• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-05 20:08:07 följande:
    Lättast kanske är att ha en egen bf tråd? Annars kommer du få uppdatera hela tiden.

Ikväll har jag pysslat lite. Jag köpte vita muggar som jag sedan skrivit mormor/morfar/farfar/farmor på beroende på vem som ska få den. Blev riktigt bra. Vi tänkte berätta för mina föräldrar när min mamma fyller år i slutet på oktober.

Hur har ni tänkt berätta?
    Ja att uppdatera för mig är ingen fara. Undrar bara om man kunde ändra de man redan skrivit genom telefonen eller man måste in på en dator för att göra de?
    Bara så att allting blir rätt :)

Ååh vad kul bra idé!
    Vi tänkte lägga vars en ask med en ultraljudsbild i och ge alla samtidigt både min sambos föräldrar och mina föräldrar. Ska boka in tidigit ultraljud tänkte jag så att vi får se att bebisen lever och får några bilder också :)
  • tessan120
    Elliott94 skrev 2015-10-06 10:43:59 följande:
    Ja att uppdatera för mig är ingen fara. Undrar bara om man kunde ändra de man redan skrivit genom telefonen eller man måste in på en dator för att göra de?
    Bara så att allting blir rätt :)

Ååh vad kul bra idé!
    Vi tänkte lägga vars en ask med en ultraljudsbild i och ge alla samtidigt både min sambos föräldrar och mina föräldrar. Ska boka in tidigit ultraljud tänkte jag så att vi får se att bebisen lever och får några bilder också :)

Vi funderar också på ett tidigt ultraljud. Men eftersom vi är nyinflyttade i ett nytt län samt kommun så tänkte jag vänta tills jag har pratat med Barnmorskan på vårt första besök på torsdag. Hon kanske kan ge tips på vart jag kan vända mig. 

Jag vill bara veta att det är något där, känner att jag skulle slappna av något enormt då. 

• Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-06 11:25:42 följande:

Vi funderar också på ett tidigt ultraljud. Men eftersom vi är nyinflyttade i ett nytt län samt kommun så tänkte jag vänta tills jag har pratat med Barnmorskan på vårt första besök på torsdag. Hon kanske kan ge tips på vart jag kan vända mig. 

Jag vill bara veta att det är något där, känner att jag skulle slappna av något enormt då. 

Ja jag känner lite så också. Att man vet att de lilla livet lever och finns där skulle vara en enorm lättnad för ens överanlyserande hjärna haha
  • Ellaria

Här får man inget tidigt ultraljud så jag har redan bokat ett privat i vecka 12... Hur fasen kan man vänta till v 18??? Om något är fel vill man ju inte att alla ska veta det, eftersom man lär ha fått lite mage vid den tiden...

Synd bara att det är 8 veckor till vecka 12... :P

You know nothing, Jon Snow
  • Ramiz

Var hos BM idag å nästa tid jag fick var 30 nov för å ta prover.. Sen ul blir först i januari... Det e ju jätte lååååångt diiit! Hur ska jag kunna vänta så länge???

• Elliott94
    Ramiz skrev 2015-10-06 14:07:02 följande:

Var hos BM idag å nästa tid jag fick var 30 nov för å ta prover.. Sen ul blir först i januari... Det e ju jätte lååååångt diiit! Hur ska jag kunna vänta så länge???

Oj vad långt du fick tills du ska ta prover :o jag fick redan den 28okt har dock inte fått tid till RUL än så de får jag väll den 28 då antar jag :)
  • Annaleo90

Om man går på inskrivningen hos barnmorskan, får man inte reda på där om barnet lever och allt står rätt till föräns V.18 på ul (om man inte kollar tidigt) Så det betyder att man kan sitta där men att det egentligen kan vara utomkvedshavandeskap osv?

• Ramiz
    Elliott94 skrev 2015-10-06 16:11:43 följande:

Oj vad långt du fick tills du ska ta prover :o jag fick redan den 28okt har dock inte fått tid till RUL än så de får jag väll den 28 då antar jag :)

Ja, det tyckte jag med! Men dom vet väl bäst..
  • Ramiz
    Annaleo90 skrev 2015-10-06 16:41:53 följande:

Om man går på inskrivningen hos barnmorskan, får man inte reda på där om barnet lever och allt står rätt till föräns V.18 på ul (om man inte kollar tidigt) Så det betyder att man kan sitta där men att det egentligen kan vara utomkvedshavandeskap osv?

Ja, om du inte går till en privat och gör en ul där.

Men när du går på kontroller hos bm å inte har några bekymmer förutom oron, så finns det ingen anledning för som att skicka oss på en ul tidigare... :(
  • HaLiEn

Hej! Jag hoppar gärna in i denna gruppen om det är ok.

Vi fick ett positivt test idag. )

Sista mensen var 9/9 vilket (enl appen) innebär att bäbisen borde komma 15/6 och prickar precis in vår bröllopsdag!

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016