• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Erla
    Marty88 skrev 2015-10-23 17:27:41 följande:

Ultraljudet idag gick jättebra, var precis som uträknat i v 7+4, och hjärtat pumpade på jättefint! Läkaren som utförde undersökningen sade att allt annat han även tittar på såg så bra ut som det bara kunde och att det höjer oddsen för att det ska gå bra med graviditeten. Självklart kan aldrig garantier ges, men det kändes mycket bra att allt såg perfekt ut :)

Vad skönt! Vill också göra ul nu så man kan veta och lugna sig lite :P
  • Liinaa91

Hej hoppar in här lite sen kanske. Plussade igår och är beräknad (enligt appen) 27 juni ?. Vi har försökt i 4 månader när jag nästan tappade hoppet kom det. Är lite illamående och sura uppstötningar (redan jätte störigt)

Detta är mitt andra barn och jag är lite väntansful som det borde första. Har en underbar dotter på 16 månader och hoppas på en lillebror.

• doktorquinn

Jag har nu vetat i tio dagar, och fortfarande är enda symptomen jag känner ömma bröst och jobbigt humör. Igår och idag tycker jag brösten känts markant mindre ömma så nu på kvällen gjorde jag faktiskt ett nytt test, men det var fortfarande två starka streck. Är antagligen i slutet på vecka sex nu. Men  visst kan grav-test visa positivt fastän man t ex fått en missed abortion?

Imorgon klockan elva ska vi träffa barnmorskan, förhoppningsvis kan hon bekräfta.

• Liinaa91

Hej ja testet kan visa att du är gravid samt kan symptomen finnas efter abortion för att hormonhalten ff är hög och kroppen ej hunnit reagera. Jag hoppas att al går bra!

• Liinaa91

Hej ja testet kan visa att du är gravid samt kan symptomen finnas efter abortion för att hormonhalten ff är hög och kroppen ej hunnit reagera. Jag hoppas att al går bra!

• doktorquinn
    Liinaa91 skrev 2015-10-25 22:19:32 följande:

Tack! Som jag trodde då. Försöker hålla mig lugn, har varit ganska chill på orosfronten hittills... :)
  • Cayotes

Är i v 7 o enligt min uträkning förlossning 19/6-2016 till barnmorska den 6/11 första mötet. Och första graviditet.. Spännande! Är 33år o bor i Skåne m sambo o två hundar.

• Erla
    doktorquinn skrev 2015-10-25 22:03:34 följande:

Jag har nu vetat i tio dagar, och fortfarande är enda symptomen jag känner ömma bröst och jobbigt humör. Igår och idag tycker jag brösten känts markant mindre ömma så nu på kvällen gjorde jag faktiskt ett nytt test, men det var fortfarande två starka streck. Är antagligen i slutet på vecka sex nu. Men  visst kan grav-test visa positivt fastän man t ex fått en missed abortion?

Imorgon klockan elva ska vi träffa barnmorskan, förhoppningsvis kan hon bekräfta.

Mina bröst har varierat i ömhet också och delade med mig av den oron med min BM. Hon sa att det var normalt och att det oftast inte är något att oroa sig för så länge symptomet inte försvinner helt :)
  • Trisen

Hoppar gärna in här!

BF 21 juni 2016 :D

Det här blir första barnet, och vi är helt överlyckliga både jag och sambon.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016