• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • En del av oss

Vad har hänt Erla?

Oron här är stor och jävlig, rosa på toapappret och alla symtom på graviditet är borta.

Känner mig inte gravid, känns precis som det gjorde vid mitt MA.

• Erla
    En del av oss skrev 2015-10-29 11:15:45 följande:

Vad har hänt Erla?

Oron här är stor och jävlig, rosa på toapappret och alla symtom på graviditet är borta.

Var på vul i morse pga blödning. Det var jättetomt i livmodern. Kunde möjligen se något som varit en hinnesäck, men inget foster syntes. Tråkigt tycker både jag och sambon men vi är fruktansvärt glada över att vi nu vet att vi kan bli gravida :)
  • Erla
    En del av oss skrev 2015-10-29 11:15:45 följande:

Vad har hänt Erla?

Håller tummarna för dig, att ni får gå hela vägen!
  • Marty88
    Erla skrev 2015-10-29 18:42:09 följande:
    Var på vul i morse pga blödning. Det var jättetomt i livmodern. Kunde möjligen se något som varit en hinnesäck, men inget foster syntes. Tråkigt tycker både jag och sambon men vi är fruktansvärt glada över att vi nu vet att vi kan bli gravida :)
    Jag beklagar verkligen! <3 Hoppas ni får ett plus snart igen och att det går vägen då, nu vet du iaf att din kropp fungerar exakt som den bör! Alltid något, och det jag fokuserade på när jag gått igenom mitt MF.
  • En del av oss

[quote=75936540][quote-nick]Erla skrev 2015-10-29 18:42:09 följande:[/quote-nick]

[/

Nej fy vad trist och hemskt. Kramar om!

Tack är dock himla orolig

• ganskaovanlig

Hej alla!

Otroligt spännande att läsa om alla erfarenheter. Har varit inne här innan (då som citronpeppar) men inte vågat skriva eftersom jag tyckt att graviditeten känns för otrolig för att vara sann. I tisdags skulle vi äntligen på VUL för att få vår oro stillad men...

Enligt SM borde jag varit i vecka 7+6 men ultraljudet visade en gulesäck och en hinnsäck men inget foster. 

Barnmorskan sade att det inte går att avgöra om det är en tidig graviditet eller ett missfall utan att jag får vänta och se vad som händer.

Så antingen är jag i vecka 5+ någonting eller så är det ett missfall. Tilläggas bör att jag plussade för 4 veckor sedan, så att vara i vecka 5-6 känns inte troligt.

Ska till lasarettet på tisdag för att se om det skett någon utveckling, annars blir det igångsättning av missfall. Så just nu är det jobbigt.

• Erla

Tack för omtanken! Vi är lite besvikna över att det inte blev något, men vi ser hela upplevelsen med positiva ögon. Vi försöker tänka precis som du Marty88, att vi nu vet att allt fungerar :)

• ninawinterell
    Marty88 skrev 2015-10-19 21:09:02 följande:

Åh, idag har inte varit någon bra dag.. Det verkar inte bättre än att graviditet triggar min migrän, det var exakt likadant förra gången. Då hann jag inte plocka ut den medicin jag fick för det, men det ska absolut göras imorgon! Jag fungerar inte alls när jag får såna anfall, och illamåendet blir bra mycket värre på det. Inte hjälper alvedon heller, och Ipren får man inte äta som gravid, så det känns rätt hopplöst för tillfället.

Bara gnäll, men jag behövde få ur mig det någonstans...

Samma här, vad har du fått för råd gällande mediciner?
  • Marty88
    ninawinterell skrev 2015-10-29 20:14:35 följande:
    Samma här, vad har du fått för råd gällande mediciner?
    Läkaren jag träffade var lite knepig, men hon sa att jag kunde kombinera alvedon med Ipren/Ibumetin om det verkligen, verkligen behövdes, någon enstaka gång. Det vill jag såklart inte göra, och som jag förstått det är Ipren/Ibumeting ett absolut nej framförallt i tredje trimestern.. Jag fick sumotriptan utskrivet, det ska vara okej att ta för migrän när man är gravid.
  • doktorquinn
    En del av oss skrev 2015-10-29 06:06:26 följande:

[quote=75933768][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-29 00:02:42 följande:[/quote-nick]

Fast du verkar ju ändå lida av både det ena och det andra! :) Förhoppningsvis nån som gör sig påmind.

Har alla symptom försvunnit nu, eller?

[/

Ja alla symtom har försvunnit, känner mig inte det minsta gravid och tyckte mig tom se något svagt aprikosfärgat på toapappret i morse. Känner mig inte ett dugg trött har knappt fått en blund i ögonen då sambon pratar snarkar och har sig på nätterna, brösten ömmar knappt alls, nej känner mig hur ogravid som helst och såhär var det när jag fick MA och fick reda på i v7+ att bebis slutat utvecklas i v 4-5 då hade jag gått med ett dött embryo i 3 veckor och känt att något var fel och inte haft ett enda symtom. Jag vet att man inte kan se något ännu som hjärtslag eller kanske ens en graviditet såhär tidigt. Jag mår deppigt då jag är helt säker att det inte är något längre. Har inte vul förrän den 19 november och min gyn svarar inte på mitt mail. Det brukar han inte göra så ofta iofs.

Fy vad synd att du känner så!

Det kan ju vara både och, det kanske är så din kropp är funtad, att du slipper många symptom efter ett visst antal veckor? Eller så har du rätt. Man kan säga så här: du påverkar inte utfallet genom att oroa dig. Hoppas du får tidigarelägga ultraljudet och att det ger svar.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016