

Gick över 18 dagar med min 1a! Vill jag helst slippa nu, speciellt när jag har det så besvärligt med benet & svullnad.

Har 19 dagar till BF!

Blir spännande frampå här i tråden, snart så.

Det känns såååå frustrerande. Och dom känningar jag haft har försvunnit såklart.

Jag har prick 14 dagar kvar idag. Hinner också föda innan midsommar, men jag vill ju ha NU.
  • Lulak1

Vi fick en kille på BF . Helt otroligt att han kom exakt på dagen . 
    Vattnet gick 48 timmar tidigare och jag blev sängliggande i sjukhuset  pga han var inte fixerad. 
    Nu allt är bra och vi är hemma efter nästan en vecka på BB och sjukhuset. 

• Hoppsan2016
    Lulak1 skrev 2016-05-23 20:57:00 följande:

Vi fick en kille på BF . Helt otroligt att han kom exakt på dagen . 
    Vattnet gick 48 timmar tidigare och jag blev sängliggande i sjukhuset  pga han var inte fixerad. 
    Nu allt är bra och vi är hemma efter nästan en vecka på BB och sjukhuset. 

Grattis!!!! Första killen i tråden =)
  • Lulak1

Tackar det var underbart att bli överraskad :)))) dock vi trodde att det är en flicka i magen. 

• Hoppsan2016
    Lulak1 skrev 2016-05-23 21:30:04 följande:

Tackar det var underbart att bli överraskad :)))) dock vi trodde att det är en flicka i magen. 

Vad vägde han? Hittat på namn till killen än?
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-05-23 18:18:18 följande:
    Vad underbart! Här hemma är allt ganska lugnt. Selma sover mest och jag kan ta det väldigt lugnt. Kommer väl att ändra sig vad det lider :)
    Man får passa på och njuta när de sover haha, för som du skriver så kommer det att ändras snart
    Skönt att va hemma. Mår du bra nu?
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 21:45:27 följande:
    Man får passa på och njuta när de sover haha, för som du skriver så kommer det att ändras snart
    Skönt att va hemma. Mår du bra nu?
    Bättre helt klart! Tänkte ta fram vagnen imorgon och gå ut själv. Skickar maken till jobbet för att börja jobba på egna rutiner. Han ska ta ut extra semester istället. Hur mår du?
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2016-05-23 21:56:42 följande:
    Bättre helt klart! Tänkte ta fram vagnen imorgon och gå ut själv. Skickar maken till jobbet för att börja jobba på egna rutiner. Han ska ta ut extra semester istället. Hur mår du?
    Vad skönt =) Vi har fortfarande inte varit på vagnpromenad haha. Skulle ut idag men det känns så obehagligt i snittet/ärret. Som om jag har för tajta byxor på mig och mage hänger över (snittet) Men kanske imorgon. Försöker att googla om det är normalt att känna så i magen eller inte men hittar inte
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15