• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • doktorquinn
    Erla skrev 2015-10-29 18:42:09 följande:
    Var på vul i morse pga blödning. Det var jättetomt i livmodern. Kunde möjligen se något som varit en hinnesäck, men inget foster syntes. Tråkigt tycker både jag och sambon men vi är fruktansvärt glada över att vi nu vet att vi kan bli gravida :)
    Ledsen för din skull! Ett missfall så tidigt handlar ju om något som aldrig skulle kunna bli ett barn, så it was meant to be.

Så jäkla bra att du ser det som ett bevis på att ni funkar i alla fall! Behåll den känslan! På't igen!
  • tessan120

Tredje kvällen i rad som jag spenderar kräkandes på toaletten. Usch jag orkar inte kräkas mer.

Känner mig som världens tråkigaste fru och får lite dåligt samvete för min man. Jag orkar inte / kan inte ens ta ut hunden.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta blir bättre efter vecka 12, 12 dagar kvar.....

• En del av oss

[quote=75937469][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-29 22:08:38 följande:[/quote-nick]

Fy vad synd att du känner så!

Det kan ju vara både och, det kanske är så din kropp är funtad, att du slipper många symptom efter ett visst antal veckor? Eller så har du rätt. Man kan säga så här: du påverkar inte utfallet genom att oroa dig. Hoppas du får tidigarelägga ultraljudet och att det ger svar.

[/

Är bara i v.4+ 3 så många veckor är det väl inte direkt.

Har så tråkiga erfarenheter så inte konstigt att jag inte oroar mig, sedan läste jag nu en studie som påstår att illamående minskar risken för missfall med 70% och det känns verkligen fruktansvärt att höra för en som inte mår illa det minsta det skapar bara ännu mer oro hos mig.

• doktorquinn
    En del av oss skrev 2015-10-29 22:29:06 följande:

[quote=75937469][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-29 22:08:38 följande:[/quote-nick]

Fy vad synd att du känner så!

Det kan ju vara både och, det kanske är så din kropp är funtad, att du slipper många symptom efter ett visst antal veckor? Eller så har du rätt. Man kan säga så här: du påverkar inte utfallet genom att oroa dig. Hoppas du får tidigarelägga ultraljudet och att det ger svar.

[/

Är bara i v.4+ 3 så många veckor är det väl inte direkt.

Har så tråkiga erfarenheter så inte konstigt att jag inte oroar mig, sedan läste jag nu en studie som påstår att illamående minskar risken för missfall med 70% och det känns verkligen fruktansvärt att höra för en som inte mår illa det minsta det skapar bara ännu mer oro hos mig.

Amen to that! Fy fan. Det finns så många studier som har spretande resultat, man brukar inte presentera sånt som fakta förrän flera studier från olika håll har visat samma sak. Jag tänker avfärda det som "bad science":..
  • Erla
    doktorquinn skrev 2015-10-29 22:12:02 följande:

Ledsen för din skull! Ett missfall så tidigt handlar ju om något som aldrig skulle kunna bli ett barn, så it was meant to be.

Så jäkla bra att du ser det som ett bevis på att ni funkar i alla fall! Behåll den känslan! På't igen!

Jo det är ju så och troligen började inte något hjärta slå ens eftersom det inte fanns speciellt mycket där inne. Bättre lycka nästa gång :)

Nu lämnar jag tråden åt er. Önskar er all lycka och kanske ses vi i någon annan tråd framöver!? ^^
  • doktorquinn
    Erla skrev 2015-10-29 22:36:21 följande:
    Jo det är ju så och troligen började inte något hjärta slå ens eftersom det inte fanns speciellt mycket där inne. Bättre lycka nästa gång :)

Nu lämnar jag tråden åt er. Önskar er all lycka och kanske ses vi i någon annan tråd framöver!? ^^
    Det gör vi :) Ha det så bra! Kramar
  • En del av oss

Kommer sakna dig Erla önskar dig all lycka!

Någon som vet när hjärtat börjar slå eller har någon trovärdig länk till någon trovärdig medicinsk studie om det?

• Fia80
    En del av oss skrev 2015-10-30 00:06:44 följande:

Kommer sakna dig Erla önskar dig all lycka!

Någon som vet när hjärtat börjar slå eller har någon trovärdig länk till någon trovärdig medicinsk studie om det?

Som jag har förstått det så är drt under v. 6
  • En del av oss

[quote=75937878][quote-nick]Fia80 skrev 2015-10-30 01:28:29 följande:[/quote-nick]

[/

Hört eller läst det någonstans? Söker information som pekar åt samma håll då jag finner så olika information.

• Marty88
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:47:59 följande:

[quote=75937878][quote-nick]Fia80 skrev 2015-10-30 01:28:29 följande:[/quote-nick]

[/

Hört eller läst det någonstans? Söker information som pekar åt samma håll då jag finner så olika information.

1177 Vårdguiden är en säker källa, de har en gravidkalender där man kan läsa om fostrets utveckling vecka för vecka. Hjärtat börjar slå under v 6 enligt dem.
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016