• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • En del av oss

Vi berättar nog runt jul tidigast, efter KUB och så. Är fortfarande så tidigt och oroligt. Dom som vet är min PT av förklarliga skäl och min bästa vän.

• Erla
    annieh897 skrev 2015-10-28 16:47:07 följande:

Nästan hela min familj vet. Vi ska resa bort nästa vecka tillsammans så det kändes bäst att berätta, särskilt som jag inte mår så bra.

Sambons familj får antagligen veta efter KUB om allt ser bra ut. Därefter får vänner veta.

Skönt att få berätta :) hur tog de det?
  • Erla
    doktorquinn skrev 2015-10-28 17:41:11 följande:

Tack Eria !

Hade du andra symptom?

Det symptomet som var mest framträdande var ju brösten som ömmat från fem dagar efter äl :P upplever att jag sover sämre, är trött på eftermiddagarna (inte mycket!) svullnar väldigt på kvällarna men det är brösten som varit mest konstant :) du då?
  • Erla
    En del av oss skrev 2015-10-28 17:54:40 följande:

Vi berättar nog runt jul tidigast, efter KUB och så. Är fortfarande så tidigt och oroligt. Dom som vet är min PT av förklarliga skäl och min bästa vän.

Har ni planerat att ni ska berätta på något speciellt sätt eller blir det "just det, vi ska ha barn!"? ^^
  • doktorquinn
    Erla skrev 2015-10-28 18:12:57 följande:
    Det symptomet som var mest framträdande var ju brösten som ömmat från fem dagar efter äl :P upplever att jag sover sämre, är trött på eftermiddagarna (inte mycket!) svullnar väldigt på kvällarna men det är brösten som varit mest konstant :) du då?
    Det har varit brösten, som betett sig som före mens nästan hela tiden (svullna och ömma). Men nu är de mest ömma inuti, inte så svullna.
    Humöret har ju inte varit det bästa... Har varit irriterad, kort stubin, nära till gråt. Ärligt talat var det nära att jag och sambon gjorde slut. Men de senaste dagarna har varit lugnare.

Ingen smärta nånstans! Inget illamående, ingen uttalad trötthet, ingen förstoppning, inte kissnödig oftare...

Skönt att det finns fler som inte märker så himla mycket.
  • Erla
    doktorquinn skrev 2015-10-28 18:20:10 följande:

Det har varit brösten, som betett sig som före mens nästan hela tiden (svullna och ömma). Men nu är de mest ömma inuti, inte så svullna.

Humöret har ju inte varit det bästa... Har varit irriterad, kort stubin, nära till gråt. Ärligt talat var det nära att jag och sambon gjorde slut. Men de senaste dagarna har varit lugnare.

Ingen smärta nånstans! Inget illamående, ingen uttalad trötthet, ingen förstoppning, inte kissnödig oftare...

Ja man blir ju inte lugnare för att man mår bra liksom :P fick till mig att det var den vanligaste orsaken till oro, att man mår för bra. BM berättade dessutom att det ofta beror på hur man mår allmänt. Jag trivs på mitt jobb, har ett stabilt förhållande och mår även fysiskt bra och det kan vara orsaken till att jag mår prima även nu :) det kanske är samma hos dig?

Skönt att ni lyckades stanna ihop :) tror man får jobba mycket på relationen så att man är införstådd med vad som händer och vad som kommer hända.
  • En del av oss

[quote=75932495][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 18:15:28 följande:[/quote-nick]

Har ni planerat att ni ska berätta på något speciellt sätt eller blir det "just det, vi ska ha barn!"? ^^

[/

Min sambos föräldrar bor en bra bit härifrån så vi klurar på att kanske skicka ett julkort god jul och gott nytt år då ni blir blir farmor och farfar

He he och se hur reaktionen blir...vi vet inte än hur vi ska berätta.

Mina förädrar pappa kvar i livet så berättar vi väl på samma sätt eller så märker han nog om vi ses i jul eller så ger vi babyrelaterade julklappar i år. Kommer vara runt v.12+ vid jul och är redan så svullen om magen det är knappt att jag kan knäppa mina byxor som var en aning för stora i midjan för bara några veckor sedan och jag är bara i v.5 nu.

• En del av oss

[quote=75932510][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-28 18:20:10 följande:[/quote-nick]

[/

Exalt likadant här, inget illamående och den extra kissnödigheten har avtagit. Något tröttar lite mer hungrig, oftare ont i huvudet, varmare i kroppen med 0.5-0.7 grader högre temp, rikligare flytningar och kolosalt ömma bröst til och från och svullen mage. Oroväckande att man kan må så här och vara gravid. Förra gången jag var gravid försvann alla symtom några dagar efter plus och fick då veta i v.7+ att fostret varit dött sedan 2-3 veckor tillbaka och är nu orolig för samma sak igen.

• Erla
    En del av oss skrev 2015-10-28 18:46:12 följande:

[quote=75932495][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 18:15:28 följande:[/quote-nick]

[/

Min sambos föräldrar bor en bra bit härifrån så vi klurar på att kanske skicka ett julkort god jul och gott nytt år då ni blir blir farmor och farfar

He he och se hur reaktionen blir...vi vet inte än hur vi ska berätta.

Mina förädrar pappa kvar i livet så berättar vi väl på samma sätt eller så märker han nog om vi ses i jul eller så ger vi babyrelaterade julklappar i år. Kommer vara runt v.12+ vid jul och är redan så svullen om magen det är knappt att jag kan knäppa mina byxor som var en aning för stora i midjan för bara några veckor sedan och jag är bara i v.5 nu.

Men vilken kul idé!! Kan tänka mig att det blir en rolig överraskning för dem när de får julkorten. Ja jag var också supersvullen för ett par veckor sedan, men det har lagt sig lite efter att jag börjat promenerat flera dagar i veckan. Höga byxor går inte men vanliga låga jeans är ok :) så häftigt att alls reagerar olika!
  • Erla
    En del av oss skrev 2015-10-28 18:51:45 följande:

Exalt likadant här, inget illamående och den extra kissnödigheten har avtagit. Något tröttar lite mer hungrig, oftare ont i huvudet, varmare i kroppen med 0.5-0.7 grader högre temp, rikligare flytningar och kolosalt ömma bröst til och från och svullen mage. Oroväckande att man kan må så här och vara gravid. Förra gången jag var gravid försvann alla symtom några dagar efter plus och fick då veta i v.7+ att fostret varit dött sedan 2-3 veckor tillbaka och är nu orolig för samma sak igen.

Jag var också mer kissnödig i början. Kunde vakna några gånger på nätterna och vara kissnödig. Inte mycket sånt nu efter plusset, men hoppas att det inte behöver vara negativt. Jag tror inte du behöver oroa dig :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016