• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny
    Lulak1 skrev 2016-05-23 20:57:00 följande:

Vi fick en kille på BF . Helt otroligt att han kom exakt på dagen . 

Vattnet gick 48 timmar tidigare och jag blev sängliggande i sjukhuset  pga han var inte fixerad. 

Nu allt är bra och vi är hemma efter nästan en vecka på BB och sjukhuset. 

Grattis till eran kille!

Gick förlossningen bra?
  • Gweny
    CarMa skrev 2016-05-23 17:30:21 följande:

Hej!

Länge sedan jag gjorde inlägg här, nu är fet bara 23 dgr till BF ????

Ligger vi nära i tid. 19 dgr för mig. Känner du ab förvärkar el nåt?
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-23 22:41:01 följande:
    Vad skönt =) Vi har fortfarande inte varit på vagnpromenad haha. Skulle ut idag men det känns så obehagligt i snittet/ärret. Som om jag har för tajta byxor på mig och mage hänger över (snittet) Men kanske imorgon. Försöker att googla om det är normalt att känna så i magen eller inte men hittar inte
    Jag har bara gått lite med babybjörn men inte vagn. Jag minns att det var obehagligt ganska länge efter snittet. Nu är jag inte snittad den här gången men väl klippt och har lite jobbigt med att sitta. Hoppas du repar dig snart!

Nu har jag drabbats av eftervärkar och får se om jag lyckas gå någon sömn alls inatt. Tog med mig dottern i hennes näste och la mig i storebrors säng. Annars sover vi alla i samma säng. Brorsan vill ha det så. Det är inte lätt för honom. Hur går det för dina barn?
  • Jasmin Karlsson
    Sälma Riit skrev 2016-05-23 18:18:18 följande:
    Vad underbart! Här hemma är allt ganska lugnt. Selma sover mest och jag kan ta det väldigt lugnt. Kommer väl att ändra sig vad det lider :)
    Låter som för oss! Vi har också valt namnet Selma till vår dotter! Kul att höra att fler gillar det namnet, det var så svårt att välja. Och hon sover mest. Äter, sover. Nu efter 2 veckor är hon ibland vaken lite också.
  • Hey.orange
    Lulak1 skrev 2016-05-23 20:57:00 följande:

Vi fick en kille på BF . Helt otroligt att han kom exakt på dagen . 
    Vattnet gick 48 timmar tidigare och jag blev sängliggande i sjukhuset  pga han var inte fixerad. 
    Nu allt är bra och vi är hemma efter nästan en vecka på BB och sjukhuset. 

Stort grattis!!!
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-24 07:49:52 följande:
    Låter som för oss! Vi har också valt namnet Selma till vår dotter! Kul att höra att fler gillar det namnet, det var så svårt att välja. Och hon sover mest. Äter, sover. Nu efter 2 veckor är hon ibland vaken lite också.
    Åh vad roligt att er dotter också heter Selma! Sonen är dock förbannad och anser att vi lovat honom att hon skulle heta Elsa. Det är också ett fint namn men jag vill inte styra mina namnval efter disneyfilmer :)

Idag är första dagen ensam för mig. Det firar Selma med att...sova!
  • Gweny

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

• CarMa
    Gweny skrev 2016-05-23 23:42:09 följande:
    Ligger vi nära i tid. 19 dgr för mig. Känner du ab förvärkar el nåt?
    Har känt lite till och från men just nu är det lugnt.
    Det som är betryggande är att eftersom jag fick graviddiabetes så kommer dem inte låta mig gå över tiden om det nu blir fallet.
    Hur går det för dig?
  • Hoppsan2016

Men oj då. Vill du föda själv eller vill du helst ha snitt? Lycka till n

Gweny skrev 2016-05-25 13:06:45 följande:

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15