• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan

Lulak1 grattis till pojken! :)

Gweny, tråkigt att du fått havandeskapsförgiftning och att h*n lagt sig i säte! Kommer du ligga inlagd nu för observation?

• Sälma Riit
    Gweny skrev 2016-05-25 13:06:45 följande:

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

Vad jobbigt! Jag fick ju aldrig det själv men observerades för det och sattes igång på grund av högt tryck. Men tur att det gått så långt ändå! Lycka till och hoppas att allt löser sig så bra som möjligt för dig.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-25 13:06:45 följande:

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

Åh nej! Hade du haft några känningar innan på havan.?

Stort lycka till med allt!
  • Gweny

Tack ska ni ha!

Väntar nu på läkaren....drygt.

Tagit nya prover och ctg. Medicinen har hjälpt en del, men får se hur dem resonerar. Även höra om detta med sätes...

Frucg>> nä ända är att jag blivit så svullen. Kan vara ett symtom. Annars har jag haft det jobbigare med mitt onda ben. (nerv i kläm)

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-05-26 09:41:57 följande:

Tack ska ni ha!

Väntar nu på läkaren....drygt.

Tagit nya prover och ctg. Medicinen har hjälpt en del, men får se hur dem resonerar. Även höra om detta med sätes...

Frucg>> nä ända är att jag blivit så svullen. Kan vara ett symtom. Annars har jag haft det jobbigare med mitt onda ben. (nerv i kläm)

Okej! Usch. Det låter ändå som att HF är rätt vanligt att få?! Är med i mammagrupp på Facebook och läser lite här och var om att dom fått HF. Jobbigt hur som helst att behöva vara på ett sjukhus, men skönt om du skulle få föda snart och slippa gå över tiden.
  • frucgsvensson

Varit hos barnmorskan idag (kanske sista gången, förhoppningsvis). Alla värden är jättebra, men lillen har fortfarande inte fixerat sig! Han ligger nere långt men är ruckbar. Vad jag förstår så behöver det inte betyda att förlossningen inte kan starta snart ändå?

Vill bara ha honom här nuuuuuu. V. 39 nu och det är inte kul längre även fast jag mår hyfsat.

• Gweny

Hej tjejer!

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

På natten innan vändningsförsöket hade hon vänt sig själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

• Hoppsan2016
    Gweny skrev 2016-05-29 21:44:20 följande:

Hej tjejer!

På natten innan vändningsförsöket hade hon vänt sig själv, så Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

ÅHHH GRATTIS!!!!!
  • Hey.orange
    Gweny skrev 2016-05-29 21:44:20 följande:

Hej tjejer!

Stort stort grattis!!!! Vad roligt att höra att allt gått bra för er. Och då fick du första mors dag!
    Själv har nu min egen födelsedag passerat, så nu får bebisen komma när den vill :) men någon borde ju få efter bf, känns som om de flesta fått innan eller på bf här :) så det kanske blir jag :)
    Kram
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15