Anonym (79) skrev 2015-09-20 19:32:09 följande:
Hej
Jag har ett problem att skolkuratorn och skolsköterskan har gjort varsin orosanmälan till soc angående att min pojke på 9 år sagt att jag dricker alkohol varje dag. Jag har honom varannan vecka och visst, jag dricker tyvärr varje dag .
Nu ska vi ta möte på onsdag och jag är rädd att mitt ex (mamma ) ska ta honom ifrån mig.
Kommer de utreda detta? Hur skulle kunna få reda på mina spritproblem? Bör jag vara orolig? Barnet vill vara hos mig varannan vecka. Jag tänker dra ner på alkoholen. Är bara rädd att de ska kränga leverpover. Gör de sånt? Eller de litar på mina ord att jag ska hålla mig till helgen hädanefter?
Mina leverpover är inte fina o jag är rädd att de ska ta reda på det...
Jag vill inte vara elak, men jag hoppas verkligen att dina alkoholproblem kommer fram! Du lever i förnekande och det får ditt barn ta smällen av!
Anonym (79) skrev 2015-09-20 21:21:17 följande:
Jag har bara druckit starköl som mitt barn har sett. Det har blivit en 5-8 st om dagen. Hade ju varit skillnad om jag druckit vin eller starksprit. Det har jag bara gjirt när han inte varit hos mig. Visst, jag har druckit för mycket. Men jag kan sluta med det. Röcker det inte att jag säger det? Nu har jag ju insett att jag måste det, för både mig o mitt barns skull.
Du skojar? 5-8 starköl om dagen och du kallar det "bara"!

Skillnaden om du druckit vin eller starksprit spelar ingen roll, du är tillräckligt påverkad för att inte ha ansvar för ett barn. VAKNA!!! Ditt barn är värd bättre!
Jag saknar ord! Du tänker bara på dig själv! Det som räcker är att ditt barn känner sig trygg och slipper vara förälder till sin förälder! Ditt problem är inte att skolan reagerat, ditt problem är att du är alkoholist!
Älskar du ditt barn så erkänner du och säger som det är! Sök hjälp eller backa ifrån ditt barns liv! Det är ett helvete att växa upp med alkoholiserade föräldrar!